معاون استانداری تهران،در کافه خبر امروز، مردم را موثرترین عامل در کاهش آلودگی تهران می‌داند و می‌گوید تا زمانی که مردم نخواهند، نمی‌توان قول داد مشکل آلودگی هوای تهران حل شود.

محمودی در کافه خبر گفت: هیچ وقت اطمینان نمی‌دهم مشکل آلودگی هوا نداشته باشیم، مگر اینکه مردم بخواهند و به هوای تنفسی خود، بها بدهند.

وی در ادامه افزود: "مردم می‌توانند خیلی از مسیرها را با خودروی شخصی می روند زیرا با آن الفت پیدا کرده اند. خیلی از مسیرها سخت نیست، پیاده هم می شود رفت ولی عادت شده که با اتومبیل به خرید بروند. ولی مسیرهای شرقی-غربی را می توان با دوچرخه تردد کرد."

محمودی در توضیح این سخن خود گفت: "ما زمانی که حق سرویس و وام خودرو به کارمندان دادیم، این مشکلات چند برابر شد. زیرا علاقه به ماشین شخصی به وجود آمد.آلودگی هوا یک شرکت سهامی است و شهرداری و محیط زیست وزارت صنایع و شرکت نفت در آن سهم دارد. تصمیمات دولت در آن سهم دارد. مثلا مبحث 19 مقررات ملی ساختمان در شهرداری اجباری شده تا پرت انرژی نداشته باشیم، ولی کی این موضوع جدی گرفته شده است؟ همه در آن نقش دارند و باید سهم خود را بپردازند."

44/133

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 123526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
    0 0
    اوب برین از خودروساز بازخواست کنید بعد مترو رو کامل کنید اتوبوس مدرن و به اندازه ایجاد کنید بعد مردم
  • مجيد IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
    0 0
    اول دوليت بايد بخواهد يعني هزينه كند تا مردم بتوانند. وقتي سهم مترو پرداخت نمي‌شود، وقتي وضعيت حمل و نقل عمومي افتضاح است ، مردم چه كنند. بنده 13 كيلومتر از منزل تامحل كار را چگونه با دوچرخه طي كنم! تازه تو اين هواي آلوده مگر از جانم سير شده‌ام كه بخواهم حتي 1 كيلومتر با دوچرخه طي مسير كنم يا حتي تو اين هوا ورزش كنم!