روحانی: همه باید احساس کنیم که در شرایط جنگ هستیم

رئیس جمهور با قدردانی از حضور گسترده مردم در مراسم راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تصریح کرد: باید از ملت هوشیار، فهیم و زمان‌شناس ایران عزیز که با حضور گسترده خود در مراسم 22 بهمن امسال، سنگ تمام گذاشتند، قدردانی کرد؛ ملتی که با حضورشان این پیام بسیار مهم را به جهانیان دادند که آنچه 40 سال پیش این ملت برای حاکمیت ملی انجام داد ، مورد تأیید آنان است و هرگز نمی‌خواهند حاکمیت مردم بر سرنوشت خود را تحویل تجاوزگران خارجی دهند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت گفت: این بزرگترین حقیقت بود که در انقلاب مردم تصمیم گرفتند کشورشان را خودشان اداره کنند، پای صندوق آرا بیایند و رأی بدهند. مردم همچنین درباره هویتشان تصمیم گرفتند.هویت ملی ما همیشه با فرهنگ اسلامی گره خورده است. هویت ملی مردم ایران در طول 1400 سال پیش تاکنون با هویت ‌دینی و ایمانی‌اش، گره خورده و در انقلاب و دفاع مقدس همه جا این غیرت دینی و عشق به وطن، در کنار هم قرار گرفت و باعث پیروزی شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه  راه و مسیری که ملت ما به درستی 40 سال پیش انتخاب کرد ، با قدرت ادامه می یابد، اظهارداشت: دومین پیام مردم در راهپیمایی 22 بهمن این بود که توطئه‌های قدرت‌های بزرگ بویژه آمریکا، نمی‌تواند در اراده مردم ما تأثیرگذار باشد.

روحانی گفت: دشمنان طی یکسال گذشته به طور مداوم تلاش کردند که مردم را نگران، پریشان و مأیوس کنند. البته فشارهایی را به مردم ما وارد کردند و این طبیعی است وقتی جنگی بر مردم ما تحمیل می‌شود، آن جنگ خود به خود مجروح دارد و مشکلاتی ایجاد می‌کند. ما در جنگ تحمیلی 8 ساله شهید، مجروح و جانباز دادیم و این طبیعت جنگ است اما ایستادگی کرده و کشور ، عزت ، استقلال و تمامیت ارضی‌ سرزمین خود را حفظ کردیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امروز نیز دشمن یک جنگ اقتصادی، تبلیغاتی و روانی بر ملت ما تحمیل کرده است، افزود: این ملت بار دیگر برای عزت، استقلال‌ و حیثیت‌ خود می‌ایستد و حاضر نیست در برابر دشمن، تسلیم شود چرا که تسلیم در برابر دشمن پایان ندارد. اگر ملت ما در برابر آمریکا تسلیم شد، دیگر تا آخر باید تسلیم شویم یعنی باید کشور، عزت ، استقلال‌ و هویت‌مان را واگذار کنیم.

روحانی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم بایستیم باید از اول بایستیم و بی تردید مردم ما در برابر تعدی، تجاوز و تحمیل دشمنان،  ایستادگی می‌کنند.

رئیس جمهور افزود: البته اگر کسی در یک موضوع خاصی با ما حرف و گفتگو داشت، در صورتی که حرمت کشور و قانون و مقررات بین‌المللی را محترم بشمارد ، ما همیشه اهل گفت و گو، کلام ، منطق و جدال احسن به تعبیر قرآن مجید هستیم اما حاضر به  پذیرش تحمیل، زور و فشار و زیرپا گذاشتن حقوق ملی خود نیستیم.

رئیس جمهور با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در جلسه امروز اعضای دولت، گفت: امروز از ابتدای جلسه  از ساعت 8 صبح تقریباً‌ همه بحث‌ها پیرامون این بود که چگونه همه ما از ملت بزرگ قدردانی کنیم.

روحانی با بیان اینکه مردم برای وظایف دینی، ملی و انقلابی‌ خودشان به صحنه و خیابان آمدند و باز هم خواهند آمد، گفت: هر روزی که این کشور و این انقلاب به حضور و فداکاری نیاز داشته باشد، مردم ما در صحنه حضور دارند اما در عین حال ما هم در برابر مردم، وظیفه خاصی داریم و باید شکرگزار این نعمت بوده و پاسخگو باشیم .

رئیس جمهور تصریح کرد: پاسخگویی در برابر این حضور و فداکاری مردم به این است که ما خدمات‌ خود را نسبت به مردم و تلاش‌هایمان را برای حل مشکلات آنان ، افزایش دهیم.

روحانی یادآور شد: در جلسه امروز با تک تک وزرا و مسئولین بحث و گفت وگو کردیم که چگونه هرکدام در بخش خودشان می توانند در روزهای باقیمانده از سال جاری و سال آینده برغم فشارهای خارجی و تحریم ها، برای رفاه، ارائه خدمات جدید، حل مشکلات و هموار کردن مسیر توسعه و پیشرفت بیشتر کشور، قدمی فراتر بردارند.

رئیس جمهور افزود: در تمام وقت جلسه امروز  بحث همه اعضای دولت این بود که در رابطه با پاسخ مثبت به حضور، ایثار و فداکاری مردم، چگونه می توانیم برای بهبود شرایط زندگی روزمره مردم و  کاستن از مشکلاتی که کم و بیش وجود دارد، اقدام کنیم .

رئیس جمهور اظهار داشت: در 22 بهمن ، ملت قدرت خود را در برابر فشار قدرت‌های کینه‌توز که امروز کینه‌توزی آنان بیشتر نیز شده است، به خوبی نشان دادند و از همه وزرا، مسئولین اجرایی، استاندارها، مدیران کل بخش‌های دولتی، عمومی غیردولتی و ‌همه آنهایی که در دستگاه هایی اجرایی و سایر دستگاه ها مسئولیتی را به عهده دارند خواهش می‌کنم که توجه داشته باشند باید پاسخ مثبت به مردم خودمان بدهیم و باید تلاش کنیم که معضلات و مشکلات جامعه را حل کرده و یا کاهش دهیم.

روحانی افزود: البته برای مسایل کل منطقه و جهان هم همیشه مسئولیت‌هایی داشتیم که به مسئولیت‌هایمان ادامه می‌دهیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در این هفته شاهد یک اجلاس 3 جانبه بین ایران،‌ ترکیه و روسیه برای مسایل منطقه و بویژه برای مسأله سوریه هستیم که این نشان می‌دهد ملت، دولت و مسئولین ما در کنار مراقبت‌هایی که از حقوق ملی خودشان انجام می‌دهند، برای ثبات و امنیت منطقه تلاش می‌کنند.

روحانی ابراز امیدواری کرد از امروز به بعد شاهد وحدت و اتحاد بیشتر نسبت به یکدیگر، جناح‌ها و گروه‌های مختلف باشیم؛ همه باید احساس کنیم که ما در یک شرایط جنگ هستیم. در شرایط جنگ اگر گروهی بخواهد بیرون میدان بایستد و به آنهایی که در صف مقدم هستند، طعنه بزند ، این برخلاف مروت و وظیفه ملی و شرعی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز دولت در خط مقدم این مبارزه است، تصریح کرد: وزارتخانه های خارجه ، اقتصاد ، جهاد کشاورزی ، صمت و نفت و بانک مرکزی و همه دولت در خط مقدم مبارزه‌اند. یعنی دشمن وقتی محصولات و نفت ما را تحریم می‌کند و روابط بانکی را تحت فشار قرار می‌دهد، معلوم است که خط مقدم این جهاد و مبارزه چه کسانی هستند؟

روحانی افزود:  دولت این احساس وظیفه را دارد و می‌داند امروز در خط مقدم مبارزه است و بدون کمک و حمایت مردم، حتماً ناموفق است و یقین دارد با حمایت و اتحاد مردم، صد در صد در برابر دشمن موفق می‌شویم و از مشکلات عبور می‌کنیم و ان‌شاء‌الله ماه‌ها و سال‌های آینده روزهای بهتری برای ملت‌مان در سایه تلاش و وحدت پیش‌بینی می‌کنیم.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1231595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =