حاشیه‌نگاری انتخابات اتاق بازرگانی تهران؛ از تجمع رای دهندگان تا تبلیغات آخر لحظه

میزان نوشت: برگزاری انتخابات هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران که از صبح امروز آغاز شده با حاشیه‌های زیادی همراه بود.

نهمین دوره انتخابات هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران از صبح امروز در حالی آغاز شد که با حاشیه‌های فراوانی همراه بود.

افراد زیادی که شرایط رای دادن در این انتخابات را داشتند از صبح در محل اخذ رای حاضر شدند که موجب شد جمعیت زیادی در محوطه بیرونی محل برگزاری حضور داشته باشند که برخی از آن‌ها پس از دادن رای نیز حاضر به ترک محوطه نبودند.

علیرغم پایان یافتن تبلیغات انتخاباتی، برخی افراد با حضور در محوطه محل برگزاری اقدام به تبلیغات و پخش بروشورهای تبلیغاتی برای گروه‌های مختلف می‌کردند و سعی داشتند رای دهندگان را مجاب به رای دادن به لیست موردنظر کنند که این حرکت آن‌ها با برخورد ماموران انتظامی مواجه شد هر چند با وجود برخوردهای صورت گرفته اما، این تخلف کماکان ادامه دارد.

از نکات حاشیه‌ای دیگر این انتخابات می‌توان به اعتراض برخی از نامزدها به نحوه رای گیری اشاره کرد که معتقد بودند برگزاری الکترونیکی انتخابات مناسب نیست و با توجه به ایراداتی که این سیستم دارد می‌تواند موجب بروز تخلفات را فراهم آورد. البته در این بین مسئولان برگزاری، قویا هرگونه مشکل در این باره را تکذیب کرده و بر استاندارد بودن و مورد تایید قرار گرفتن دستگاه رای گیری توسط دستگاه‌های نظارتی تاکید داشتند.

موضوع دیگری که بسیاری از افراد به آن در این انتخابات معترض بودند این بود که با رد کردن اعتبار کارت بازرگانی آن‌ها از رای دادن آن‌ها جلوگیری شد، گفته شده تعداد افرادی که کارت بازرگانی آنها مورد تایید واقع نشده حدود 300 نفر را شامل می شود.

برگزار کنندگان مدعی بودند افرادی که یک در هزار و یا سه در هزار از فروش خود را طبق قانون برنامه پنجم به اتاق پرداخت نکردند حق شرکت در انتخابات را ندارند، در حالیکه افراد معترض معتقدند انتخابات ارتباطی به این موضوع ندارد و باید بر اساس کارت عضویت شخص بتواند در رای گیری شرکت کند.

برخی دیگر از شرکت کنندگان نیز به حضور رئیس دوره هشتم اتاق بازرگانی تهران در انتخابات معترض بودند و حضور وی را غیرقانونی عنوان می‌کردند و اعلام کردند در این باره به نهادهای نظارتی شکایت کردند.

226231
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1237115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =