توجه به زنان کارتن‌خواب/ احداث ۳ گرم‌خانه جدید ویژه زنان

پانا نوشت: رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران از پیگیری برای افزایش گرمخانه‌های ویژه زنان در مناطق مختلف خبر داد.

الهام فخاری درباره مطلوب نبودن کیفیت ارائه شده در برخی سامانسراها و گرمخانه‌ها اظهار کرد: ابتدا باید تاکید کنم که مفهوم سامانسرا با مددسرا متفاوت است. مددسرا همان گرمخانه است که پذیرش آن برای ماندن در شب است و خدمات جانبی از جمله خدمات پزشکی و درمانی، دو وعده غذای گرم و امکانات استحمام دارد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران افزود: سامانسرا ماندگاری طولانی‌تری دارد و شهرداری تهران قبلا هم در این موضوع ورود داشته است اما به تدریج به سمت برون‌سپاری به دستگاه‌های متولی از جمله بهزیستی و سازمان‌های مردم نهاد حرکت کرد.

وی ادامه داد: وظیفه اساسی مدیریت شهری، تامین گرمخانه‌ها است و شورا نیز به‌صورت دوره‌ای به این مراکز سرکشی می‌کند. برای زنان نیز دو گرمخانه یکی در منطقه ۲۲ و دیگری در منطقه ۱۲ شهرداری تهران وجود دارد.

فخاری با اشاره به بازدید از گرمخانه‌ها گفت: در بازدیدهایی که از گرمخانه زنان در منطقه ۲۲ داشتیم، مشاهده کردیم که وضع دسترسی و خدمات‌رسانی مناسب نیست که تذکر دادیم و از گرمخانه دوم در پارک هرندی نیز بازدید کردیم که شب یلدای امسال رسما شروع به کار کرد که مرکز مناسبی است و مراجعان نیز اظهار رضایت می‌کنند.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: در صدد هستیم تعداد مراکز گرمخانه را برای زنان به ویژه در جاهایی که کانون بحرانی‌تری وجود دارد، افزایش دهیم و معتقدیم هر کدام از پهنه‌های جغرافیایی شهر حداقل باید یک مرکز ارائه خدمت برای زنان داشته باشد. بنابراین پیگیر هستیم در مناطق ۵و ۲ و همچنین مناطق شرقی تهران این مراکز را داشته باشیم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1232129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =