ایراد قوه قضاییه برای ارسال لایحه «تامین امنیت زنان در برابر خشونت» به مجلس چیست؟

پانا نوشت: عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف لایحه «تأمین امنیت زنان در برابر خشونت» گفت این لایحه به دلیل ایرادای که قوه قضاییه بر سر یک ماده ازآن گرفته ، معطل مانده است .

طیبه سیاوشی درباره لایحه «تأمین امنیت زنان در برابر خشونت» اظهار کرد: بیش از دو سال از بررسی لایحه تامین امنیت زنان می‌گذرد اما هنوز به مجلس ارسال نشده است. در این زمینه بارها بحث کرده‌ایم و حتی من نامه‌ای را به صورت مکتوب منتشر کردم و این نامه را هم قوه قضاییه و هم معاونت زنان مشاهده کردند. در این نامه اعلام کردم که اگر لایحه منع خشونت علیه زنان با تاخیر مواجه شود طرح منع خشونت خانگی علیه زنان را در مجلس ارائه می‌دهیم.

وی ادامه داد: پس از اینکه نامه منتشر شد و موضوع طرح مجلس درباره خشونت علیه زنان مطرح شد، قوه قضاییه و معاونت زنان اعلام کردند که لایحه مذکور در دست بررسی است و اکنون در شورای عالی مسئولان قوه قضاییه در حال بررسی است.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی افزود: خشونت خانگی علیه زنان بالاترین آمار را در جامعه دارد که می‌تواند در قالب جسمی، عاطفی یا اقتصادی اعمال شده باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلاتی که لایحه «تأمین امنیت زنان در برابر خشونت» دارد، گفت: ظاهرا یک ماده از آن در قوه قضاییه مورد بحث است که مربوط به موضوع خشونت و تعاریف آن است که در حال بررسی است.

سیاوشی درباره ایراد قوه قضاییه به موضوع مجازات‌ها در لایحه مذکور نیز گفت: ما هم در فراکسیون زنان مجلس با موضوع جرم‌انگاری در این زمینه مخالف هستیم و معتقدیم باید مجازات‌های جایگزین حبس گذاشته شود. به هر حال ما نمی‌خواهیم که حریم خانواده آسیب ببیند.

پیش‌نویس لایحه «تأمین امنیت زنان در برابر خشونت» در ۹۲ ماده در سال ۹۲ از سوی معاونت زنان و امور خانواده ریاست‌جمهوری تدوین شد. قوه‌ قضائیه ۴۰ ماده از این ۹۲ ماده را به دلیل تکراری بودن حذف کرد و به ۵۲ ماده کاهش داد و این لایحه اکنون در اختیار قوه قضاییه است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1231131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کوروش IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    0 2
    در یک کشور مردسالار انتظار دارید حقوق زن رعایت شود بدتر از ان اینکه بعضی از خانومها هم در دستگاههای دولتی موافق مردسالاری دینی هستند