تازه‌ترین نظرسنجی درباره محبوبیت مکرون هم‌زمان با کاهش حمایت‌ها از جلیقه‌زردها

ایسنا نوشت: نظرسنجی صورت گرفته امروز (دوشنبه) نشان داد، همزمان با کاهش حمایت‌ها از جنبش اعتراضی جلیقه زردها، محبوبیت رئیس جمهوری فرانسه به نقطه‌ای بازگشته که از زمان آغاز این اعتراضات در اواسط نوامبر سال گذشته میلادی مشاهده نشده بود.

 این نظرسنجی که توسط پایگاه اودوکسا صورت گرفته، نشان داد: میزان افرادی که امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه را یک رهبر خوب تلقی می‌کنند در ماه جاری میلادی به ۳۲ درصد افزایش یافته است؛ رقمی که با درصد محبوبیت وی در زمان آغاز اعتراضات برابر است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، میزان محبوبیت مکروننسبت به ماه دسامبر که به ۲۷ درصد کاهش یافته بود، هم‌اکنون در حال بالا رفتن است؛ این پایین‌ترین درصد محبوبیت برای مکرونهمزمان با آغاز اعتراضات در سراسر پاریس و دیگر شهرهای فرانسه محسوب می‌شود که منجر به شکستن شیشه‌ها و سوزاندن خودروها شده بود.

مکرون به خاطر این اعتراضات با بزرگترین چالش برای ریاست جمهوری‌اش مواجه شده است؛ اعتراضاتی که ابتدا به خاطر هزینه بالای زندگی آغاز شد اما سپس به یک جنبش وسیع‌تر علیه مکرون ۴۱ ساله و اقدامات اصلاحاتی‌اش تبدیل شد.

این نظرسنجی نشان داد که ۵۵ درصد از شرکت‌کنندگان معتقد هستند این اعتراضات باید متوقف شوند. از زمان آغاز اعتراضات جلیقه زردها، این نخستین بار است که یک اکثریت قاطع، موافق با توقف این جنبش هستند.

از دسامبر سال گذشته میلادی که پاریس شاهد بدترین آشوب، آتش زنی و غارت در دهه‌های گذشته بود، این اعتراضات هفتگی توسط معترضان موسوم به جلیقه زردها به تدریج کوچک‌تر و از میزان خشونت آن کاسته شده است.

با این حال تعداد معترضان شرکت‌کننده در اعتراضات روز شنبه کمی افزایش داشت به طوری که وزارت کشور برآورد کرد که ۴۶ هزار و ۶۰۰ تن در سراسر کشور برای پانزدهمین هفته متوالی این اعتراضات شرکت کردند.

میزان محبوبیت مکروناحیا شده چرا که دولتش متعهد یک واکنش سفت و سخت‌تر به اعتراضات خشونت‌آمیز شده و وی یکسری نشست‌ها و مذاکرات را در سراسر کشور با هدف ارتباط مجدد با رای‌دهندگان به ویژه در مناطق روستایی آغاز کرده است.

نظرسنجی پایگاه اودوکسا در اینترنت در تاریخ ۲۰ و ۲۱ فوریه برگزار شد که در آن ۱۰۰۰ تن شرکت داشتند. این نظرسنجی برای رادیو فرانس اینتر، روزنامه پرس رژیونال و مجله اکسپرس صورت گرفته است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1235399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =