انتقاد بازیگر «سه در چهار» از کمدی‌های سطح پایین سینما و تلویزیون

تسنیم نوشت: بازیگر سینما و تلویزیون معتقد است که مشکل طنز امروز ما این است که تهیه‌کنندگان می‌خواهند فقط گیشه و مخاطب را از آنِ خود کنند و در این نگاه مخاطب و سلایق و رویکردهایش قربانی می‌شود.

سرگرمی و ایجاد طنز در تلویزیون به یک جامعه‌شناسی و مخاطب‌شناسی نیاز دارد؛ شاید شخصی مثل مجید یاسر که هم در سینما و هم در تلویزیون کارهای طنز انجام داده و مجری تلویزیون هم بوده بهتر می‌داند که تلویزیون حالش با طنزی مثل «اجاره‌نشین‌ها» خوب می‌شود. او  گفت: امروز بازپخش «سه در چهار» و نوستالژی‌های طنز تلویزیونی و سینمایی، اتفاقات جذابی را برای مخاطب ایجاد می‌کند. چون بیشتر از توجه تهیه‌کنندگان به گیشه و جذب مخاطب، محتوا و شوخی‌های درست و حسابی و پویا اهمیت داشت. تهیه‌کننده امروز بیش از همه به سراغ اتفاقاتی می‌رود که به هر قیمتی مخاطب بخندد و حالا مهم نیست که چگونه و با چه هدفی بخندد.

وی افزود: واقعا دلم برای «اجاره‌نشین‌ها» تنگ شده و از این مدل فیلم‌هایی که حرف برای گفتن داشته باشد و تلنگری به مخاطب بزند، ساخته نمی‌شود. چون فقط تجارت و دیده شدن اهمیت دارد؛ چقدر سخت است که از فضای اصیل هنری فاصله گرفته‌ایم و آنقدر پول برای همه‌چیز حتی لطیف‌ترین عرصه‌ها که هنر باشد تعیین‌تکلیف می‌کند. من دلم برای طنزهایی تنگ شده که وقتی از سینما بیرون می‌رفتیم تماشاچی دیگر موضوعات اجتماعی با درون‌مایه طنز می‌شد اما امروز قهقهه هم بزند، پشت این قهقهه چه هدفی وجود دارد؟

یاسر تصریح کرد: شاید هم تهیه‌کنندگان حق داشته باشند در سینما گیشه برایشان اهمیت داشته باشد و در تلویزیون هم جذب مخاطب؛ چون نمی‌خواهند کم‌کار بشوند یا ضرر بدهند. اینجا مخاطب قربانی می‌شود و باید هرچه زودتر فکری به حال مخاطب بکنیم و فیلم‌هایی بسازیم که نوستالژی شوند. چقدر در دهه اخیر فیلمی جز چند اثر، ماندگار شده‌اند به این ماندگاری واقعا فکر کنیم؟

مجید یاسر چند وقتی در تلویزیون کم کار شده و امسال در جشنواره سی‌وهفتم فیلم «وکیل مدافع» سلما بابایی و ونداد دوشن را در بخش جنبی جشنواره،‌روی پرده داشت.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1235855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =