حضور بی‌هزینه خارجی‌ها در جشنواره تئاتر دانشگاهی

امین مختاری، دبیر بیست دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی تاکید کرد این رویداد نمایشی هیچ هزینه‌ای بابت حضور گروه‌ها و هنرمندان خارجی پرداخت نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اولین نشست رسانه‌ای بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی، با حضور محمدهادی عسگری، مدیر امورفرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، امین مختاری دبیر جشنواره و مجتبی جَدی، معاون بخش مناطق جشنواره، در سالن مشاهیر تئاتر شهر برگزار شد.

محمدهادی عسگری طی این نشست گفت: «مجموعه وزارت علوم پیگیر انجام و برگزاری تئاتر دانشگاهی است چرا که این رویداد، یک رویش فرهنگی است. در همین راستا، سعی می‌کنیم با توجه بیست و یک دوره قبل، نقاط قوت این دوره را تقویت کنیم»

او ادامه داد: «دانشگاه، نهادی اجتماعی و تاثیرگذار است، برای همین نمی‌تواند نسبت به امور و مسائل پیرامون خود واکنشی نشان ندهد. بار عمده این وظیفه، بر عهده دانشجویان و به‌ویژه دانشجویان تئاتر است. آنان باید مشکلات را رصد کنند و راه حل بدهند.»

امین مختاری هم در این نشست گفت: «رویکر ویژه جشنواره امسال، تمرکز‌زدایی از تهران و توجه به مناطق دیگر است، برای همین ورکشاپ‌های بین‌الملی از دو کشور فرانسه و ترکیه را در بخش مناطق برگزار کردیم.»

او افزود: «امسال، ظرفیت برای انتخاب آثار بخش مناطق، نسبت به سال قبل 25 درصد بالاتر رفت. برای ستاد اجرایی جشنواره و داوری هم از توان دانشجویان بهره گرفتیم.»

مختاری گفت: «بخش جدیدی به نام تئاتر دورنما را به‌وجود آوردیم که دانشجویان داخلی و خارجی امکان ثبت‌نام در آن را دارند و با فرستادن طرح خود و تشکیل گروه تعاملی شکل می‌گیرد که هدف آن تبادل تجربیات و اطلاعات است.»

در ادامه این نشست، مجتبی جدی درباره بخش مناطق این دوره از جشنواره گفت: «۱۸۸ اثر در بخش مناطق به مرحله بازبینی راه پیدا کردند و در نهایت ۱۳ اثر توسط هیئت انتخاب شد که یک اثر به دلیل مشکلاتی حذف شد.»

او ادامه داد: «در بخش مناطق، یک کارگاه ۷ روزه در کاشان برگزار شد و یک کارگاه پانتومیم و دو کارگاه دیگر کارگردانی و بازیگری در طول جشنواره در کرمان برگزار خواهد شد.»

امین مختاری در ادامه درباره حضور مهمانان خارجی و نحوه تأمین مخارج آن‌ها گفت: «برای حضور مهمانان خارجی در بخش بین‌المللی از چندی قبل با سفارت‌خانه‌ها و دانشگاه‌های مبدا و گروه‌های شرکت‌کننده مذاکره کردیم و شرایطی را به وجود آوردیم که جشنواره هیچ هزینه‌ای را برای حضور این افراد پرداخت نکند.»

دبیر جشنواره تئاتر دانشگاهی در پایان افزود: «جایزه اصلی این جشنواره اجرای عمومی در تهران است.»

بیست و دومین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی از پنجم تا چهاردهم اردیبهشت سال ۹۸ با دبیری امین مختاری برگزار خواهد شد.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1237503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =