۷ هزار هکتار از اراضی آذربایجان‌شرقی رفع تداخل شد

ایرنا نوشت: مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۷ هزار و ۱۲۶ هکتار از زمین‌های ملی، دولتی و مردم در کمیسیون رفع تداخلات استان حل و فصل و رفع تداخل شده است.

قاسم جعفروند با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی جزو استان های برتر و پیشرو در رفع تداخل اراضی در کشور است ، افزود: این استان در اجرای برنامه ابلاغی سال جاری بعد از استان یزد در رفع تداخل اراضی رتبه دوم کشور را دارد و فراتر از تعهدات خود عمل کرده است.

وی با بیان اینکه فعالیت اجرایی کمیسیون رفع تداخلات اراضی ناشی از اجرای مقررات موازی در اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید و همچنین مواد مصوب قانون برنامه ششم توسعه از سال ۹۴ در وزارت جهاد کشاورزی آغاز شده است، افزود: از ابتدای سال ۱۲۴ هزار و ۱۴۴ هکتار از اراضی ملی و غیرملی در کارگروه های شهرستان و کمیسیون رفع تداخلات استان رسیدگی نهایی و تعیین تکلیف شده است.

وی با بیان اینکه رفع تداخلات اراضی ملی، دولتی و مستثنیات کشاورزان یکی از بزرگترین اقدامات دولت است که از ۳ سال گذشته با جدیت در حال پیگیری است، گفت: هدف اصلی از طرح رفع تداخلات، برطرف سازی موانع تولید در بخش کشاورزی و سنددار کردن اراضی و در عین حال حفظ و حراست اراضی ملی و منابع طبیعی است.

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی به اختلافات ملکی بین کشاورزان و دولت در زمینه تداخلات اراضی ناشی از قوانین ضعیف و موازی کاری ها در سال های گذشته اشاره کرد و افزود: با تصویب ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید و تدوین و ابلاغ آیین نامه و دستورالعمل ها، نیازی به مراجعه افراد و کشاورزان به دستگاه قضایی نیست.

وی با بیان اینکه سنددار کردن زمین های کشاورزان نیز در دستور کار مدیریت امور اراضی سازمان است، گفت: رفع تداخلات در زمین های ملی، مسیر را برای سنددار کردن زمین های کشاورزان باز می کند.

مساحت کل اراضی کشاورزی استان یک میلیون و ۲۲۲ هزار هکتار است که از این میزان ۸۰۵ هزار هکتار اراضی زیر کشت دیم و ۲۹۴ هزار هکتار نیز اراضی زیر کشت آبی است؛ اراضی زیر کشت محصولات دائمی نیز ۱۲۳ هزار هکتار وسعت دارد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1235072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =