کاروان سلامت هلال احمر به منطقه سادات محمودی رسید

بمنظور رفاه و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به روستاییان مناطق محروم و همچنین گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، کاروان سلامت جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد راهی منطقه سادات محمودی شهرستان دنا شد .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج، این کاروان را که غلام محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی به همراه خود داشت چند پزشک متخصص در بخش های داخلی و غدد، چشم ، ارتوپدی ، داندنپزشک و پزشک عمومی جهت درمان روستاییان این مناطق در محل پیش بینی شده برای مداوا مستقر شدند .

روستاههای رودشتی ،پس چاه ،کهله حمام و چشمه میرحسنی از توابع بخش سادات محمودی امروز میزبان کاروان سلامت هلال احمر استان بود که مردم این مناطق از ساعت ها پیش از ورود کاروان ، در مراکز پیش بینی شده درمانی حاضر شدند .

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت : این مردم شایسته بهترین ها هستند ،مسئولان می بایست از هر طریقی که ممکن است به کمک آنان بشتابند .

غلام محمد زارعی در ادامه بیان کرد : یکی از کارهایی که می شد به بهترین نحو برای کمک به روستاییان عزیز مناطق دور دست انجام داد اعزام پزشکان به دل این مناطق است .

زارعی گفت :بجای اینکه مردم طی طریق کنند تا برای درمان خود به شهرها پناه ببرند امروز شاهد هستیم که پزشکان داوطلبانه برای درمان روستاییان به این مناطق عزیمت کردند .

وی در ادامه به خدمات و امکانات ارائه شده اخیر در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود :بحث بهداشت و درمان از دغدغه های اصلی مردم و مسئولان است که در همین راستا بیمارستان ۲۹۴تختوابی یاسوج به برداری رسید که ۱۱۰پزشک متخصص و فوق تخصص بکار گرفته شد .

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد :مراکز بهداشتی و درمانی ما در روستاها از شاخص های لازم برخوردار هستند و استقرار مراکز درمانی و پزشکان به صورت ۲۴ساعته در برخی از روستاها در همین راستا است

غلام محمد زارعی در ادامه گفت :همه تلاش ما اینست که در حوزه بهداشت و درمان روستایی اکثر خدمات و امکانات برای عزیزان فراهم شود و در تلاش هستیم که با تهیه امکانات و خدمات بهداشتی درمانی مانع از مراجعه بیماران منطقه به دیگر استان ها باشیم .

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفت: با برنامه ریزی های انجام شده ،پزشکان متخصص در بخش های داخلی و غدد ،ارتوپدی ، داندنپزشک آقا و خانم بینایی سنجی و پزشک عمومی داوطلبانه جهت ارایه خدمت به روستاهای محروم در این منطقه مستقر شدند .

امان الله جهان بین گفت: کاروان امروز قرار است در منطقه سادات محمودی یک روز کامل به مردم و متقاضیان سرویس دهند .

جهان‌بین با اعلام اینکه سعی شده داروهای مورد نیاز روستاییان تهیه شود بیان کرد : داروها بصورت رایگان در اختیار متقاضیان با ارائه نسخه پزشکان مستقر در کاروان قرار می گیرد .

وی با تاکید بر اینکه این خدمات بصورت مرتب به روستاییان ارائه خواهد شد اظهار کرد : سعی شده در مناطقی که امکان دسترسی به پزشکان و مراکز درمانی سخت باشد کاروان سلامت مستقر شود
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تلاش می کنیم که از ظرفیت خیرین و پزشکان داوطلب در کاروان استفاده کنیم بیان کرد:در روزهای آینده ۱۱کاروان دیگر جهت ارائه خدمات بهداشتی درمانی به دیمر روستاهای استان اعزام خواهند شد .

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1231012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =