پس از تمام شدن ذخایر بنزین 100 تومانی مردم، ترافیک حداقل 22 درصد در تهران کاهش خواهد یافت.

محمودی، معاون عمرانی استانداری تهران در کافه خبر گفت: "زمانی که مردم تهران بنزین 700 تومانی را بچشند، احتمال می دهیم 22 درصد از ترافیک کمتر شود."

وی در قسمت دیگری از سخنانش در کافه خبر افزود: "باید ببینیم تاثیر این مسئله یعنی گران شدن سوخت چقدر در آلودگی هوا موثر است تا پس از آن، طرح سراسری زوج و فرد را بررسی خواهیم کرد."

محمودی درباره متروی تهران توضیح داد: "ممکن است مدیران مترو مطالبات داشته باشند که بیشترین امکانات را جذب کنند و بهترین خدمات را بدهند. در استان تهران، متروی کرج، اسلامشهر، پاکدشت، رودهن و بومهن نیز وجود دارد. همه اینها اعتبار می خواهد که بخشی از قسمتهای آن پرداخت نشده است."

وی گفت: "در حال حاضر برخی از این اعتبارات به صورت یارانه به حساب مردم ریخته شده و باید منتظر باشیم این پولها به خزانه برگردد. مطلب دیگر نیز این است که هر قدر امکانات درست بکنیم، مثل این است که جذب مهاجر کرده ایم. شاید راهش این است که برای تهرانیها چیزی مانند گذرنامه تهیه کنیم تا محدودیتها به صورت درستی اعمال شود. هر چند این مسئله بسیار محدودیت زاست."

محمودی در ادامه افزود: "هر قدر شهر توسعه پیدا کند، مردم جذب می شوند و می آیند. توسعه و مهاجرت و جاذبه های شهری، دوطرفه هستند. شاید شورای شهر و مدیران تهرانی خدماتی را گران کنند تا جلوی جذب هموطنان به تهران را بگیرند. برای همین توسعه ها، تنها برای یک ماه، جواب می دهد. به طور مثال در BRT روزهای اول، کسی استقبال نمی کرد. ولی الان صف می کشند. برای همین بهتر است به جای توسعه بی رویه، در مقابل مهاجرت ایستاد تا مشکلاتی مانند آلودگی هوا نیز کمتر شود."

44/133

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 123530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
    0 0
    کاش از ایشان می پرسید چرا سرویس ایاب ذهاب ادارات در تهران را تعطیل کردید چون مدیران هم ماشین اداره زیر پایشان هست هم حق سرویس 4 برابر کارمندان میگیرند بقیه پراید و بار اضافی به مترو و ترافیک چرا همه ادارات تهران را مکلف نمی کنید سرویس ایاب ذهاب و مشترک راه بیندازند جقدر ترافیک و بنزین کم می شود ضمنا بهتر است ماشین ادارات را هم جمع کنند تا مدیران هم درد مردم شوند بهتر تصمیم بگیرند
  • بدون نام IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
    0 0
    طرح زوج فرد راه بیندازید هر تهرانی دو ماشین پراید خواهد داشت!
  • فرزاد IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
    0 0
    بله دیگه. شما هم با ماشین دولتی تشریف ببرید. مردم بیچاره توی این سرما منتظر تاکسی و اتوبوس بشن، مترو هم که دیگه داره میترکه. حالا به ریش مردم بخندید
  • حسین IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
    0 0
    برای شما که ماشین دولتی با بنزین نامحدود در اختیارتان است فرقی نمی کند اما ما برای رساندن خانم و فرزندمان به مدرسه و اداره مجبوریم بنزین 700 تومانی را بزنیم. نهایتا" میوه نمی خوریم..مثل شما که میوه نمی خورید!
  • بدون نام IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
    0 0
    باید ببینیم تاثیر این مسئله یعنی گران شدن سوخت چقدر در آلودگی هوا موثر است تا پس از آن، طرح سراسری زوج و فرد را بررسی خواهیم کرد." آخه این حرف یعنی چی مگه ما کارشناس نداریم یا اگه به نتیجه نرسید لابد تولید خودرو را متوقف میکنید