مدیرعامل شرکت «جم پیام شهر» استان البرز: به‌زودی شاهد کاهش صادرات برخی صنایع خواهیم بود

مدیرعامل شرکت "جم پیام شهر" استان البرز گفت: شود اجبار فروش ارز با نرخ پایه نیما از صرفه اقتصادی خارج بوده و باعث کاهش صادرات بسیاری از صنایع و تولیدکنندگان خواهد شد که به زودی شاهد آن خواهیم بود آن هم در شرایطی که مسئولان فقط نظاره گر این اوضاع هستند و اقدامی در جهت برطرف کردن موانع و تسهیل صادرات در کشور برداشته نمی شود.

به گزارش خبرآنلاین، مرتضی کوهنورد گفت: فرمایشات وزیر خوشایند بود ولی باید دید تا چه حد اجرایی خواهد شد و اینکه از مقام عالی وزارت تا پرسنل سازمان ها در سطح استان تا چه اندازه اعتقاد و اهتمام به حمایت از تولید و صادرات دارند.

وی در ادامه افزود: تا زمانی که حمایت از فعالان اقتصادی فرهنگسازی نشود این صحبت ها تاثیری نخواهد داشت. از یک سو سرباز اقتصادی خوانده می شویم و از سوی دیگر به ما به دید مجرم نگاه می کنند و با لحن تهدید و توهین با ما برخورد می شود.

مدیر عامل شرکت جم پیام شهر در ادامه تصریح کرد: البرز جایگاه مناسبی در بخش صادرات دارد و می توان استعدادهای بسیاری در بخش صادرات در این استان پیدا کرد از سوی دیگر می تواند بهتر از این نیز باشد چرا که پساز جدا شدن البرز از پایتخت ، این استان میزبان تعداد زیادی از صنایع تهران شده است.

مرتضی کوهنورد در پاسخ به این سوال که بزرگترین دغدغه شما چیست گفت: بزرگترین دغدغه ما دیدگاه منفی رجال سیاسی نسبت به صادرکنندگان است. در تمام دنیا به هر شکل از صادرات حمایت می شود و بدون محدودیت دستورالعمل ها و قوانین به نفع آنها صادر می شود حال اینکه در کشور ما به سربازان اقتصادی این عرصه چون اخلالگران اقتصادی نگاه می شود و این نگاهی است منفی و مخرب؛ که اکثر صادر کنندگان نیز به آن اعتقاد دارند.

وی ادامه داد: در زمانی که مواد افزودنی، لوازم بسته بندی، حمل و نقل و بسیاری از اقلام دیگر همه باتوجه به تورم با نرخ ارز آزاد تهیه و تامین می شود اجبار فروش ارز با نرخ پایه نیما از صرفه اقتصادی خارج بوده و باعث کاهش صادرات بسیاری از صنایع و تولیدکنندگان خواهد شد که به زودی شاهد آن خواهیم بود آن هم در شرایطی که مسئولان فقط نظاره گر این اوضاع هستند و اقدامی در جهت برطرف کردن موانع و تسهیل صادرات در کشور برداشته نمی شود.

مدیرعامل شرکت جم پیام شهر در مورد اینکه گفته می شود در کشور شاهد برخی خودتحریمی ها هستیم تصریح کرد: تحریم های داخلی در تمام سطوح فعالیت اقتصادی از صادرات، واردات، تولید و بسیاری از جنبه های دیگر مشهود است با غرض یا بی غرض این اتفاق می افتد و تا زمانی که به جای اصلاح پایه قوانین به فکر صدور دستورالعمل های موردی باشیم؛ در حالی که کشورهای دیگر با پرداخت یارانه های صادراتی فعالین خود را تشویق به گسترش کار می نمایند در ایران بایستی به نکاتی از جمله عدم استرداد ارزش افزوده حاصل از صادرات اشاره داشته باشیم که تاخیر دوساله در این امر به مثابه مسدود کردن سرمایه در گردش صادرکنندگان است.

مرتضی کوهنورد در خاتمه گفت: دوستان و مسئولان وعده پرداخت تسهیلات در راستای حمایت از تولید و صادرات را می دهند، از کدام محل؟ از محل مسدودی وجوهات خودمان نزد دولت! آنهم با هزار منت و گذراندن هفت خوان و پرداخت سود سالیانه ۱۸ درصد ؟ و در شرایطی که بسیاری از صادرکنندگان حتی قادر به پس دادن اصل تسهیلات هم نیستند ولی باید برای زنده ماندن صنعت صادرات تن به برخی زیاده خواهی ها بدهند و مشخص نیست تا چه زمانی می توانند با این روند در زمینه صادرات فعال بمانند و برای خودم و سایر همکارانم که در این اوضاع و احوال باید به فکر صادرات باشند متاسفم!

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1234267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =