تصاویر | ترافیک ملاقات‌های ظریف در حاشیه نشست مونیخ

وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با شخصیت ها و مقام های مختلف چندین کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، زهراب مناتسکانیان وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار در خصوص ابعاد مختلف روابط دو جانبه، بویژه حوزه اقتصادی، تجاری، بانکی، انرژی و حمل و نقل، مساله قره باغ و دیگر مسائل مورد علاقه گفتگو و تبادل نظر شد.

در ادامه نیز هَریتّا فور مدیر اجرایی یونیسف در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد. همکاری های ایران و صندوق بین المللی کودکان ملل متحد محور اصلی گفتگو در این دیدار بود.

سپس دی کارلو معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد در مونیخ با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و در خصوص همکاری های ایران و سازمان ملل متحد، اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ ، برجام، سازو کار حمایت تجاری ایران و اروپا ( ساحت)  و نیز مسائل مختلف بین المللی و منطقه ای از جمله شرایط افغانستان، یمن، سوریه و لبنان گفتگو و تبادل نظر کرد.

در ادامه این برنامه ها، الیاس بوصعب وزیر دفاع لبنان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد. ابعاد مختلف همکاری های دو جانبه بویژه در زمینه های اقتصادی و مسائل منطقه ای از جمله آخرین تحولات سوریه از  محورهای گفتگو در این دیدار بود.

در ادامه محمد جواد ظریف و هایکو ماس وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و آلمان در مونیخ دیدار و گفتگو کردند.

طرفین در این دیدار  در خصوص روابط دو جانبه، برجام، سازوکار حمایت تجاری ایران و اروپا (ساحت)، مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی از جمله یمن، سوریه، افغانستان و سایر مسائل گفتگو و تبادل نظر کردند.

همچنین چنگیز آیداربکوف وزیر امور خارجه قرقیزستان در مونیخ با محمد جواد ظریف دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار گسترش روابط دو جانبه در تمامی زمینه ها بویژه در حوزه اقتصادی و فرهنگی و همکاری های بین المللی مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان نیز در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار و در خصوص روابط دو جانبه و موضوعات منطقه ای گفتگو و تبادل نظر کرد.

بورگه برَنده رئیس مجمع جهانی اقتصاد و وزیر امور خارجه اسبق نروژ نیز در مونیخ با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و در خصوص مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کرد.

سپس پاتریاک ایگناتیوس آفرم دوم رئیس کلیسای ارتدوکس سوریه در مونیخ با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

 ظریف وزیر امور خارجه همچنین در نشست هم اندیشی جمعی از ایرانیان فرهیخته مقیم جنوب آلمان حاضر شد و در خصوص مسائل و دغدغه های مشترک ایرانیان داخل و خارج از جمله مسائل فرهنگی، اقتصادی، حقوقی و کنسولی تبادل نظر کرد و به سوالات چند تن از شرکت کنندگان پاسخ داد.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1232805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =