۰ نفر
۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
احصای معادن راکد در زنجان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: با توجه به اینکه استان زنجان در حوزه معادن ظرفیت‌های بسیاری دارد از همین رو احصای معادن راکد در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرآنلاین، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در استان زنجان در محورهای مرتبط با سازمان صمت محورهای توسعه‌ای پیش‌بینی و تدوین شده است، تصریح کرد: برای این امر نیازمند همراهی همه مسؤولان هستیم که استانداران وقت و فعلی همکاری مناسبی در این زمینه داشته و دارند.

وی با اشاره به اینکه با ایجاد فضای امن سرمایه‌‎گذاری در استان تاکنون میزان سرمایه‌گذاری در استان به ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است، گفت: از این مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان مربوط به سرمایه‌گذاری خارجی است.

فغفوری یکی از اولویت‌های مهم سازمان صنعت استان را در امر حمایت از اشتغال بحث احیای معادن اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه استان زنجان در حوزه معادن ظرفیت‌های بسیاری دارد از همین رو احصای معادن راکد در دستور کار قرار گرفته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه یکی از اقدامات موثری که در حوزه معدن صورت گرفت، ممانعت از خروج خام سنگ‌ آهن از استان زنجان بوده است، اضافه کرد: این بدان معنی است که امروز هیچ سنگ‌ آهنی به شکل خام از استان خارج نشده و مورد استفاده واحدهای معدنی استان قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر توجه بیشتر به امر اکتشافات جدید معدنی در استان زنجان بیان کرد: ما تلاش کردیم در این حوزه از اکتشافات سطح‌الارضی به سمت اکتشافات تحت‌الارضی و اعماق بیش از ۱۰۰ متر وارد شویم که این اتفاق افتاده است.

فغفوری با بیان اینکه روزانه ۲ هزار تن پسماند روی در استان تولید می‌شود که کمتر از ۱.۵ درصد روی دارد، اضافه کرد: در این زمینه پیگیری لازم درباره تعیین محل پسماند روی اقدام شده و اصلی‌ترین کار، آماده‌سازی محل جدید انبار بوده و تا وقتی که این محل برای پذیرش کیک، آماده نباشد هیچ اقدامی نمی‌توان در شهرک صنعتی روی انجام داد.

فغفوری تصریح کرد: به محض اینکه محل جدید آماده شود محل فعلی انبار تعطیل می‌شود و همه کارخانه‌ها پسماند خود را باید به این محل انتقال دهند که البته طبق آخرین خبرها مجوز واگذاری زمین صادر شده و تا چند ماه آینده، آماده پذیرش پسماند می‌شود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1231606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =