سی‌ان‌ان از اقدام عجیب سرپرست پنتاگون در مرز مکزیک خبر داد/ عکس

ایرنا نوشت: شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: 'پاتریک شاناهان' سرپرست وزارت دفاع و ژنرال 'ژوزف دانفورد' (Joseph Dunford) رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا در اقدامی نامتعارف برای امتحان کردن تسلیحات جدید نیروهای مرزی، اقدام به تیراندازی در مرز با مکزیک کردند.

 سی ان ان از مبدا واشنگتن گزارش داد: این دو که برای بازدید از نیروهای مرزی و گمرکی و تجهیزات جدید آنها به مرزهای جنوبی آمریکا رفته بودند، با این اقدام خود می توانند پیامی نگران کننده ای را القا کنند.

سی ان ان افزود: شاناهان علاوه بر بازدید از قابلیت ها و تجهیزات امنیتی مرزی، اقدام به شلیک با سلاح بازدارنده و غیر کشنده 'پی.ال.اس پپربال' (PLS pepperball) و اندکی بعد ژنرال دانفورد اقدام به شلیک سلاحی مشابه اما از نوع FN303 کرد.

'سدریک لایتون' (Cedric Leighton) سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا و تحلیلگر نظامی این شبکه خبری در این باره گفت: این سلاح ها برای سرکوب آشوب به کار گرفته می شوند و جهت شلیک های غیر کشنده به سوی جمعیت طراحی شده اند.

سی ان ان ادامه داد: اما اقدام سرپرست وزارت دفاع و رئیس ستاد مشترک آمریکا در این بازدید و شلیک با چنین سلاحی غیر معمول بود، بخصوص آنکه باید نگران پیامی که این کار با توجه به اوضاعی که آمریکا هم اکنون دارد، در بر داشته باشد.

'جان کربی' دریاسالار بازنشسته نیروی دریایی آمریکا و سخنگوی سابق پنتاگون در این باره به سی ان ان گفت: باید بگویم تاکنون ندیده ام افرادی در چنین سطحی اقدام به شلیک با سلاح واقعی داشته باشند.
وی افزود: امیدوارم این دو از پیامی که این اقدام می تواند در بر داشته باشد آگاه باشند.

سی ان ان افزود: در همین حال 'لایتون' نیز به این موضوع اشاره کرد که اقدام این دو مقام ارشد نظامی آمریکایی اندکی نامعمول بوده است.

بنابراین گزارش، لایتون تحلیلگر نظامی سی ان ان گفت: اقدام اخیر می تواند پرسش هایی را به همراه داشته باشد که می تواند به ایفای نقش بیشتر ارتش در مرز با مکزیک، بیش از آنچه تاکنون اجازه داده شده، بیانجامد.

به گزارش ایرنا، 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا که به گفته کارشناسان نظامی و سیاسی آمریکا دست به بحران ساختگی در مرزهای جنوبی آمریکا با مکزیک برای ساخت دیوار مرزی زده است، روز جمعه 26 بهمن ماه و با توجه به پایان یافتن مهلت سه هفته ای برای بازماندن دولت فدرال و پرهیز از تعطیلی دوباره دولت، با امضای لایحه بودجه، با بحرانی خواندن مرزهای جنوبی کشور، وضعیت فوق العاده ملی اعلام کرد.

ترامپ با اعلام وضعیت فوق العاده ملی این امکان را به دولت داد تا از محل بودجه عمرانی وزارت دفاع جهت ساخت دیوار برداشت کند.

وی برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک مبلغ پنج میلیارد و 700 میلیون دلار درخواست کرده بود که با مخالفت دمکرات ها در مجلس نمایندگان مواجه شد و کنگره با یک میلیارد و 800 میلیون دلار و فقط جهت بهبود وضعیت امنیتی مرزهای جنوبی موافقت به عمل آورده بود.

این اقدام ترامپ، سرپرست وزارت دفاع آمریکا را در موضع ناخواسته ای قرار داد بطوریکه شاناهان 28 بهمن ماه و هنگام بازگشت از اجلاس امنیتی مونیخ در هواپیما به خبرنگاران گفته بود: به موضوعی وارد شدیم که برای آن آماده نبودیم و در همین حال باید تعیین کنیم که کدام پروژه (نظامی) را برای این منظور کنار گذاریم.

شاناهان بدنبال استعفای 'جیمز متیس' در اول ژانویه 2019 (11 بهمن ماه)، از سوی دونالد ترامپ به عنوان سرپرست وزارت دفاع آمریکا منصوب شد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1235089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میثم FR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    2 0
    سی ان ان شده خاشقچی امریکایی؟!