شما نظر بدهید/ ارزیابی شما از پیشنهاد افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق در سال آینده چیست؟

در حالی که دولت در قالب لایحه بودجه سال آینده افزایش ۲۰ درصدی حقوق را پیش‌بینی کرده بود، کمیسیون تلفیق در پیشنهادی مصوب کرد میزان افزایش حقوق برابر با ۴۰۰ هزار تومان برای تمامی حقوق بگیران به علاوه ۱۰ درصد در اختیار دولت باشد.

 برخی معتقدند بار تورمی افزایش حقوق در این شکل بالاست. در عین حال نوبخت نیز در نامه ای اعلام کرده است دولت توانایی اجرای این مصوبه را ندارد.

 سئوال اینجاست: نظر شما در خصوص پیشنهاد مجلس چیست؟ شما کاربران خبرانلاین می توانید دیدگاه خود را در بخش نظرات منتشر کنید.

۲۲۳۲۲۳

کد خبر 1237366

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 166
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مومیایی IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    390 6
    به نظر من 400 هزار تومان افزایش حقوق چند برابر شدن قیمت کالاها را جبران نمی کند و تاثیر چندانی هم روی افزایش نقدینگی ندارد چون سال 97 هم افزایش حقوق پایینی داشتیم ولی نقدینگی و تورم سر به فلک کشیدند
    • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      169 1
      داستان بسیار غم انگیزی است این کاهش قدرت خرید
    • عربلو IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      81 13
      چرا به این فکر نمیکنید که با زیر بار رفتن این مصوبه و اجرایی شدن اون ، عملا ً شرایط و وضعیت نرخ تورم و قیمتهای حال و وضعیت بد اقتصادی رو قبول و مهر تائید بر اون زدیم ، این راه حل نیست و شرایط بد و نادرست فعلی رو تائید میکنه و باید به هر روشی شده برگردیم به چند ماه پیش ، با زندگی مردم شوخی خطرناکه
    • حمزه IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      87 4
      سوال این نبود که 400 کافیه یا کمه. سوال این بود که 20 درصد بهتره یا ثابت 400 تومن. که قطعا برای کساییکه زیر 4 تومن حقوق میگیرن اضافه شدن 400 تومن بهتره
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      34 21
      علت اصلی تورم همون کاهش میزان نفر ساعت های کار تو کشوره. بهترین راه حلشم اینه که این لیسانسه ها و فوق لیسانسه های بیکارو به اجبار وارد فعالیت های کشاورزی و دامداری و تولیدی کرد
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      32 1
      به جای اون ده درصد که قراره بانصف بودجه پیشبینی شده انجام بشه چهارصد تومن دیگه اضافه کنن به همه هشتصد هزار تومن اضافه کنن
    • بینام IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      15 0
      آقای حمزه چطورحساب می کنید. مگه 20درصد 4 تومن 800 نمیشه؟؟!!
    • کارمند ساده IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      0 0
      برا من که حقوقم زیر سه تومنه چهارصد تومن بهتره..و اگه ده در صد هم اضافه بشه بهترم میشه...اما بیست درصد برا همه فاصله طبقاتی رو شدید آ افزایش میده
  • مصطفي ف IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    41 71
    تصميمات في البداهه و آزمون و خطايي. يعني واقعا تبعات همچين تصميمي رو نميدونن؟ چقدر بايد به اقتصاد ناقص ايران ضربه بزنن ؟ تصميم عوام فريبانه به اسم عدالت؟ بار مالي اين تصميم خيلي زياده و باز باعث افزايش نقدينگي افزايش تورم ميشه. ديگه مگه چقدر بايد گروني رو تحمل كرد. اينكه 400 تومن حقوق رو افزايش بدن باعد كالاها يك ميليون گرون بشه چه ارزشي داره؟ اين تصميم شديدا تورم زاست و شرايط فعلي اقتصاد ايران كه خيلي تحت تاثير تصميمات سياسي شده رو به وضوح بدتر ميكنه.
    • بهزاد IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      3 0
      بنام خدا ازتمامی نمایندگان مجلس که این طرح رو اجراء کردن بسیار سپاسگزاریم چون به عدالت نزدیکتره خودم کارمند24سال سابقه ولیسانس هستم و2/5میلیون حقوق میگیرم که همش بجای قسط وکرایه میره اما خدا روشکر میکنم چون داخل فروشگاهها فروشندگان خانمی رامیبینم که ماهی400هزارتومان حقوق میگیرن وصاحب کار میگه چون فروشم کم شده سال دیگه باید فروشنده رو اخراج کنم وخواهشمندم دولت به فکر بیکارهها هم باشه ازخبر آنلاین متشکریم که نظرات رو میگذارند
    • امیرحسین AE ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
      0 1
      *افزایش حقوق = افزایش نرخ تورم = فقر *عدم افزایش حقوق = کاهش قدرت خرید = فقر
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    153 3
    اگر حقوق را بالا نبرند چطور قدرت خرید مردم را ترمیم کنند؟
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      0 0
      اگر به کارمندای شرکت نفت حقوق های نجومی ندهند اون وقت پول میمونه که به کارمند های دیگر حقوق مناسب بدهند مگر کارمندهای شرکت نفت ژن خوب دارند چرا یک کارمند معمولی شرکت نفت با لیسانس غیر مرتبط با نفت در تهران 8 میلیون تومن بگیره تازه این رقم بدون مزایا و اضافه کاری هست
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    252 6
    با این تورم و گرونیا بازم دردی رو دوا نمیکنه
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      61 0
      بهتر است به داد مردم برسید به جای این بحث های پیچیده و بی نتیجه
    • عبدالکریم IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      5 123
      پس بفرمایید باید چه کار کرد؟ 5 میلیون افزایش به شماها بدهند کفاف می دهد؟ اندکی سطح توقع و تقاضای خود را پایین بیاورید بدانید که با این کار هم افزایش دولت کارساز خواهد بود هم تولید کننده قیمت ها را بدلیل کاهش تقاضا پایین می آورد
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      75 1
      توی این کشور سطح توقعات مردم توی پائین ترین سطح قرار داره
  • علی IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    47 57
    افزایش حقوق در نگاه اول مسئله زیبا و پرطرفداری است ولی هرکس کمی اقتصاد در حد دو واحد دانشگاهی خونده باشه میدونه که افزایش حقوق بار تورمی داره که این بخشش متاسفانه مستتر است.به زبان ساده تر افزایش حقوق از یک سمت سبب گران شدن کالاها به همین بهانه می باشد که این رو همه درک کردیم.این افزایش قیمت همیشه بیشتر از میزان افزایش حقوق هست.به عبارتی اگر افزایش حقوق نداشته باشیم و قیمت ها هم افزایش پیدا نکنه به مراتب به صرفه تر از اینه که به ظاهر حقوق اضافه شده ولی از اون طرف چند برابرش رو باید بپردازیم.البته این قائده صرفا در ایران به خاطر اقتصاد وحشتناک مریضی که داره رخ میده.حالاشما 400 تومن اضافه کنید شک نکنید هزینه زندگی در یک ماه بالای یک میلیون اضافه میشه که باز در بهترین شرایط 600 هزار تومان کسری میاد روی کسری های قبل!
    • Reza DE ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      104 6
      هر كسي كمي اقتصاد بلد باشه و از حجم نقدينگي و افزايش اين حجم مطلع باشه، ميفهمه كه افزايش ٤٠٠ هزار تومن به حقوق كاركنان دولت اصلا عددي نيست در برابر حجم نقدينگي بي پشتوانه اي كه روزانه به بازار تزريق ميشه لذا فرافكني هست اگر تورم رو به گردن افزايش حقوق كاركنان دولت و كارگران بندازيد
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      66 0
      نه اینکه حقوقا پایین بود تورم نداشتیم پدر حقوق بگیرا و کارگرا در امده بعد به فکر تورم باشیم .
  • مجلسی IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    141 5
    با تو جه به تورم سنگینی که بانک ها و عده ای رانت خوار و سرمایه داربرای جامعه ی ما درست کردند میزان تورم بسیار بالاتر از ان چیزی هست که دولت اعلام کرده است اما با این اوضاع افزایش 400هزار بعلاوه 10درصد حتی کم هم هست چرا که اکثر کارکندان و بازنشستگان و..زیر سه میلیون حقوق می گیرند
    • حمزه IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      39 27
      تورم رو مردم درست کردن که پراید 50 میلیونی رو زیر یک دقیقه رو هوا میخرن میبرن
    • حمید IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      20 0
      با سلام اقای برادر خودت میگی ایران پس نه حقوق 400تومنی نه4 میلیونی فرقی به حال اقتصاد و تورم نداره جزوه دانشگاهی اقتصاد به درد اقتصادی که از ابتدا پایش کجه نمیخوره .الان دولت باید سوسیت رو حذف کنه همه قیمتها ازاد بشه همون پولو بزاره روی حقوقها یک بار برای همیشه
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      18 4
      میتونن حقوق های بالای پانزده میلیون رو اضافه نکنن
  • یه بیچاره IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    160 3
    400 هزار تومان اضافه میکنن به چه بهانه ای؟ اگه بناست بر اساس تورم باشه که تورم حداقل 70 درصده .این 400 هزار تومان فقط کفاف افزایش قیمت قبوض رو میده.همه چیز که ده برابر شده.حالا طرفی که یک و نیم میلیون میگیره میخواد دو میلیون بگیره.وقتی کف هزینه 4 میلیونه چه دردی ازش درمون میشه غیر از اینکه سال بعد باید همه چیز رو بازم گرونتر بخره.ولمون کنید بزارید به درد خودمون بمیریم.
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    145 3
    به حساب الان 3 کیلو گوشت میشه، سال 98 نمیدونم!
    • طولابی IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      34 3
      رییس اتحادیه قنادان خبر داد : کاهش 70 درصدی فروش آجیل
  • عرشیا IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    121 3
    خیلی خوبه ،دستشون درد نکنه ،یه کم واسه سال اینده نگران بودیم که خوشبختانه اینهم برطرف شد.... از طلا گشتن پیشیمان گشته ایم ،مرحمت فرموده ما را مس کنید....
  • كارمند IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    به نظر من 20 درصد منطقي تر بود مجلس كاسه داغتر از آش شده
    • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      47 3
      اتفاقا نه راه حل دولت منطق درست و درمونی داره نه راه حل مجلس و از همه جالبتر اینه که شما هم از منطق نداشته دفاع میکنید!
    • حمزه IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      16 11
      شما لابد بالای 4 تومن حقوق میگیری که برات نمیصرفه. چون حقوق تا 4 تومن بیست درصدش همون 400 میشه و کساییکه بالای 4 میگیرن با بیست درصد افزایش حقوقشون بیش از 400 بالا میرفت
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      11 0
      شما چطور 20 درصد چهار میلیون رو محاسبه کردید که میشه 400 هزار تومن ؟
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      5 0
      جناب حمزه، 20 درصد 4 میلیون 800 می شود نه 400، برطبق منطق شما فقط تا حقوقهای 2 میلیونی این 400 تومان صرفه دارد
    • رضا IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      1 0
      این آقای حمزه با این حساب و کتابش،احتمالا یکی از مسوولین آینده ی کشورمون میشه
    • IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
      2 0
      حمزه جان، انشاءالله چهارصد رو گرفتی، یه بخشی از اون رو بذار برای شرکت در کلاس ریاضیات پایه و چهار عمل اصلی.
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    38 0
    400 تومن؟ بعد با همین 400 تومن هم مخالفت میشه؟مگه داریم ؟ مگه میشه؟
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    31 5
    البته توجه داشته باشید این حقوق مال کارمندان دولته . دعوا سر اینه که کسانی که وضع خوبی دارند بهتر است 400 تومان به حقوقشان اضافه بشه یا نه . داستان اینه .بیچاره کارگر . بعد 30 سال است از خصوصی سازی دم می زنند و می گویند چرا موفق نبود . برای همین . برای انیکه خود شما نخواستید موفق باشه . فقط به دولتی ها رسیدید و می رسید
  • علی IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    46 0
    تورم و گرانی آنقدر شدید هست که اینگونه افزایش ها مشکلات کارکنان رو حل نمیکنه. دولت و مجلس باید مسولیت پذیری بیشتری در این اوضاع داشته باشند.
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    73 3
    اصلا مناسب نیست . اصلا
    • حمزه IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      7 11
      یعنی شما با 20 درصد موافقی؟؟؟مگه چقد حقوق میگیری؟10 تومن؟؟؟
  • جبار IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    117 4
    4 میلیون تومن هم اضافه کنند بازم اونقدر قیمتها رو بالا میبرن که تهش هیچی نمی مونه. مهم ثابت نگه داشتن قیمتهاست نه افزایش حقوق
    • حمزه IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      3 9
      پس پیشنهاد شما اینه که امسال افزایش حقوق نداشته باشیم؟؟عجب!!
  • حمید IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    59 9
    افزایش چهارصد تومانی حقوق میشه برداشت چهارصد هزارتومن از حساب دولت از بانک مرکزی که میشه اضافه شدن چهارصدهزارتومن به پایه پولی ضرب میشه در ضریب تکاثری هفت که میشه افزایش دومیلیون و هشتصد هزارتومنی نقدینگی که میشه تورم که نتیجه اش میشه بی ارزش شدن کل حقوق کارمند. بنابراین در نهایت سود این تورم میره تو جیب کسایی که ثروتشون تو ملک و طلا و ماشین خارجیه.
  • فرشيد IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    50 24
    شخصا با افزايش 20 درصدي حقوق عايدي بيشتري خواهم داشت ولي با توجه به اينكه در شرايط موجود بخش زيادي از هموطنانم با حقوق هاي پايين در رنج و عذاب بيشتري هستند , و براي كمك به آنان با افزايش 400 هزار توماني كاملا موافقم. دارندگان حقوق هاي بالا با همين نيت بايستي با از خودگذشتگي به ساير هموطنان كمك كنند.
    • فروزان IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      16 2
      دست بردارید . این که نش . قدرت خرید ما را ترمیم کنید نه اینکه کوپن بدین و حقوقمان را 400 تومان ببرید بالا . والا هزینه ما از سه میلیون تو ماه شده 6 میلیون تومان
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    18 0
    با پول چاپ کردن که مشکل تورم حل نمیشه
  • روحیه IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    38 0
    چند وقت پیش مقداری گوشت از یک خیر رو به خانواده های بی بضاعت در سمت پاکدشت بردیم و جالب بود که از گرفتن اون امتنان می کردند و گفتیم شاید کم است اما واقعیت چیزی دیگر بود و اینکه گفتند که وسیله ای برای نگه داشتن این کمک نداریم و حیفه خراب میشه بدید به کسانی که امکانشو دارند ، فاجعه فراتر از این
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    9 8
    به نظر من هر اقدامی که باعث افزایش نقدینگی بشه خطرناکه. متاسفانه هر چقدر حقوق ما کارمندان اضافه بشه موجب افزایش بیشتر تورم و در نتیجه عملا کاهش قدرت خرید و نه افزایش اون میشه
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      2 0
      به نظر شما اگه حقوق کارمندا کم بشه تورم هم کم میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ افزایش حقوق کارمندا کوچکترین تاثیری در تورم نداره
  • کارمند بدبخت دولت IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    18 10
    اینم یکی دیگه از سناریوهای مجلس ودولت برای کم کردن سفره معیشت کارمندان.چون اگر مزایای دریافتی کارمندان مثل اضافه کاری و حق مسکن و... را ده درصد اضافه کنند بازم به نفع دولت وبه ضرر کارمند می گردد .پس افزایش بیست درصدی بیشتر به نفع کارمندان است ، حتی کارمندان با حقوق پایین.
    • IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
      0 0
      چیزی که علمشو نداری حرف نزنید. تمامی مزایا براساس پایه حساب میشه نه درصد افزایش حقوق
    • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
      0 0
      ای عالم پس حقوق پایه بر چه اساسی افزایش پیدا می کند.
  • مهدی ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    13 0
    واقعا بار تورمی که در سال گذشته داشتیم میتونه با این روال متعادل بشه ؟و ایا میتونیم به اینده امیدوار باشیم ؟ من یک کارمند شاغل در بخش خصوصی ام و چیزی که میبینم ضعیفتر شدن روزافزون خودم و همکارانمه و هزاران مشکل دیگه که مردم باهاش دست و پنجه میزنند ....
  • بدون شرح IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    13 19
    مصوبه دولت خیلی بهتر وکارشناسی تر است وافزایش حقوق باید با دولت باشد بهتراست مجلس به روند قانونگذاری خود بیشتر بپردازد که اینهمه قوانین ما مشکل اجرایی نداشته باشد .
  • محسن IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    13 8
    وقتی دولت حقوقها رو اینقدر زیاد کنه پس کارگران هم به همین اندازه انتظار دارند. ولی آیا کارفرماها میتونند چنین افزایش حقوقی رو تحمل کنند؟ دیگه اینکه اختلاف حقوق بین یک نفر با تجربه و تحصیلات بالا با شخص دیگری که از تجربه و تحصیلات و مسئولیت کمتری برخوردار است باید معنی دار باشه چون در غیر اینصورت انگیزه رو برای تلاش از بین میبره.
  • علیرضا CA ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    15 6
    واقعا برای اجرای عدالت بهترین روشه ... من که حقوقم 1500 تومنه واقعا خوبه ولی اگر دولت بگذاره اجرایی بشه بحث کم بودنش مهم نیس . مهم اینه که به قشر پایین توجه بیشتر بشه و 20 درصد عین بی عدالتی بود چو کسانی هستن که 20 ملیون حقوق میگیرن . و سالی یک حقوق کارمند به انها اضافه می شود با این روش پول ایشون به طبقات پایین تر برمیگرده .ولی اون 10 درصد کار جالبی نیس باید 600 به حقوق همه اضافه بشه بدون تبعیض
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    14 0
    4 میلیون اضافه کنید هم درست نمیشه
  • علی IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    8 3
    با افزایش حقوق مشکل حل نمیشود اجناس گرانتر می شود وقدرت خرید مردم کمتر را حل ثباط اقتصاد و بالا بردن ارزش پول است چند سال هست حقوقها اضافه شده ولی مردم قدرت خریدشان کمترشده چون اجناس با بالا رفتن حقوقها چند برابر میشود من ده سال پیش به کشور تایلند سفر کردم و پارسال هم رفتم قیمتها هیچ افزایشی نداشت افتصاد درست یعنی این
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    28 15
    شعارهای پوپولستی، کجا مساوی دادن عدالته. کارمند یکساله با کارمند سی سال خدمت یکیه
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    13 3
    از درامد مالیاتی چشم بپوشید . حقوق هم اضافه نکنید
  • مجید عباسی IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    12 3
    با سلام افزایش حقوق باید متناسب با تورم باشد و میزان تورم به صورت درصد بیان میگردد نه با عدد ثابت .لذا افزایش حقوق باید به صورت در صد باشد اینجانب بازنشسته تامین اجتمایی هستم و طبق قانون تامین اجتمایی پرداخت حقوق بازنشستگی متوسط 24 ماه آخراست و از طرفی دیگرحداکثر میزان حق بیمه 7 برابر حداق حقوق است و اینجانب طبق حداکثر حق بیمه بازنشسته شدم لذا این نسبت باید رعایت گردد ولی با این روش افزایش حقوق این رابطه از بین میرود و چند سال دیگر حقوق اینجانب به سه برابر حداقل حقوق و با تداوم آن به حداقل حقوق خواهدرسید
  • رضا IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    22 19
    بنده جدول افزایش حقوقها و البته مالیات پلکانی رو دیدم و به این نتیجه رسیدم با توجه به دو تا سه برابر شدن مالیات برای حقوقهای بالای پنج میلیونی این اضافه حقوق تعیین شده برای این حقوقها بسیار ناچیز تر از اینی خواهد شد که می بینید. متاسفانه دید ملت چنان خراب شده که فکر می کنن هر کس بالای پنج و ده میلیون حقوق بگیره حتما نجومی بگیر هست و حقش نیست!! و میگن باید از حقوق بالایی کم بشه به حقوق پایین اضافه بشه! از حقوق یک مهندس ۲۰ سال سابقه کسر بشه به حقوق یک دیپلمه ۲ سال سابقه کار اضافه بشه! کجای دنیا عدالت یعنی مساوات؟ حتی توی همین شرکت نفت هم حقوق کسی که تهران کار می کنه با کسی که اهواز کار می کنه و کسی که روی سکو کار می کنه برابر نیست حتی با مدرک و سابقه کار یکسان... و گاهی تا سه برابر اختلاف داره. پس اونی که توی تهران و کنار خانواده اش هست باید بیاد اعتراض کنه چرا اونی که روی سکو وسط دریا کار می کنه سه برابر من حقوق می گیره؟ قطعا با این شرایط کسی در مناطق بد آب و هوا کار نمی کنه اگه قرار باشه حقوقش با اونی که توی شهر خودش کار می کنه اختلاف جزیی داشته باشه.
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      0 0
      تو همین شرکت نفت کارمند با لیسانس کامپیوتر و با 7 سال سابقه مکار و مار در تهران ماهی 8 تا 9 تومن میگیره در حالیکه کارمندی دیگر با همین مدرک در دستگاهی دیگر 2 تومن
    • مریم IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      0 0
      اش گوش شنوایی بود و اندکی فهم تا این چیزها رو درک کنند. متاسفانه الان مردم به جان هم افتادند و کارمندهای رده پایین با سابقه کار کمتر چنان پرتوقع شده اند که انتظار دارند که از حقوق های بالاتر کم کنند و در جیب آنها بریزند.
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    20 1
    اگر راست می گویند چرا قیمت ارز را کاهش نمی دهند؟
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    32 0
    همه چی دلار می سنجند حقوق رو با ریال
  • پازوکی IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    12 0
    با سلام خدمت همه امثال نوبخت میگن ما بخوریم و دوروریهایمان وگرنه مگر این اعتبار بیش از اعتبار پیش بینی شده است. یعنی ادامه تبعیض وگرنه کسی با تفاوت مشکلی ندارد میگن زیر 3 میلیون را کمک کنیم ولی تو خود دولت نصف نیروها بصورت قراردادی با حداقل حقوق زندگی میکنند که زیر 2 میلیون تومان میباشد
  • رضا IT ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    41 18
    خیلی بی عدالتی و غیر کارشناسانه است من ۱۴ سال فقط تویه دانشگاه درس خوندم که دکتر بشم.تویه دانشگاه شریف.ازدواج کردم بچه دارم.اون زمان که درس میخوندم با بدبختی زندگیمونو میگذروندیم بدون یه قرون حقوق.تازه تویه ۳۲ سالگی اومدم سر کار هییت علمی شدم.۵ تومن حقوق میگیرم .نه خونه دارم نه ماشین.نصفه حقوقمم پایه اجاره میره. ۴۰۰+۱۰٪ بدترین تصمیم واسه ماست.چون مقدار مالیاتی که ما باید بدیم ۱۵٪ هست.وقتی حسابش کن افزایش ما میشه ۸٪.این اخر بی عدالتی هست.با این کار من و همسرم بدون شک از ایران میریم.حتی یک لحظه به موندن فکر نمیکنیم.اونجو به یه استاد۲ تا ۳ هزار دلار در ماه میدن.چون تو ایران ارزش نخبه ها رو نمیدونن.کاش منم از ۱۸ سالگی کارگر میشدم.قطعا تا ۳۲ سالگی هم ۱۴ سال سابقه ی کار داشتم هم یه پولی تا الان جمع کرده بودم.این تصمیم خیلییییییییی غیر کارشناسی هست.
  • ... IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    12 11
    به نظر می رسد بسیار منصفانه هست چرا وقتی پانزده میلیون حقوق میگیرد با بیست درصد پنج میلیون به حقوقش اضافه شود و به من نوعی که سه میلیون میگیرم پانصد اضافه شود به نظر می رسد بسیار به جا و عالی بوده هست تبعیض برداشته شود و در پاسخ کسی که گفته تورم زیاد میشود پارسال حقوق ها پنج درصد اضافه شد چرا تورم پنجاه درصد شد؟ پس پول به دست کارمند برسد ربطی به تورم ندارد.
    • DE ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      0 0
      الان که بجای پونصد میشه چارصد تومن!
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    14 11
    ۱۸ سال پیش در شرکتی که من استخدام شدم پایه حقوق دیپلم ۶۰ هزار تومن و پایه حقوق دکترا ۱۰۰ هزار تومن بود. اگه با فرمول حاجی بابایی تو این ۱۸ سال به حقوقها رقم ثابت اضافه می شد الان هم اختلاف پایه حقوق یک دیپلم و یک دکترا همون ۴۰ هزار تومن بود!!!!سازمان برنامه و بودجه میشینه چند ماه کار کارشناسی می کنه و یه نماینده سلیقه ای همه چیز رو تغییر میده
  • کارمند IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    12 6
    جهت کم شدن فاصله کمترین و بیشترین حقوق بگیر، عدالت اجتماعی اقتضا میکنه تا سه سال یک مبلغ مساوی به همه اضافه بشه. افزایش حقوق با ملاک درصدی، فاصله ها رو تصاعدی بالا میره
  • احمدی IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    14 0
    مبلغ زیادی نیست در حقیقت پول ۲ کیلوگوشت در سال اینده همین تاریخ می باشدویا نهایتا با این مبلغ بتوان یک دست شمع برای پراید یا پی کی خرید . بنابراین نوبخت نباید نگران باشد برای تامین این مبلغ هم کافی است فقط ۱۰۰۰ تومان به قیمت دلار افزوده ودر صرافی ملی به فروش رسانده شود
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    16 0
    تورم را کنترل کنید
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    28 3
    فکر کنم همه موافق باشند ماهی 400 هزار تومن نگیرن و قیمتها برگرده به مهرماه 96 این 400 هزار تومن هیچ مشکلی حل نمیکنه
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    10 1
    پیشنهاد ما به درد نمی خوره. دولت باید بتونه بدون چاپ کردن پول قانون را اجرا کنه وگرنه تورم چهارصد هزار تومان را در یک چشم به هم زدن می خوره. زوری نیست که بگی چون من تصویب کردم تو باید اجرا کنی. عواقب چنین قانونی را باید دید. می شه قضیه یارانه های احمدی نژاد که تورم را بالا برد و اون یارانه ها در اصل بلااستفاده شدند.
  • NL ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    19 1
    امیدوارم به جای افزایش حقوق دولت فکری به حال کنترل تورم کند .
  • مهدی IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    20 1
    این افزایش حقوق چه دردی از ما دوا می کنه وقتی قیمتها هر روز بالاتر میره.
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    7 0
    امیدوارم که نظرات ما اثری بگذاره
  • ا IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    27 0
    پارسال قرار بود 20درصد اضافه شود که شد 8درصد خدا به داد 400تومن برسه
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    14 16
    البته کاملا مشخص هست که افزایش 400 هزار تومانی حقوق نمی تواند رشد بی رویه قیمت ها را جبران کند ولی افزایش حقوق با این روش نسبت به افزایش درصدی حقوق ها بسار عادلانه تر می باشد چون در افزایش 20 درصدی حقوق ها مثلا فردی که 20 میلیون حقوق در ماه می گیرد 4 میلیون افزایش حقوق خواهد داشت و فردی که 1 میلیون و 200 هزار تومان حقوق می گیرد تقریبا 200 هزار تومان افزایش حقوق خواهد داشت.پس در کل افزایش یک میزان ثابت حقوق به عدالت بسیار نزدیک تر خواهد بود و فکر نکنم بار زیادی به هزینه های دولت تخمل کند چون مثلا با 3 میلیون و 600 هزار تومانی که در مثال بالا از حقوق 20 میلیونی کم میشود میتوان 9 افزایش حقوق 400 هزار تومانی داشت
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    23 2
    مگر نظر مردم هم مهمه؟؟؟
  • عطا IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    6 3
    دست دلال ها و واسته ها را کوتاه کنید و اقتصاد را از تجار بگیرید آنوقت حقوق ها را هم زیاد نکنید چون این افزایش حقوق فقط به نفه دلال ها و تجار میباشد
  • اکبر IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    8 2
    چهار صد هزار تومان میشه 4 کیلو گوشت در طول یکسال!
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      0 0
      نه جانم ....پول یک کیلو چغاله بادوم ...... خخخخ
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    18 1
    اگر میخواهید قانونی عمل کنید ، قانون میگوید هرسال به اندازه تورم باید به حقوق کارکنان اضافه شود. ولی تو این کشور قانون هم جز مواردی است که اجرا نمیشود.
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    7 0
    دست ما کوتاه و خرما بر نخیل
  • ابراهیمی IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    11 6
    با این ترتیب حقوقهای ۲۰ میلیونی ، اگر وجود داشته باشه ، با توجه به پرداخت مالیات با در صد بالا ، در حقیقت ۲۸۰ هزار تومان اضافه حقوق می‌گیرند و حقوق ۲ میلیون تومانی با توجه به عدم پرداخت مالیات ۴۰۰ هزار تومان اضافه حقوق می‌گیرند. آقا اصلا چه کاریه ، بیاین همه حقوقها را قطع و به هر فرد جیره ماهانه بدیم ، دیگه روی کم و زیادش هم بحث نکنیم. و هر سال هم هر چه دلمان خواست به همه اضافه ویا از همه کسر کنیم .
  • ایرانی IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    11 1
    این مقدار افزایش تورم لجام گسیخته را جبران نمی کند و باتوجه به اینکه دولت همین مقدار افزایش را هم نمی پذیرد پس دعوا سر هیچ است و به قولی برای هیچ بر خود مپیچ
  • مسعود IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    4 0
    حالا این 400 تومن رو ضریب تاثیر میذاره یا نه؟ اگه نزاره ینی در پایه حقوق حساب نشه فقط برای امسال خواهد بود و سال بعد تاثیری نداره
  • DE ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    5 1
    من متاسفم چون 400 هزار تومان دردی از من دوا نمی کنه
  • فسیل NL ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    13 0
    دور باطل مثل پرداخت یارانه ! دولت با چه پشتوانه مالی میخواد این رقم رو پرداخت کنه ؟ صادرات نفت ؟ صادرات غیر نفتی ؟ ...؟ در نتیجه باید از بانک ها بگیره و مقروض تر بشه ! در نتیجه تورم میره بالاتر و اون 400 هزار تومان کاملا بی اثر ! دور باطل ! همونطوری که سرکوب کردن قیمت واقعی ارز ، بنزین ، چاپ پول بدون پشتوانه ما رو به اینجا رسونده ! راه حل مشکل در جای دیگریست و ما باید مشکلمون رو با دنیا حل کنیم ! تا سرمایه گذار ها ترغیب به سرمایه گزاری در ایران بشن !باید صنعت توریسم رو رونق ببخشیم ! مشکل 400 هزار تومان نیست ! بخدا نیست !
    • صادق IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      0 0
      احسنت
  • وحید IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    4 9
    به نظر من اصلا نباید حقوقی اضافه بشه چه بیست درصد چه چهارصد تومن...چون اثر تورمیش خیلی بیشتر از سودیه که به کارمندان میرسه
  • سعید کرباسی IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    5 0
    راه حل صرفاً افزایش بیش از حد حقوق و دستمزد نیست (که البته همین امر منجر به افزایش نقدینگی و تورم می شود) لذا بایستی تورم در کشور کنترل و قیمت ها ثبات پیدا کنند تا بستر امن جهت فعالیت های اقتصادی شکل گیرد.
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    5 0
    خبر انلاین چرا نظرات را قیچی مبکنی ، شما باید انچه را که کاربران مینویسند منعکس کنید نه اینکه انچه را که باب میل شما نیست حذف کنید، آیا از اختلاس صحبت کردن غیر شرعیه که حذف میکنی
    • خبرآنلاین IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
      0 0
      کابر گرامی بخشی از نظر جنابعالی حاوی توهین بود از این بابت حذف شده است
  • فاطمه DE ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    4 1
    به نظر من اینقدر تورم و گرانی بالاست که مسولین باید واقعا به فکر قشر کارمند که حقوقش تا وسط ماه هم به زور میرسه والان با این اوضاع بد اقتصادی واقعا حقوقها برای خوردو خوراک هزینه میشه ومثلا برا خانواده ای که دانشجو داره یا دختر دم بخت داره پولی باقی نمیمونه وبا این حقوقها نمیشه زندگی رو مدیریت کرد حالا هزینه هی درمان قسط وام و هزار هزینه ی دیگر که چطور باید پرداخت بشه
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    11 0
    ایکاش قیمتها به قبل برگردد حقوق هم اضافه نکنید
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    3 1
    ممنونم از لطفتون
  • US ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    12 1
    سوالم اينه كه برچه اساسي اين اضافه حقوق در نظر گرفته شده سال قبل ميگفتند تورم ٩درصد افزايش حقوق براساس تورم در نظر گرفته شد الان كه تورم ٣٠٠ درصد شده. ايا عادلانه است؟؟
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    10 1
    تکلیف کارگر چیه ؟
  • احمدی IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    11 1
    هر اتفاقی بیفته سال آینده دوباره تورم 200 درصدی رو خواهیم داشت. حالا حقوق افزایش پیدا کنه یا نکنه. کارگران و کارمندان زیر فشار اقتصادی له می شن
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    10 1
    خیلی کمه
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    9 7
    حقوق ها باید بر مبنای درصد افزایش داشته باشد .
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    4 5
    اگر 20 درصد اضافه میشد به مراتب بیشتر از این قانون 400 هزارتومان بیشتر میشد
  • کیوان IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    12 11
    قطعا بهترین راه حل افزایش حقوق افزایش تناسبی است. یعنی کسی مثلا حقوق 15 میلیونی میگیرد افزایش نداشته باشد . کسی که حقوق 10 میلیون میگیرد 500 هزار و کسی که حقوق 5 میلیون میگیرد یک میلیون و کسی که حقوق دو میلیون میگیرد یک و نیم میلیون به حقوقش اضافه شود. نزدیکترین راه برای به عدالت رساندن درآمدها. یعنه که غنی غنی تر نشود و فقیر فقیرتر نشود .
  • احسان AE ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    3 8
    با افزایش ۴۰۰هزارتومان موافقم
  • محمد IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    8 0
    بشرطی که ده درصد با400تومان باشد عادلانه است نه 10درصد نامشخص ومبهم که قطعا به یک درصد می رسد.
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    3 1
    افزایش حقوق دردی رو دوا نمی کنه افزایش اندیشیدن و حل معقول مشکلات رو برای تک تک ایرانیها آرزو دارم. باور کنید این مشکلات خود ساخته براحتی قابل حله، کمی فکر کنیم.
  • احمد ابراهیم زاده IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    6 0
    افزایش حقوق 20 درصد با این تورم 100 تا 200 درصدی که مشکلی را حل نمی کند چه برسدبه افزایش 400 تومانی به داد این قشر حقوق بگیر ثابت برسید
  • پیام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    5 21
    با افزایش حقوص ۴۰۰ هزار تومانی بنده و اکثریت کارمندان موافقند
  • امیر AE ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    2 0
    تکلیف بی کار ها چیه؟
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    11 0
    بابا بخدا ۴۰۰۰۰۰ تومن پولی نیست در مقابل این گرونی خودتون دارین راحت زندگی میکنین بفکر مردم باشین
  • ایران IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    1 0
    چرا نظر سنجی دیروز در مورد برنامه عصر جدید رو از رو سایتتون برداشتید؟
  • احسان IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    4 7
    بار تورمی کجا بود کسی که حقوقش زیر ۴ تومنه،این ۴۰۰ تومن رو کجای زخمش بزنه. به نظر من دولت باید واسه حقوقایی که زیر ۴ تومن هستند(قسمت عمده کارمندها از همین قشرند) رو برسونه به کف ۴ تومن. مابقی رو به تناسب افزایش بده.به نظرم کسی که ۱۰ تومن به بالا حقوق میگیره چرا باید حقوقش اضافه بشه. تو این شرایط اولویت رو باید بذارن واسه قشر آسیب پذیرتر.
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    10 5
    به وضوح به کسانی که به واسطه مدرک تحصیلی ، شایستگی های خدمتی و... از حقوق بالاتری برخوردار می باشند ظلم میشود. این که عدالت نیست ، تساوی است .7
  • علی IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    0 1
    شما اگه یک میلیون هم اضافه باز هم فایده نداره نمیفهمم چرا ما عاجز از ثابت کردن قیمتها هستیم؟تو را به خدا مثل قبل در هر مغازه داری رو که قیمت رو بالا برد پلمپ کنید و همان لحظه دستور دادگستریگرفته شود ایا فکر کردیید هر سال با افزایش حقوق چه بار مالی به کشورمان اضافه میشه؟
  • محمد IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    3 0
    حمزه داداش یکم ریاضیتو تقویت کن.20درصد 4 میلیون تومن میشه 800 تومن نه 400 تومن دلبندم
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    1 0
    مگه نظر کسی هم مهمه ؟؟؟؟ تو اکثر صنایع تأثیر دستمزد بین 3 تا 10 درصد از قیمت تمام شده است ولی باز هم باوجود این درصد کم هرساله شاهد افزایش حقوق پایین هستیم
  • عباس IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    4 8
    سلام،عدالت در پرداخت.عدالت رعایت استحقاقهاست نه مساوات.افزایش چهارصدهزار تومانی بی عدالتی است.
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    2 1
    با این اوضاع کارو کاسبی و رکود و تورم عجیب من موندم سال دگ کارخونه چند نفرو جواب میکنه ...افزایش قیمت نخواستیم همین ی لقمه نان رو هم از ما نگیرند ...یک کارگر وقت ناهار تا ساعت ۲
  • مهران IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    3 2
    بی زحمت یه نفر بگه این رقم روی حکم کارگزینی اضافه میشه یا روی دریافتی ماهانه (فیش حقوقی ) کارمند ؟
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      0 0
      روی حکم کارگزینی
  • US ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    3 1
    واقعا که . یعنی چی ؟
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    7 0
    کمه خیلی هم کمه!خط فقر 3600 اعلام شده پس کف حقوق ها باید همین مقدار لحاظ بشه
  • مجتبی IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    12 19
    دو تا راه پیشنهاد شد یکی اینکه به همه 20 درصد اضافه بشه که این اوج بی عدالتی هست و دیگری اینکه به همه به صورت مساوی و 400 هزار تومن اضافه بشه که این از حالت اول خیلی بهتره ولی به نظر من میشه درصدی اضافه کرد ولی به صورت معکوس یعنی اون که 10 میلیون میگیره مثلا 1 درصد اضافه بشه ولی اونی که 2 میلیون 25 درصد.این جوری به عدالت نزدیکتره و فاصله طبقاتی هم کم میشه. نمیدونم چرا همچین پیشنهادی مطرح نمیشه شایدم ایرادی داره که من نمیدونم.
    • رضا IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      0 0
      ایرادش اینه که نباید حقوق یک دیپلم و یک دکترا، یکی با ۲۰ سال سابقه کار و یکی با ۲ سال سابقه کار و یکی که کار تخصصی می کنه با یک کارمند ساده اداری و کسی که تو مناطق بد آب و هوا کار می کنه با کسی که تو مناطق خوش آب و هوا کار می کنه، کسی که کار سخت انجام میده و کسی که کار راحت انجام میده به هم نزدیک باشه. مثلا من خودم روی سکو وسط دریا دور از خانواده با هزار استرس و خطر کار می کنم و حقوقم دو برابر کسی هست که توی شهر کنار خانواده اش کار می کنه. اگه حقوق ما به هم نزدیک بشه خوب منم انتقالی می گیرم میرم شهر خودم. مرض که ندارم این همه سختی به خودم بدم برای هییچ.. والللاااا
    • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      0 0
      به این میگن مساوات نه عدالت
    • فردین IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      0 0
      میشه شما عدالت و فاصله طبقاتی را تعریف کنید بعد با گفته های خوتان مقایسه کنید.
  • تقی IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    0 0
    من در یک شرکت خصوصی کار میکنم شرکت در سال 97 هیچ خرید خارجی و واردات را نتوانسته است انجام دهد و تکلیف پرداخت افزایش حقوق کارکنانش چه میشود
  • روباه مکار IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    0 0
    منکه میگم باعث رواج اشرافیگری بین کارمندان خواهد شد
  • بی نام IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    1 0
    چرا باید به افردای که بالای 8 میلیون حقوق می گیرند سالانه ازایش حقوق بدهند؟ باید آنها را آنقدر پایه حقوقشان را در همان حد نگهدارند تا حقوق سایر افراد نیز به ایشان نزدیک شود و بعد از آن مشمول افزایش حقوق شوند.
  • سهیلا تازه دل IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    1 0
    موافق طرح مجلس هستمز
  • مسعود IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    0 1
    خیلی خوبه تصمیم گرفتم با این همه پول نصفشو رو بزارم برای تغییر خونم بقیه اش رو هم ماشینم رو عوض کنم ممنون
  • حسین IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    0 0
    یارانه اکثرکالاهای اساسی حذف شد و هر لحظه افزایش قیمت ها رو داشتیم و خواهیم داشت و جیب دولت بزرگ و بزرگتر شد ،هیچکس هم نپرسید چی شد و این پواها کجا رفت،حالا برای افزایش 400 هزار تومان که در حد پیشنهاد هستش و دردی رو دوا نمیکنه دولت سر و صدا میکنه؟؟؟خجالت هم خوب چیزیه.
  • alireza-arab IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    0 0
    این مصوبه مثل خیلی مصوبات دیگه یاد آور آزمون و خطا است اگه همه یک اندازه افزایش و کاهش حقوق داشته باشند فرق متخصصین و باسوادها با بقیه چیه؟؟؟ آیا موجب فرار متخصصین از بدنه دولت و کشور نمیشه با توجه به اینکه این قشر مالیات آنچنانی هم میدهددر حقیقت این قشر با این مصوبه و مصوبه مالیات ها جریمه هم شده است!!!
  • علی IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    0 0
    از مصوبه دولت خیلی خیلی بهتره! متاسفانه در کشور ما فاصله بین حقوق ها و درامد ها متعارف نیست و فاصله طبقاتی زیاده با لایجه دولت بیشتر هم می شد که مجلس جلوش رو گرفت. ما بزرگترین مشکل رو در بین بازنشستگان و حقوق های زیر سه میلیون تومان داریم نه حقوق های بالای پنج تومان.. همچین هم مالیات گروه های پردرامد نسبت به سال پیش اضافه نشده که اقای نوبخت اعتراض کردند! حالا واقعا هدف دولت از افزایش بیست درصدی حقوق همه چی بود کسی فهمید به ما هم بگه
  • یه نفر دیگه IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    0 0
    به جای افزایش حقوق کم درآمدها که مصلما همش میره تو جیب دلالها باید حقوقهای بالا رو هم کم کنن. یک بار تو عمر 40 ساله جمهوری اسلامی بیایید برعکس عمل کنید حتما همه چیز بهتر میشه.
  • DE ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    0 0
    باسلام مگه در لایحه برنامه ششم دولت ،مجلس وشورای نگهبان افزایش حقوق برمبنای تورم را تصویب نکرده اند چرا موقعی که تورم روبه بالاست این موضوع تورم را فراموش و وقتی که تورم مثلا روبه پایین است در بوق کرنا می کنند وحقوق را برمبنای تورم افزایش می دهند. ثانیا فردی که با سالهای سال کار حقوقش به 4الی 5 میلیون میرسد بایستی کمتر اضافه شود درحالیکه این افراد درآستانه بازنشستگی ودارای مشکلات گسترده تر از افراد تازه استخدام ودارای حقوق کمتر هستند .لطفا یک مقداررانصاف داشته باشیدو فقط کارهای عوام فریبی انجام ندهید.عزت زیاد
  • عبداله IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    0 2
    به نظر من 20درصد منطقی تره
  • حسین IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    0 0
    هزینه خورد و خوراک عادی یک خانواده سطح پایین در شهر تهران حدود 3 میلیون تومان است. ۵۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه کرایه و آب و برق و... می‌شود. تمام اینها به شرط این است که به بیمارستان، دادگاه، مسافرت و... نروید. هزینه تفریح و مسائل فرهنگی و اینها را هم حذف کنید! من کارگر با فوق لیسانس از بهترین دانشگاه هنری ایران، حقوقم یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در روزنامه وابسته به نماینده محبس است! به نظر شما بنده اصلا برای این دولت و مجلس و ... به عنوان «انسان» وجود دارم؟ آینده ای دارم ؟ اصلا برای این سیاستمداران اشرافی، مردم پشیزی ارزش دارند؟ کارگر اهمیتی دارد؟ چرا توانایی ثابت نگه داشتن قیمت ها را ندارند؟ اکثر سرمایه داران و رانت خوران و ژن های خوب به کجا وصل هستند؟ آیا دولت بزرگ ترین کاسب و سرمایه دار بازار ایران نیست؟بعد! ۱۰۰ میلیون تومان هم به حقوقم اضافه شود، فایده ای ندارد!!
  • قلاوندی IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    0 0
    خرداد ۹۷ که اغاز گرانی بود عاملش افزایش حقوق بود ؟ آیا خانواده ها در ایران دو دسته اند عده ای ۴۰۰ تومان برایشان کا فیه و عده ای کمتر از ۴ میلیون اموراتشان نمی گذ رد؟ حالا این شکاف طبقاتی هی باید افزایش پیدا کنه ؟ من دبیر باز نشسته هستم سال ۸۶ بازنشست شدم باحدود ۲ میلیون در یافتی ولی همتراز من که امسال بازنشست شده ۴ میلیون دریافتی دارد . ایا این فاصله حقوقی هر سال باید افزایش پیدا کند .باید دولت حقوق مارا بدون توجه به درصد همسان کند بعد دیگر اعتراضی در مورد میزان افزایش بحثی وجود نخواهد داشت .
  • US ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    0 0
    هنوز صحبت از افزایش حقوق بالقوه عملی نشده وآقایانی که خودشان متجاوز از سی میلیون تومان در ماه از خزانه مردم بابت حقو ق برداشت میفرمایند مخالف اجرای مصوبه قانونی پیشاپیش هستند گرانی بیشتر درراه هست نمونه اش تا به امروز نان تافتونی ههر عددور نانوایی تافتونی خیابان دریا منشعب از بلوار فرحزاد ۶۰۰ تومان بوده امروز صبح هر عدد را ۸۰۰ توپام میفروشو کجاست تعزیرات ؟! خودسری وبی قانونی کولاک میکند
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    0 0
    اخه این کجاش عدالته اونیکه ماهی 20 میلیون میگره ده درصد افزایش حقوق داشته باشه بعد اونیکه 2ملیونیه هم ده درصد؟؟؟؟؟؟؟؟؟درمورد 400تومنم چرا باید به همه بدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟اون پولدره برا چیشه 400تومن؟؟؟؟با این نوع حقوق دادن فقط فاصله طبقاتی بیشتر میشه
  • محمود US ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    0 0
    این به عدالت نزدیکتره مجلس تصویب کرده و منابع هم مشخصه دولت هم باید مصوبات مجلس رو اجرا کنه والسلام
  • امیر IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    0 0
    با توجه به رویکرد دولت که در حال آزاد سازی قیمتها هست و در ظاهر میخواهد قیمت محصولات براساس عرضه و تقاضا توسط بازار مشخص شود باید سطح حقوق نیز بالا برود و این مقدار خیلی کم هست با این مقدار افزایش هیچ کمکی به حقوق بگیران نمیشود
  • حاجی IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    0 0
    باید طوری حقوقارو زیاد کنند که مثل سالهای قبل اونایکه حقوقشون ۴ م به بالا بوده درصد کمی اضافه بشه و اونایکه زیر ۲/۵ م میگیرن بیشترین درصدرو اضافه کنند و کسانیکه میگن تورم ایجاد میشه مگه تا حالا تورم نبوده این چه حرف مسخره ای است که میگن
  • AE ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    0 0
    هر گونه افزایش حقوقی باید بر اساس یک مبنا باشد وبر همان مبنا در سالهای بعد نیز افزایش یابد .افزایش یکسان بر اساس چه مبنایی است ؟ پس سابقه کار و مدرک تحصیلی و تخصص چه میشود؟
  • hossin IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    0 0
    افزایش حقوق کار اشتباهی است نقدینگی را افزایش میده بدنبالش تورم هست ولی چون در افزایش حقوق تفکر بازار مآبانه وجود دارد 40 سال است که این حرکت اشتباه به بهانه افزایش قدرت خرید انجام میشود باید به جای حقوق بن کالا داده شود و امکانات زندگی به کار کنان داده شود هنوز حقوق افزایش نیافته قیمت اجناس بالا رفته
  • محسن IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    0 0
    مگه میشه حقوق یه استاد با یه نیروی خدماتی جفتشون ۴۰۰ تومان افزایش پیدا کنه؟اینجوری حق اونی که کلی زحمت کشیده به جایگاهی برسه ضایع میشه و انگیزه رقابت از بین میره
  • سید IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    0 0
    با سلام عزیزان تقریبا هیچ کس به مصوبه مالیاتی توجهی نفرمودند. افرادی که حقوق 10 میلیون میگیرن 20درصد باید مایات بدن با این افزایش حقوق 400 تومنی و افزایش احتمالی 0 تا 10 درصدی (برای این حقوق احتمالا 5 درصد است) جمعا 900 هزار تومن اضافه خواهد شد که در نهایت می شود 10900 تومن و با کسر مالیات 20 درصدی دریافتی این فرد بایستی 2 میلیون و 180 هزار تومن مالیات بده پس ایشون حقوقش خالص در سال 98 میشه می شود 8700 تومن این دیگه چه مدلعدالتیهه؟؟؟؟؟؟!!!!!!!! طرف نسبت به 97 باید 13000000 تومنم بده دولت???!!!
  • فردین IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    0 0
    هموطنان عزیز عدالت یعنی اینکه هر فردی براساس تخصص و کارایی که داره حقوق بگیره. چرا انتظار دارید همه به اندازه هم حقوق بگیرند! چرا فکر می‌کنید آنهایی که حقوق بالا می‌گیرند حق بقیه را می‌خورند! به نام عدالت دارند حداقل انگیزه و کارایی کارمندان و گارگران متخصص را هم از بین می‌برند. هم مجلس و هم دولت فقط با حرکات پوپولیستی به فکر منافع خودشان هستند و به عواقب تصمیمات نسنجیده و فی البداهه ای می‌گیرند فکر هم نمی‌کنند. فقط میتونم بگم متأسفم!
  • محمود ح IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    0 0
    باسلام همانطور که میدانید سال ۹۷ تورم صددرصد بود سال ۹۸ طبق اعلام خود دولتیها حدود ۴۰ درصدهست واقعا با این افزایش چکار میشه کرد جزاینکه هم دولت وهم مجلس در حق حقوق بگیران ستم کردند نظرما افزایش حداقل یک میلیون به همه هست
  • امیر علی IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    0 0
    با این افزایش ها دردی از حقوق بگیرن دوا نخواهد شد چه 20 در صد چه 400 هزار تومان، قشر حقوق بگیر با ابن تورم لجام گسیخته نابود شد و دیگر هرگز کمر راست نخواهد کرد حتی با افزایش 100 در صدی
  • س.ک IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    0 0
    بنده با نظر دولت برای افزایش ۲۰%حقوق موافقم.چون مشاغل یکسان نیستند که اضافات هم یکسان باشه.۴۰۰ اصلا کارشناسی نیست یاد گرفتن.فله ای رفتار کنند
  • هومان IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    0 0
    به نظر میرسد بهتر بود افزایش 40 تا 45 درصدی فقط شامل حقوقهای زیر 6 میلیون تومان بشود. اجازه دهید کسانی که سالیان متمادی حقوق بالا دریافت میکرده اند اکنون کمی از اندوخته ها استفاده کنند. (هر چند این، خللی در زندگی آنها ایجاد نخواهد کرد) و این یعنی کم شدن فاصله ژرف طبقاتی و کاهش نقدینگی و ... بیایید واژه عدالت را دوباره تعریف کنیم...
  • احسان IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    0 0
    واقعا خنده دار نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یکی که دکترا داره با کی با سیکل استخدام شده افزایش یکسان؟ این کجاش عدالته؟ یکی که کارش استرس وحشتناک داره مثل افرادی روی کو کار میکنن یا تو دریا یا تو معدن با یکی که کارش هیچ استرسی نداره افزایش برابر؟ یکی که توی شهر خوش اب و هوا با بیشترین امکانات با یکی در بیابان و دریا و جزایر کار میکنه یکسان؟؟؟؟؟ کی میگه این عدالته؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    1 0
    اینطوری تبعیض کمتر میشه
  • محمدرضا IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    0 0
    بالاخره یهو که نمیشه مردمو به فقر عادت داد.اولش یکم حقوق اضافه میشه بعد هزینه‌ها چند برابر میشه.
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    0 0
    به خاطر حقوق ۱۲ میلیون کارمند تورم باید به ۶۵ میلیون ایرانی سرشکن بشه، همین ۱۲ میلیونی که اگر کارشون رو درست انجام می‌دادم وضع کشور این نبود.
  • بنده خدا IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    0 0
    با سلام و سپاس از سایت ارزشمند شما؛ من متاسف برای چنین نماینده هایی که در عرض چند روز 3 بار نظر خود را تغییر دادند.همچنین من وخانواده از روز تصویب این نظر به آقای حاجی بابایی نفرین و لعنت میفرستیم. امیدوارم مردم خوب همدان دفعه بعد چنین امتخابی نداشته باشند. البته بیشتر از این از تنگ نظری ایشان انتظار نمی رفت.
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
    4 0
    افزایش حقوق باید 3 برابر 400 هزار تومان با شه با این همه گرونی
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
    1 0
    موضوع پیچیده ای نیست. تورم دویست درصدی افزایش حقوق دویست درصدی میطلبد هر رقمی کمتر از آن یعنی اجحاف در حق حقوق بگیران
  • بی نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
    2 2
    ازابتدای امسال قول افزایش 20% حقوق کارکنان راداده بودند حالانظرشان راتغییر میدهند .لطفا همان افزایش 20% رااعمال کنید
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
    0 0
    1- افزایش 30 درصد تا سقف 2/5ملیون 2- افزایش 20 در صد تا سقف 5 ملیون 3- افزایش 10 درصد بالاتر از 5 ملیون

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین