دلیل مقاومت دستگاه‌های اجرایی برای واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی چیست؟

تعداد زیادی طرح دراستان چهارمحال وبختیاری وجود دارد که شرایط واگذاری به بخش خصوصی را دارند اما دستگاههای اجرایی در واگذاری آنها به بخش خصوصی تعلل می کنند

طبق آماریکه چند وقت پیش در ایرنا توسط رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان  منتشر شد  حدودیکهزار و ۷۴۵ طرح نیمه تمام در چهارمحال و بختیاری وجود داردوبرای تکمیل و بهره برداری از این تعداد طرح نیمه تمام ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و امسال حدود ۱۵۱ طرح قرار بوده به بخش خصوصی واگذار شود اما متاسفانه ۴ طرح به بخش خصوصی واگذار شده است.

طرحهایی هستند که  با توجه به منابع محدود دولت توان اینکه اعتبار دولتی به آنها اختصاص دهدرا نداردو بخش خصوصی می تواند یاریگر دولت در  به نتیجه رسیدن این طرحها باشد.

  دلیل اینکه دستگاههای اجرایی در واگذاری آنها به بخش خصوصی مقاو مت می کنند مشخص نیست

مسئله دیگری که درجلسه شورای  برنامه ریزی استان اتفاق افتاد  عدم حضور تعدادی  زیادی از مدیران دستگاههای اجرایی در این جلسه بود

دلیل عدم شرکت مسئولین استان چیست ؟

مسئله دیگری  که به وفور دراین جلسات اتفاق می افتد عدم هماهنگی دستگاههای  اجرایی باهم می باشد   .

طرحی در  کارگروه زیر بنایی تصویب می شود فرمانداری که طرح در آن شهرستان می باشد در جلسه شورای برنامه ریزی که مرحله آخر تصویب طرح می باشد اظهار بی اطلاعی می کند .

درحالیکه طرح تمام مراحل قانونی خودراطی کرده است  ودر برگه دعوتنامه نیز پروژه هایی که تصویب می شود ذکر شده است .

این  اظهار بی اطلاعی دلیلش چیست ؟

سوال از سازمان مدیریت برنامه ریزی استان اگر هزار طرح وپروژه نیمه کار در استان چهارمحال وبختیاری وجود دارد دلیل انکه  مسئولین پروژه های جدید کلنگ زنی می کنند چیست ؟

هرساله  در هفته دولت ودهه فجر شاهد کلنگ زنی تعداد پروژه دراستانمان هستیم اگر وضعیت اعتبارات این طور می باشد که طرحهای به قدمت چندین ساله  توان اینکه دولت کارهای درجهت پیشرفت آنها انجام دهد دلیل انکه پروژه جدید کلنگ زنی می شود چیست؟

ازمسئولین درخواست داریم تکلیف پروژه های قدمت چندین ساله را مشخص کنند  اگر طرح را می توانند به بخش خصوصی واگذار کنند تکلیف ان مشخص شود واگر قابل واگذاری نمی باشد ان دستگاه  مجوز شروع پروژه جدید را تا پایان طرحهای نیمه کاره خود نداشته باشد .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1233251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =