۰ نفر
۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
نجات ۴ کوهنورد گرفتار از مرگ

ایرنا نوشت: ۲ کوهنورد گرفتار در برف و کولاک جنگل های کلیبر و ۲ کوهنورد در ارتفاعات عون بن علی تبریز توسط ماموران و امدادگران از مرگ حتمی نجات یافتند.

فرمانده انتظامی کلیبر گفت: امداد رسانی به موقع موجب نجات 2 کوهنورد گرفتار در برف و کولاک جنگل های روستای 'سیدلر' و 'پیره یوسفیان' این شهرستان شد.
سرهنگ محمدعلی نایب زاده افزود: ماموران و یگان های امدادی پس از 5 ساعت جستجو و عملیات امداد و نجات، این 2 کوهنورد را از مرگ حتمی نجات دادند.
مدیر امور ارتباطات سازمان آتش‌نشانی تبریز نیز در جمع خبرنگاران از گرفتار شدن 2 شهروند تبریزی در ارتفاعات عون بن علی این شهر خبر داد.
به گزارش ایرنا، یعقوب موسوی گفت: عصر روز گذشته با دریافت گزارشی مبنی بر گرفتار شدن 2 شهروند در دره‌ای واقع در پشت پارک پیوند تبریز، گروه کوهستان سازمان آتش‌نشانی برای امداد رسانی به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: آتش‌نشانان اعزامی پس از بررسی دقیق محل گرفتار شدگان، با ایجاد کارگاه امدادی و رعایت اصول امداد و نجات هر 2 کوهنورد را سالم به بیرون منتقل کردند.
موسوی با اشاره به خطرات صعود به ارتفاعات در فصل زمستان هشدار داد: به همراه داشتن وسایل ضروری کوهستان شامل مواد غذایی اضافه، تجهیزات روشنـایی، سـوت، قطب نما، نقشه منطقه، کمک‌های اولیه، چاقو، کبریت، کارت شناسایی، تلفن همراه و مسلط بودن به منطقه صعود از لحاظ مسیرها و نقاط خطرناک شامل پرتگاه‌ها، مناطق بهمن خیز، مناطق با احتمال ریزش سنگ و خودداری از صعود انفرادی و همراه بودن با گروه و افراد مجرب از نکات مهمی‌ است که باید مورد توجه کوهنوردان قرار بگیرد.

۴۲۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1232638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =