فرش قرمز چین برای سفر ۴ هزار کیلومتری رهبر کره شمالی

ایرنا نوشت: رهبر کره شمالی درحالی روز گذشته سفر ۴ هزار کیلومتری خود از پیونگ یانگ به مقصد هانوی پایتخت ویتنام آغاز کرد که فرش قرمز چین، از پکن برای طی این مسیر طولانی پهن شده است.

 کیم جونگ اون رهبر کره شمالی قرار است پس از طی یک سفر زمینی ۶۰ ساعته ، در دومین نشست دوجانبه خود با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به منظور خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ شرکت کند.
کیم و ترامپ طبق برنامه های اعلام شده روزهای ۲۷ و ۲۸ فوریه (سه شنبه و چهارشنبه۷ و ۸ اسفند) در هانوی ویتنام با یکدیگر برای دومین بار در کمتر از یک سال دیدار می کنند. اولین دیدار آنها در ژوئن ۲۰۱۸ در سنگاپور انجام شد.
قطار زرهی سبز رنگ رهبر کره شمالی حدود ساعت ۱۷ عصر روز شنبه به وقت محلی پیونگ یانگ را در ایستگاه مرزی دان دانگ ترک کرد و پیش بینی می شود این قطار از طریق چین وارد ویتنام شود.
این قطار نظامی حامل تعداد زیادی از مقام های سیاسی، اقتصادی و نظامی پیونگ یانگ است.
این قطار سبز رنگ مجهز سبز به سالن های کنفرانس متعدد و خوابگاه ویژه است.

پیشتر دولت های چین و ویتنام اعلام کردند که با توجه به اینکه دیدار دوم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبرکره شمالی درهفته جاری در هانوی برگزار می شود، تمهیدات گسترده امنیتی، سیاسی و اقتصادی را برای این نشست که مهمترین اجلاس بین المللی در سال ۲۰۱۹ برای جنوب شرق آسیا محسوب می شود، به کار گرفته اند.
کیم جونگ اون پیش از دونالد ترامپ در ویتنام برای دیدار با مقام های ارشد این کشور حضور خواهد یافت و از دو استان صنعتی Quang Ninh و Bac Ninh دیدار می کند و احتمالا برخی قرارداد دوجانبه اقتصادی با ویتنام را به امضا خواهد رساند.
شهر 'باک نین' میزبان کارخانجات سامسونگ کره جنوبی است که درحال حاضر یکی از سرمایه گذاران اصلی خارجی در ویتنام و توسعه صادرات این کشور جنوب شرق آسیاست.
مقام های کره شمالی پیشتر اعلام کردند که درصدند تا از برنامه توسعه اقتصادی ویتنام پس از جنگ با آمریکا ، درجهت پیشرفت اقتصادی خود الگو برداری کنند.
تیم سیاسی و امنیتی کره شمالی از امروز ۲۵ فوریه ( دو روز آینده ) در ویتنام مستقر شده اند تا اقدامات لازم برای حضور کیم جونگ اون را فراهم سازند.

برنامه کامل این سفر تاکنون رسانه ای نشده که این امر سبب شده تا رسانه های آسیایی و غربی در مورد برنامه ادامه این سفر گمانه زنی های مختلفی داشته باشند.
براساس برخی از گمانه زنی ها کیم قرار است با این قطارنظامی پس از ورود به ویتنام، در ایستگاه 'دونگ دانگ' در نزدیکی چین از قطار پیاده شده و مسافت ۱۷۰ کیلومتری تا هانوی را با خودرو های تحت حمایت نیروهای امنیتی ویتنام و پیونگ یانگ طی کند.
ویتنام پیشتر اعلام کرده که تدابیر امنیتی ایستگاه دونگ دانگ و جاده منتهی به هانوی را به شدت افزایش داده است.
ژنرال کیم یونگ چول که به عنوان نفر دست راست رهبر کره شمالی و هماهنگ کننده کره شمالی با واشنگتن، دراین سفر کیم جونگ اون را همراهی می کند.
یونگ چول رئیس تیم مذاکره کننده کره شمالی با آمریکاست که پیشتر با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید نیز دیدار داشته است.
منابع خبری گزارش دادند که مسیر سفرکیم در چین و ویتنام کاملا در شرایط امنیتی شدید قرار گرفته است و دهها نفر از نیروهای پلیس از فاصله ۱۰۰ متری این مسیر را تحت کنترل خود گرفته اند.
پنجره های این قطار زرهی از بیرون بسته شده و چراغ های این قطار صرفا به هنگام عبور از گذرگاهها روشن می شود.

برخی منابع خبری از احتمال دیدار رهبر کره شمالی در پکن با شی جین پینگ رئیس جمهور چین پس از ورود این قطار به پکن خبر داده اند.
این موضوع با توجه به اینکه چین مهمترین حامی این سفر طولانی بوده و همچنین این دیدار پیش از دیدار دوم تاریخی کیم با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا انجام می شود، حائز اهمیت است.
برخی منابع خبری نیز همچنین از احتمال توقف قطار سبز در پکن و ادامه مسیر به سمت هانوی با استفاه از هواپیمای چینی به اجاره گرفته شده نیز خبر داده اند.
کیم نخستین سفر خود از پیونگ یانگ به سنگاپوررا نیز درسال ۲۰۱۸ برای شرکت در نشست اول با دونالد ترامپ را با استفاده ازیک فروند هواپیمای اجاره ای از چین انجام داده بود.
ویتنام پیشتر اعلام کرده بود که درصورتی که سفر زمینی کیم تائید شود حرکت و عبور و مرور تمام وسایل نقلیه از جمله کامیون ها از ۱۷۰ کیلیومتری در مسیر حرکت کیم جونگ اون دراین کشور ممنوع اعلام خواهد شد.
سفر با قطار در تاریخ کره شمالی سابقه دارد. کیم ایل سونگ بنیان گذاراین کشور و پدربزرگ کیم جونگ اون درسال ۱۹۸۴ با قطار به اروپای شرقی سفر کرد و کیم جونگ ایل پدرش نیز درسال ۲۰۰۱ با قطار به مسکو روسیه سفر داشت.
انتخاب روش این سفر نیز بیانگر این واقعیت است که کیم جونگ اون به شدت متاثر از رفتارها و سیاست های پیشینیان خود است و این واقعیت بر سر دومین دور گفت وگوهای کیم- ترامپ در مورد خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ نیز احتمالا سایه خواهد افکند.

بسیاری از رسانه های آسیایی و غربی اذعان کرده اند که نشست اول ترامپ و کیم که در سنگاپور برگزار شد تاکنون نتایج جز تعهد شفاهی و مبهم پیونگ یانگ به خلع سلاح هسته ای در ازای توقف رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی و احتمالا لغو تحریم های آمریکا نداشته است.


۴۹۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1235198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    0 1
    نشست اول ترامپ و کیم که در سنگاپور برگزار شد تاکنون نتایج جز تعهد شفاهی و مبهم پیونگ یانگ به خلع سلاح هسته ای در ازای توقف رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی و احتمالا لغو تحریم های آمریکا نداشته است.؟ خب لغو تحريمهاي امريكا چيز كمي نيست با يك ديدار