آمریکا برای بازداشت پسر اسامه بن‌لادن جایزه تعیین کرد

فارس نوشت: دولت آمریکا برای ارائه اطلاعاتی که به دستگیری پسر رهبر سابق القاعده منجر شود جایزه ای به ارزش ۱ میلیون دلار تعیین کرد.

وزارت خارجه آمریکا شامگاه پنجشنبه اعلام کرد در ازای اطلاعاتی که به دستگیری «حمزه بن لادن»، پسر «اسامه بن لادن»، رهبر گروه تروریستی القاعده منجر شود، ۱ میلیون دلار جایزه تعیین کرده است. 

آمریکا دو سال پیش به طور رسمی نام «حمزه بن لادن» را در فهرست سیاه تروریستی قرار داده و او را تهدیدی برای امنیت داخلی این کشور معرفی کرده است. 

در بیانیه روز پنجشنبه وزارت خارجه آمریکا اشاره شده حمزه بن لادن از اوت ۲۰۱۵ با انتشار پیام‌های صوتی و تصویری در اینترنت از طرفدارانش خواسته به تلافی قتل پدرش توسط نیروهای آمریکایی در سال ۲۰۱۱، اقدام به حمله به آمریکا و متحدانش کنند. 

اسامه بن‌لادن یکی از اعضای خانواده ثروتمند بن‌لادن در عربستان سعودی و بنیان‌گذار و رهبر شبکه تروریستی القاعده بود. او ۲ می ۲۰۱۱ در سکونت‌گاهش در آبوت‌آباد پاکستان توسط نیروهای آمریکایی کشته شد.

دولت آمریکا گروه تروریستی القاعده را به طرح‌ریزی حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ متهم کرد. در این روز، ۴ هواپیمای مسافربری توسط ۱۹ عضو القاعده ربوده شده و برای حمله به برج‌های دو قلوی تجارت جهانی و ساختمان پنتاگون مورد استفاده قرار گرفتند. 

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1236655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =