تصاویر| دومین روز دیدار ترامپ و اون؛ خبرنگاران منع شدند

دیدار سران آمریکا و کره شمالی در هانوی در شرایطی وارد دومین روز خود شد که ترامپ اعلام کرد برای رسیدن به توافق هسته ای عجله ای ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاخ سفید؛ خبرنگاران رویترز، آسوشیتدپرس و بلومبرگ را از پوشش خبری ضیافت شام رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی در هانوی منع کرد. گفتنی است در دومین روز ملاقات قرار است توافقی میان ترامپ و کیم جونگ منعقد شود. 

این اتفاق پس از آن رخ داد که دو خبرنگار پس از دیدار اولیه دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در روز چهارشنبه سوالاتی از ترامپ پرسیدند.

این سه پایگاه خبری بخشی از رسانه هایی هستند که روسای جمهور آمریکا را در سفرهای آنها همراهی می کنند

خبرنگاران رسانه هایی که مجاز به همراهی روسای جمهور آمریکا هستند معمولا سوالاتی از آنها می پرسند و روز چهارشنبه نیز آنها از ترامپ سوالاتی در مورد اجلاس هانوی، شهادت مایکل کوهن وکیل و دستیار شخصی پیشین وی در کنگره پرسیدند.

به گزارش صدا و سیما، واشنگتن پست اعلام کرد این خبرنگاران به علت آنچه که سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید «حساسیت ها در مورد سوالات مطرح شده» خواند، از حضور در مراسم شام ترامپ و کیم منع شدند.

در جریان دیدار اولیه ترامپ و کیم و در حضور دوربین های خبری، جف میسن خبرنگار رویترز از ترامپ پرسید دستاوردهای مورد نظرش از این اجلاس چیست و آیا از خواسته خود مبنی بر خلع سلاح هسته ای کره شمالی عقب نشینی کرده است یا خیر.

جاناتان لمایر خبرنگار آسوشیتدپرس نیز از ترامپ پرسید آیا در پی پایان دادن به جنگ کره است. ترامپ در پاسخ به وی گفت «باید ببینیم چه می شود.»

رویترز به دنبال این اتفاق اعلام کرد به شدت از بابت کنار گذاشته شدن میسن و دیگر خبرنگاران از پوشش خبری دیدار ترامپ و کیم دچار مشکل شده است.

آسوشیتدپرس نیز تاکید کرد با تلاش های کاخ سفید برای محدود کردن دسترسی به رئیس جمهور مخالف است.

کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی امروز (پنج‌شنبه) به آمادگی خود برای خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره تصریح کرد و ضمن صحبت از امکان خلع سلاح هسته‌ای گفت: اگر آماده ادامه خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره نبودم اینجا در ویتنام با رئیس‌جمهوری آمریکا دیدار نمی‌کردم.

او همچنین در پاسخ به خبرنگاران در جریان دیدارش با دونالد ترامپ از افتتاح دفتر تماس آمریکا در پیونگ یانگ استقبال کرد.

کیم جونگ اون اظهار کرد، تمام جهان در حال حاضر به این نشست چشم دوخته و او امید دارد که مذاکره خوب انجام شود.

به این ترتیب دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی امروز آخرین روز مذاکرات خود در ویتنام در مورد خلع سلاح هسته‌ای را برگزار کردند.

دونالد ترامپ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد که کره شمالی می‌تواند به یک پایگاه قدرت اقتصادی تبدیل شود و او در این راستا به دنبال کمک به تحقق این امر است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1236400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
    2 0
    بلاخره امریکا جلوی کره شمالی کم آورد