اختصاص ۲۰ میلیارد ریال جهت جنگل‌کاری و توسعه فضای سبز

شورای اسلامی شهر کرج با تخصیص ۲۰ میلیارد ریال جهت اجرای پروژه جنگلکاری و توسعه فضای سبز در اراضی جاده قزلحصار موافقت کردند.

به گزارش خبرآنلاین، لایحه تخصیص ۲۰ میلیارد ریال جهت جنگلکاری و توسعه فضای سبز در اراضی جاده قزلحصار یکی از موضوعاتی بود که در جلسه رسمی مطرح شد و مباحثی را به دنبال داشت. احد رسولی رئیس کمیسیون شهرسازی شورا در این خصوص گفت: در صورت تعامل با منابع طبیعی می توان مساحت بزرگی را برای ایجاد پهنه سبز در اختیار گرفت و باید به سمتی حرکت کنیم که اراضی شمالی شهر به مرور در اختیار شهرداری قرار گیرد. برای مثال باراجین به عنوان یکی از بزرگ ترین پهنه های توریستی کشور محصول همکاری مطلوب شهرداری قزوین و منابع طبیعی این استان است.

عباس زارع رئیس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه امروز با تهدیدات زیست محیطی مواجه هستیم که یکی از آنها بیابانی شدن اراضی اطراف شهر است، عنوان کرد: این تهدید به ویژه در جنوب و جنوب غرب بیشتر از سایر اضلاع شهر محسوس است و باید گفت در هر نقطه از شهر یا اطرافِ آن که درختی به زمین کاشته می شود، همه از خیرات و ثمراتش بهره مند می شوند. در شهر تبریز و بر اساس همکاری مدیریت شهری با دیگر نهادها همچون پادگان های نظامی، فرودگاه، اراضی منابع طبیعی و غیره پروژه های عظیم جنگلکاری اجرا شده که تاثیرات مثبت زیست محیطی را به همراه داشته است.

وی گفت: شهرداری کرج باید با هر نهادی که تمایل به توسعه فضای سبز دارد، همکاری نماید. امروز مجموعه باغ سیب مهرشهر به خنکی ۴، ۵ درجه ای هوای منطقه منجر شده است. در بحث فضای سبز باید گفت که تقسیم بندی درختان به مثمر و غیرمثمر صحیح نیست و همه درختان مثمر بوده و کارکرد اکولوژیکی دارند. امروز که یک نهاد با جنگلکاری ۷۰، ۸۰ هکتار از اراضی خود موافقت کرده، باید از آن استقبال کرد و موارد مشابه را با فرودگاه پیام و دیگر نهادها نیز در میان گذاشت.

منصور وحیدی نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج از شهردار تقاضا کرد که برای هزینه کرد منابع مالی شهر در خارج از حریم و محدوده شهر بررسی های لازم را به عمل آورد. حسین محمدی رئیس کمیسیون محیط زیست نیز گفت: شهرداری بر اساس قوانین موجود به جهت مقابله با کانون های ریزگرد می تواند برای توسعه فضای سبز و جنگلکاری هزینه نماید. احد رسولی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر عنوان کرد: با توجه به استعداد منطقه و در نظر گرفتن شرایط آب و خاک، انتظار می رود که حدالامکان از درختان مثمر برای توسعه جنگلکاری استفاده شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1237648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =