دزفول میزبان نمایشگاه عکس «اشک و شمشیر»

نمایشگاه عکس "اشک و شمشیر" با موضوع معرفی جاذبه های مذهبی در خانه تیزنوی دزفول افتتاح شد.

به گزارش خبرآنلاین: سوگواره عکس "اشک و شمشیر" با موضوع‌ مناسک و باورهای عامه مردم استان خوزستان در ماه محرم و صفر  با هدف ایجاد جاذبه برای گردشگران مذهبی در خانه تاریخی تیزنو برگزار می شود. 

گفتنی است؛ پیش از این نمایشگاه "اشک و شمشیر" به مدت یک هفته در معاونت فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز با برپایی دو کارگاه در زمینه ی انسان شناسی تصویری توسط دکتر ناصر فکوهی استاد دانشگاه تهران و جاوید تفضلی مدرس عکاسی زیر نظر سازمان میراث فرهنگی خوزستان برگزار شده بود. 

قابل ذکر است، قاسم منصور آل کثیر دبیر و نجمه همدانی دبیراجرایی این نمایشگاه عکس در اهواز و محمد مهدی عاملی دبیر برگزاری نمایشگاه اشک و شمشیر در دزفول هستند.

امین نظری از داوران این سوگواره در بخش جنبی نمایشگاه عکس اشک و شمشیر در دزفول گفت: از عکاسان دزفول می خواهم تا مشارکتشان را در جشنواره های عکاسی بیشتر کنند تا آثارشان دیده و مورد نقد و بررسی قرار گیرند. 

نظری افزود: بخش مهم این مسابقه موضوعیت مردم شناسی بود که سعی می کرد مناسک مختلف را نشان دهد. در عکس باید جغرافیا مد نظر گرفته شود و عکاسان باید از سوژه های پیرامونیِ خودشان به سادگی نگذرند. 

تیموری که پیش از این عکاس ریاست جمهوری بود در این جلسه تاکید کرد: عکاسی مردم شناسی ما را با زوایای مختلف فرهنگ ها آشنا می کند. از عکاسان می خواهم آثار خودشان را در معرض دیده شدن قرار دهند. 

به گزارش خبرآنلاین، در پایانِ نشست نقد و بررسی عکس های سوگواره ی اشک و شمشیر از امین نظری و آقای تیموری تجلیل شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1230098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =