زارع در تشریح بودجه ۹۸ شهرداری کرج: شناسایی درآمدهای پنهان و تکیه بر درآمدهای پایدار مسیر خروج از بحران است

رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت که شناسایی درآمدهای پنهان و تکیه بر درآمدهای پایدار مسیر خروج از بحران است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از شورای اسلامی شهر کرج: عباس زارع در سی و دومین جلسه کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج با بیان مطلب فوق اظهار داشت: در خصوص بودجه سال ۹۸ شهرداری کرج مباحث خوبی مطرح شد و با تصمیم گیری در خصوص کلیاتِ بودجه، با سهولت بیشتر برای جزئیات به جمع بندی می رسیم. بودجه مصوب سال ۹۷ اندکی بالاتر از ۲ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود که طبق اظهارات مهندس کمالی زاده (شهردار) بالغ بر هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن محقق می شود که ناشی از واریزهای مردم به دو روش نقدی و تهاتری است.

وی با بیان اینکه عدم تحقق بودجه مصوب سال ۹۷ به عدم ثبات مدیریت در شهرداری کرج طی ۷ ماهه نخست سال باز می گردد، عنوان کرد: بودجه ۵۵۰ میلیارد تومانی فروش املاک بنا به دلایلی جذب نشد و از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی که طبق برآوردها تا پایان سال محقق می شود، ۹۰۰ میلیاردِ آن متعلق به واریزهای ناشی از عوارض و جرایم تخلفات ساختمانی است و به این جمع بندی می رسیم که ۳۰۰ میلیارد تومان از سرجمع درآمدها در شمول درآمدهای پایدار اعم از عوارض نوسازی، عوارض صنفی، عوارض سالیانه خودرو و ارزش افزوده قرار می گیرد. 

این مسئول بیان داشت: نیم نگاهی به روند سال جاری، نشانگر آن است که سال آینده به سهولت در حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان جذب درآمد خواهیم داشت، چرا که با بروزرسانی دفترچه عوارض و بهای خدمات درآمدهای این حوزه رشد ۵۰ الی ۶۰ درصدی را شاهد خواهد بود و استعداد افزایش ۴۰۰ میلیارد تومانی درآمدها را ایجاد می کند. ما باید به دنبال افزایش درآمدهای پایدار حداقل به ۵۰۰ میلیارد تومان باشیم و در مسیر شناسایی درآمدهای پنهان و تاکید بر جلب مشارکت بخش خصوصی حرکت کنیم.

زارع با تاکید بر اینکه پیگیری حقوق چک های برگشتی می تواند در سال آینده درآمد ۳۰۰ میلیارد تومانی را به همراه داشته باشد و در بحث تثبیت اعیانی نیز صحبت از ارقام و اعداد بالایی مطرح است، اذعان داشت: چنانچه همه ما با اتحاد و همدلی و طبق برنامه و اسناد فرادستی و چشم اندازهای مصوب حرکت کنیم خواهیم توانست درآمد ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی را حتی بدون فروش املاک سرمایه ای جذب کنیم. بنده باور دارم اگر بناست املاک و زمین های متعلق به شهرداری کرج به فروش برسد، باید صرف پرداخت بدهی های مربوط به تسهیلات بانکی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج در بخش پایانی سخنانش از افزایش روزانه بدهی ها به بانک شهر به عنوان یکی از چالش های دوره کنونی مدیریت شهری کرج یاد کرد و با به صدا درآوردن زنگ خطر افزایش این بدهی ها به ۹۰۰ میلیارد تومان در پایان دوره کنونی، خاطر نشان کرد: امیدوارم با اتخاذ تصمیم مدیریتی بتوانیم درآمدهای حاصل از فروش املاک و اراضی سرمایه ای را صرف پرداخت و چابک سازی این بدهی ها نماییم تا شهر بیش از این بدهکار و متضرر نشود. 

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1233275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =