کلنگ احداث بندهای آب‌خیزداری در معمولان به زمین زده شد

بمناسبت چهلمین فجر انقلاب اسلامی ،با حضور کاظمی نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی ،دستیاری فرماندار پلدختر ، امام جمعه و بخشدار معمولان و دیگر مدیران استان و شهرستان ، ۲ بند سنگی ملاتی ، ۳ بند گابیونی و ۱ بند خاکی در حوزه آبخیز دمرود معمولان کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، درحاشیه این مراسم،مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان گفت : دو بند سنگی ملاتی به حجم سازه  ۲۲۵۰ مترمکعب و با حجم آبگیری ۴۳۰۰۰ مترمکعب و سه بند گابیونی رسوبگیر برای جلوگیری از پر شدن مخازن بندهای ملاتی به حجم  ۱۹۵۰ مترمکعب و یک بند خاکی با حجم خاکریزی ده هزار متر مکعب کلنگ زنی شد.

نجفی اعتبار دو بند سنگی ملاتی و سه بند گابیونی را ، یک میلیارد و سیصد میلیون تومان عنوان کرد و تصریح نمود : برای بند خاکی نیز مبلغی در حدود دویست میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

مطالعات تفضیلی-اجرایی به منظور کنترل سیلاب

وی با بیان اینکه حوزه بالادست شهر معمولان ۱۵ هزار و هفتصد هکتار مساحت دارد افزود : مطالعات تفضیلی-اجرایی به منظور کنترل سیلاب توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان انجام گرفته و عملیات اجرایی در اسفند ۹۷ شروع می شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ، اجرایی شدن عملیات آبخیزداری را در راستای مقابله با سیل مفید دانست و اظهار کرد : برای این پروژه از محل اعتبارات ملی کرخه یک میلیارد و پانصد میلیون تومان تخصیص داده شده است.

نجفی در پایان بیان داشت:هدف از اجرای این پروژه،کنترل سیلاب های وارده به شهر معمولان،تغذیه سفره های آب زیرزمینی،کنترل فرسایش،اخذرسوب،استفاده از آب جمع آوری شده در پشت بندها برای مصارف کشاورزی ، باغبانی و کشت گیاهان دارویی است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1230436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =