ایسنا: اعضای تیم ملی فوتبال استرالیا دقایقی قبل از شروع بازی تیم شان با کره جنوبی پیراهنی به تن می کنند که بر آن شعار:« همین حالا به فکر سیل زده ها باشید.»

بازیکنان تیم ملی فوتبال استرالیا برای اطلاع رسانی درباره‌ی وقوع سیل در استرالیا و درخواست کمک با بازومند مشکی در مقابل کره جنوبی به میدان خواهند رفت. بازیکنان این تیم پیش از آغاز بازی و گرم کردن در زمین لباس‌هایی بر تن خواهند کرد که شعار "درخواست برای کمک به سیل زدگان استرالیا - هم اکنون به کمک بشتابید" نوشته شده است.

کاپیتان تیم ملی فوتبال استرالیا درباره‌ی پوشیدن پیراهن های جدید در گرم کردن پیش از بازی مقابل کره جنوبی گفت: «خوشبختانه سران کنفدراسیون فوتبال آسیا موافقت کردند، لباس متفاوتی با آنچه پیش از این طراحی شده بود در گرم کردن بر تن کنیم تا با پوشیدن این پیراهن از همگان بخواهیم به سیل زدگان کمک کنند.»

"نیل" ادامه داد: «این یک فاجعه‌ی انسانی است. مردم زیادی در استرالیا کشته شده اند و شمار بسیاری بی خانمان و مفقود الاثر هستند. سیل همچنان ادامه دارد و مردم خانه‌هایشان را از دست می دهند. این مساله یکی از نگرانی‌های بازیکنان تیم ملی است.»

"بریس بین" مرکز ایالت کوینزلند استرالیا که سومین شهر بزرگ این کشور به شمار می‌رود، با سیل مخرب و سنگینی روبرو شد که در سی سال اخیر استرالیا بی سابقه بوده است. شمار تلفات این حادثه تا لحظه‌ی گزارش خبر 15 تن اعلام شده است.

کاپیتان تیم ملی فوتبال استرالیا با اشاره به حتمال رخداد این رویداد در کشورهای دیگر عنوان کرد: «این اتفاق فقط برای مردم استرالیا نیست. خوشبختانه مردم دنیا این مساله را درک می کنند که گاهی اوقات فوتبال مهم ترین مساله نیست و زندگی انسان‌ها از آن مهم تر است. مردم در استرالیا جان‌شان را از دست می دهند و این مساله باعث می شود که فوتبال حداکثر دومین مساله‌ی مهم در دنیا باشد.»

کاپیتان تیم ملی فوتبال استرالیا در پایان عنوان کرد: «برای یاد بود کشته شدگان سیل در استرالیا بازوبند مشکی خواهیم بست.»

پیش از این کنفدراسیون فوتبال آسیا با بستن بازوبند مشکی برای همدردی با کشته‌شدگان سانحه‌ی هوایی ارومیه مخالفت کرده و تنها اجازه‌ی یک دقیقه سکوت پیش از آغاز دیدار تیم‌های ایران و عراق را داده بود.

38

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 123064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =