شما نظر بدهید/  افزایش وام مسکن چه تاثیرهای مثبت و منفی دارد؟

هر چند قیمت مسکن افزایشی نزدیک به صد در صد را تجربه کرده است اما هنوز سقف تسهیلات خرید تغییری را شاهد نیست.

 به گزارش خبرآنلاین، پیش از این اخباری درباره بررسی افزایش سقف تسهیلات مسکن منتشر شد. برخی از رسیدن این سقف به سیصد میلیون تومان دفاع می کردد اما وزیر راه و شهرسازی بر این اعتقاد است که اثرات تورمی این اقدام بیش از منافع آن خواهد بود.

تسهیلات مسکن

 سئوال اینجاست؛ نظر شما درباره افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن چیست؟ شما کاربران خبرآنلاین می توانید دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات منعکس کنید.

۲۲۳۲۲۳

کد خبر 1232713

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 47
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • FR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    91 8
    افزایش وام یعنی افزایش قیمت/ یعنی من بدو آهو بدو
    • محسن IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
      57 3
      باافزایش مبلغ وام باعث تثبیت وتایید قیمتهای بالای مسکن خواهیدشد.ودرواقع هزینه سودجویی وگرانفروشی سوداگران ومحتکران مسکن ومعاملات ملکیهاازجیب دولت وملت پرداخته میشود!
    • رضا IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
      60 5
      وام گرفتن یعنی اول بدبختی.... یعنی مرگ تدریجی...
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
      22 6
      فقط حراج خانه هاي احتكار وخالي با وام يا بدون وام دادش
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
      1 1
      همه جای دنیا با وام خانه دار می شوند پس وام مسکن لازمه حالا برفرض که وام مسکن ندهند خانه ارزان می شود.
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    21 28
    در صورتی که به مسکن اولی ها بدهند و اونهایی که از اول عمرشون مسکن نداشتن بدهند ، هیچ اثرات تورمی ندارد به علت اینکه دست مصرف کننده میرسه و رانت و هزاران مورد دیگر را از بین می برد. در این صورت وام سیصد میلیون تومان شود قابل دفاع می باشد.
    • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
      37 5
      تورم تورمه. مسکن اولی و غیراولی نداره
  • مومیایی IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    26 11
    اگه اقساط وام رو با توجه به درآمد مردم تنظیم کنند و جلو دلال بازی خانه گرفته شود با افزایش آن موافقم
    • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
      29 4
      یعنی نوه و نتیجه هامون هم باید قسط بدن؟
    • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
      14 7
      این قسطی که باید بدی رو اگر خانه نخری باید بایت اجاره خانه بدی و تهش هم پولت سوخت شده رفته ، اگر قسط وام بدی حداقل تهش بعدا یک خانه داری ، با این تورم اگر بخوای اجاره نشین بمونی هر سال باید یک منطقه بری پایین تر دنبال خونه ، یکم تعقل بد نیست !
    • م ر IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
      8 5
      دوست گرامی ۰۸:۴۶ - اگه اقساط طولانی باشه دست کم یه خونه داریکه از هیچ بهتره
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    32 5
    اصلا نباید سقف تسهیلات تعریف کرد بهتر است به صورت شناور تعریف گردد یک آپارتمان متوسط در تهران قیمتی معادل 1.5 تا 2 میلیارد در حال حاضر داره، 300 میلیون چه جایی داره، وام مسکن می بایست با توجه به قیمت ملک ( حداقل 60% قیمت ملک پوشش بده) وتوان باز پرداخت خریدار تعریف گردد و مهمتر از همه برای تضامین آن ملک در رهن بانک می باشد.
  • اسدی منش IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    34 6
    سلام افزایش میزان وام مسکن نه تنها دردی دوا نخواهد کرد بلکه دلالان زالو صفت بخش مسکن قیمت بالا خواهند برد و بازهم متقاضی واقعی مسکن سرگردان و گرفتار و بدهکارتر خواهد شد
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
      14 4
      دقیقا همینطوره. دست دلالها کوتاه بشه مسکن ارزون میشه
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    14 17
    افزایش قیمت مسکن ربطی به افزایش وام نداره ! مگه وام زیاد شده بود که خانه 2 برابر شد ؟ الان هم با عدم افزایش وام قیمت پایین نمیاد ، افزایش قیمت خانه بر اساس تورم و نرخ دلار و طلا اتفاق میفته ! الا ن اگه وام زیاد نشه اصلا امکان خرید خانه نیست پس من با افزایش وام تا سقف 300 میلیون موافقم !
    • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
      21 3
      500 میلیون هم بدم کم میاریم. راهش پایین آوردن قیمت زمینه
    • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
      12 4
      لطفا توی رویا سیر نکنید ! تو این 40 سال کی تاحالا قیمت زمین پایین اومده که حالا بخواهد بیایید؟ چه جوری میتونن وقتی کل تهران فروخته شده و دست مالکین خصوصی هست قیمت رو پایین بیارن؟
  • FR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    10 20
    راه حل مسکن فقط مسکن مهره. بدون اشتباهاتش
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    15 2
    کنترل شده و در اختیار مسکن اولی ها باشد اتفاقی نخواهد افتاد؛ به شرط اینکه قوانین بازدارنده مثل مالیات های سنگین برای دلالان محترم و در کل قوانینی که جلوی ورود جماعت دلال را بگیرد هم سریع تر تدوین شده و اجرایی شوند
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
      0 0
      مالياتش رو فروشنده از خريدار ميگيره
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    21 1
    افزایش وام + قوانین بازدارنده برای دلالی + افزایش مدت بازپرداخت وام و کاهش سود = یک تصمیم خیلی خوب
  • سید ابوالفضل IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    58 1
    من 40 میلیون سپرده گذاشتم 80 میلیون وام به من میخواهن بدهند رفتم دنبال خونه وارد هر بنگاهی میشم مسخرم می کنن من که 40 سال سنم شد و نتونستم یک سر پناه برای زن و بچه ام درست کنم کاش حداقل میشد باهاش قبر بخریم جنازمون زمین نمونه تا حرف می زنیم میشیم ضد ولایت و کافر و وطن فروش و ....... کاش حرف بابام گوش میدادم میرفتم آخوند میشدم الان این وضعم نبود البته بی احترامی به آخوندها نشه و برداشت بد نکنن
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
      1 3
      این حرفا چیه؟ همین الانم با ۸۰میلیون میشه خونه خرید، فقط کافیه یکم بیای پایینتر بگیری، ۸۰میلیون وام داری بقیش هم میتونی خونه رو رهن بدی و با اضافه کردن یکم پس انداز به این مبلغ میتونی راحت یه خونه بخری، پس بیخودی جو منفی نده
  • FR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    5 16
    به نظر من باید وام رو برای شهرهای کوچک چندبرابر تهران کنند
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    23 3
    هر منطقه نوسازی که ایجاد میشه تعداد بنگاههایی که باز میشه ده برابر سوپرمارکت و نانواییه. خب معلومه که بورس بازی اینها نمی ذاره قیمت بیاد پایین. حالا تو هی وام رو زیاد کن
    • ایران IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
      0 1
      راه حل محدود کردن تعداد بنگاه ها است و انجام معاملات از طریق سایت هایی مانند دیواره که دست دلال رو مقداری کوتاه تر می کنه
  • علی IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    12 3
    وام مشکلی حل نمی کند دو برابر وامی که داده می شود مسکن گران می شود
  • حمید IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    12 4
    افزایش وام هیچ تاثیری نداردچون قدرت باز پرداخت اقشاری فاقد خانه هستند پایین میباشد باعث سوئ استفاده دلان نیز میباشد به افراد دارای امتیاز وام مبلغ کمی وجه بدهند از مزایای وام انان استفاده کنند
  • مهران IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    9 1
    بستگی به اینکه از چه بخش از جامعه هستم جواب متفاوت خواهد بود
  • ایرانمهر IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    8 7
    به نظر من اگه برنامه ریزی و اجرای صحیحی بشه و امکانات خوب رو در سراسر مناطق کشور پوشش دهند هیچ کس دوست نداره بره تو آپارتمان که در واقع مثل یک زندون می مونه زندگی کنه. شما فکر کنید که هر کس اگر که در منطقه و محل خودش امکانات رفاهی و نسبی از قبیل شغل و آموزش و بهداشت و درمان و ..... مناسبی داشته باشه باز هم بلند میشه بره خودش رو اسیر آپارتمان نشینی و اسیر آلودگی ها و دود و دم و شلوغی های بی اندازه کلانشهرهائی مثل تهران و کرج و شهرهای بزرگ دیگر و مراکز استان ها و .... کنه. و این همه گرانی مسکن و اجاره و غیره رو تحمل کنه ،واقعا اینکار رو می کنه؟ قطعا نه. پس مسئولین علیرغم ادعاهائی که دارند نتوانسته اند موازنه ای ایجاد کنند تا مردم به شهرها و حاشیه شهرهای بزرگ مهاجرت نکنند.و گرنه در شهرها این مشکل مسکن و مشکلات دیگر نمی بایست تا این اندازه بغرنج باشد. در حالیکه هم کشور ما منابع بسیار خوبی دارد و هم مردم ما حقیقتا بخاطر همراهی با نظام لیاقت برخورداری از رفاه نسبی را دارند.
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    1 0
    نمیدونم چرا ما در ایران میخواهیم چرخ رو دوباره اختراع کنیم این راه رو همه دنیا سالها رفته اند فقط کافیه از مسیر اونها کپی کنیم در بسیاری از کشورها شما در یک استان اگر خانه دوم بخری باید 30 درصد ارزش خانه مالیات بدی اگر سومی رو بخری میشه 70 درصد برا همین کسی دنبال دلالی خونه نمیره و اگر عرضه و تقاضا متناسب باشه گرون نمیشه ضمنا وام رو با توجه به اعتبار و توان باز پرداخت مشتری پرداخت میکنن که ما متاسفانه اصلا سیستم اعتبار سنجی نداریم الان فرق کارگر ساده با صاحب کارخانه تو بانک معلوم نیست
  • US ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    0 0
    دولت می بایست زمین هایی رو که در اختیار داره ، در اختیار افرادی قرار بده که تابحال زمین نگرفته اند و اونا رو ملزم کنه که تا 2 سال آینده خونه ها رو بسازن ( دولت کمک کنه، یعنی مصالح و آهن در اختیار قرار بده)، جو روانی اینکار باعث میشه که دلالان از بازار مسکن خارج شوند
  • US ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    0 1
    تو این بیکاری، گرانی، تورم افسار گسیخته، کی میتونه اقساط بانک رو بده ، هدف کاسبی بانکهاست.
  • قاسم خدایی ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    0 1
    اگر مسکن را کالا در نظر بگیریم برای افزایش کالا وام را بالا ببریم دوباره تکرار ودوباره تکرار بیشتر به نفع بانکها و دلال ها عملکرده ایم
  • US ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    0 0
    دولت می بایست زمین هایی رو که در اختیار داره ، در اختیار افرادی قرار بده که تابحال زمین نگرفته اند و اونا رو ملزم کنه که تا 2 سال آینده خونه ها رو بسازن ( دولت کمک کنه، یعنی مصالح و آهن در اختیار قرار بده)، جو روانی اینکار باعث میشه که دلالان از بازار مسکن خارج شوند
  • محمد US ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    0 0
    سلام بنده سال پیش با هزار امید و ارزو مبلغ ۶۰ میلیون تومان به حساب صندوق پس انداز یکم واریز کردم به امید اینکه امسال صاحب خانه شوم ولی متاسفانه با افزایش بی حساب کتاب مسکن روبرو شده ودیگر توان خرید خانه را ندادم و حداقل ۵ سال باید صبرکنم تا با پس انداز بتونم مسکنی که امسال میتونستم خریداری کنم و ۵ سال دیگه باید بخرم. متاسفانه وزیر راه از حال و روز من و امثال بنده خبر ندارند که اوضاع چگونه است. تنها راه حل افزایش دو برابری سقف وام مسکن و افزایش مدت زمان بازپرداخت اقساط میتونه باشه. باتشکر
  • مهدی IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    0 0
    با سلام افزایش وام مسکن = فاجعه در تمامی امور هر چیز که فکرشو بکنید
  • امیر IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    0 1
    باسلام برفرض که میزان وام افزایش پیدا کند ، آیا مردم توان پرداخت اقساط آن را دارند؟ قضیه باید ریشه ای حل بشه ...
  • تقی IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    0 1
    تا حالا اثر مثبتی نداشته است !!!!!!!!!!!
  • ارسلان IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    3 0
    معمولا وام را کسانی می گیرند که از لحاظ مالی برای تملک چیزی ضعبف هستند. وقتی که اقساط وام های فعلی ماهیانه حداقل 1750000 تومان می باشد در حالیکه یک کارمند و یا کارگر حقوق دریافتی آن 1300000 تومان است؛ واقعا وام مسکن چه یک برابر بشه چه هزار برابر دردی از آدم دوا می کنه؟ وام اگر دو یا چند برابر بشه فقط بدرد املاکی جماعت و یا کسایی که حقوق میلیونی (نجومی)می گیرن خوبه نه قشر ضعیف که بی خانه هستند. تنها کمک می کنه که قشر قوی سرمایه اشونو چند برابر کنن و با اجاره دادن همون ملک با قیمتی بالا پدر مردمو دربیارن. زمانی می شه از مفید بودن وام مسکن و چند برابر شدن اون صحبت کرد که مبلغ اقساط با حداقل حقوق کارگر همخوانی داشته باشه و یا میزان سود وام را کاهش بدن.
  • هومن IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    1 1
    وام مسکن زیاد شود
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    0 2
    نظر ما مگه مهمه
  • US ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    1 1
    تا ارزش ریال با واقعیت درآمد جامعه هماهنگ نشود هیچ وامی کارساز نیست هیچ خریدی هم چه مسکن چه خودرو عقلانی نیست
  • پریا US ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    0 2
    خوبه که سقف وام بره بالا، اما مشکل دقیقا اونجاس که هزارتا شرطمیذارن که مثلا از مجوز ساخت ساختمون پونزده سال بیشتر نگذره و عملا با این رقمای وام و قیمت خونه، نمیشه خونه تو جای دلخواه خرید، و صاحبان خونه با شرایط وام هم به شدت قیمتاشونو میبرن بالا، بنابراین بازم عملا بی فایده س، باید یه فکری به حال هم قیمت مسکن کنن، هم شرایط بی خودی که واسه وام ها میگذارن
  • عرفان IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    3 1
    پولدارها كه همه خونه دارن فقط ما قشر متوسط و ضعيف مونيدم كه افزايش وام با توجه به تثبيت قيمت خانه دار شدن ما را از ٣٠ به ٥٠ سال افزايش ميدهد.
  • ساناز US ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    3 0
    به طور کل این نوع وام دادن تاثیری نداره ما هم باید بریم به سمت مورگیج که یه درصد مشخصی از پول خونه رو میده بین ۶۰ تا ۷۰ درصد. با درصد معقول این تنها راهه
  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    2 0
    هیچ تاثیری نداره چون تورم و افزایش قیمت ها خواهی نخواهی اتفاق می افتد .

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین