واحد مرکزی خبر: افشای هماهنگ بودن سعد الحریری نخست وزیر دولت مستعفی لبنان با اصلی ترین شاهد دروغین در پرونده ترور پدرش، بازتاب گسترده ای در رسانه های لبنان داشت.

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، مطبوعات لبنان نوار صوتی دیدار دوستانه و سری سعد الحریری با زهیر الصدیق اصلی ترین شاهد دروغین، وسام الحسن رئیس بخش اطلاعات لبنان و گرهارد لیمن معاون کمیته تحقیقات بین المللی را بمب خبری در آستانه صدور کیفرخواست دادگاه بین المللی توصیف کردند.

تلویزیون الجدید نزدیک به گروه هشت مارس که این نوار صوتی را پخش کرد آن را شیبه اسناد پایگاه اینترنتی ویکیلیکس، اسناد واقعی لیکس نامگذاری کرد.

گوینده شبکه الجدید با اشاره به سعد الحریری گفت، کسی که ادعا می کرد با الصدیق هماهنگ نبود به پنهان کردن واقعیت و بازی کردن با خود قربانیان چهارده فوریه (ترور رفیق الحریری) متهم خواهد شد.

قرار است شبکه الجدید امروز نوار صوتی از اظهارات سعد الحریری در کمیته تحقیقات بین المللی پخش کند.

نوار صوتی دوم جزئیات بیشتری از ارتباط سعد الحریری با شاهدان دروغین و تلاش برای صدور قطعنامه های بین المللی علیه حزب الله را نشان خواهد داد.

این نوار صوتی در حالی منتشر می شود که پترس حرب وزیر کار در دولت مستعفی لبنان اعلام کرد کیفرخواست دادگاه بین المللی فردا دوشنبه منتشر خواهد شد.

پیش بینی می شود در این کیفرخواست شماری از اعضای حزب الله به دست داشتن در ترور رفیق الحریری متهم شوند.

کرمی خیاط معاون مدیر اخبار تلویزیون الجدید بر صحت و اعتبار این نوار صوتی تاکید و تصریح کرد، این نوار صوتی را از یک منبع معتبر به دست آوردیم و از مدتی پیش این نوار را در اختیار داشتیم و برای اطمینان پیدا کردن از درستی آن، پخش آن را به تاخیر انداختیم.16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 123697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عابر پیاده IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
    0 0
    شواهد وظواهر امر نشان می دهد که دستان خود سعد حریری ونزدیکان او به خون پدر؛ رفیق حریری آغشته است ودستان پس پرده ی آمریکا واسرائیل وحتی اروپا در سهیم بودن در این جنایت قرن روز بروز آشکار تر می گردد . و"سیأتیک بالانباء من لم تزود" .
  • بدون نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
    0 0
    بله!!!!!!!