دیدار اعضای ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی با مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمان

به منظور قدردانی از همکاریهای مستمر صدا و سیمای مرکز کرمان و تبیین برنامه برگزاری هفته منابع طبیعی در سال جاری، اعضای ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی با مدیر کل و معاونین صدا و سیما دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان کرمان، در این دیدار مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان ضمن قدردانی از احمد علیرمضانی مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان به دلیل حساسیت های ویژه این نهاد تاثیر گذار در حفظ منابع طبیعی ارزشمند استان و بیان فعالیت های انجام شده در حوزه های مختلف از جمله بیابان زدایی، احیاء مراتع ، حفاظت اراضی وآبخیزداری، فرهنگ سازی وارتقای آگاهی عمومی را جزئی جدا نشدنی از سیاست های صیانت از منابع طبیعی خواند و افزود : منابع طبیعی متعلق به همه است و از آنجا که در کشور درگیر مسائل مختلف زیست محیطی هستیم ، شخص مقام معظم رهبری از سال ۹۳ به این موضوع ورود نمودند بطوریکه در سال ۹۷ به دستور ایشان مبلغ دویست میلیون دلار به اجرای این پروژه ها در کل کشور تخصیص یافت و سهم منابع طبیعی شمال و جنوب استان از این بودجه هر یک حدود بیست و پنج میلیارد تومان بود. ارزش این مبلغ به مقدار آن نیست بلکه نشان دهنده نگاه ویژه رهبری به این موضوع است . خوشبختانه در بودجه سال ۹۸ نیز یکصدو پنجاه میلیون یورو برای آبخیزداری و یکصدو پنجاه میلیون یورو برای پروژه های بیابان زدایی اختصاص یافته است .

رجبی زاده افزود: در سال ۹۷ تمام تلاش های ما بر همه جانبه گرایی و تعیین نیازهای یک حوزه بصورت یکجا بود به گونه ای که در بیش از پانصد و دوازده نقطه سازه های آبخیزداری احداث شد و حاصل آن مدیریت بیست و یک میلیون متر مکعب بارش ، تزریق بیش از شش میلیون متر مکعب آب به سفره ها و کنترل سیصد هزار متر مکعب رسوب بود ودر بحث حفاظت از جنگلها حدود پانصد هکتار مبارزه با آفات جنگلی مانند تشی انجام شد و بالغ بر دویست میلیون تومان انواع وسایل گازسوز برای جلوگیری از قطع درختان در ۳۴ روستا توزیع شده و برآوردها حاکی از پیشگیری از قطع بیش از ششصد تن درخت بوده است .

مهدی رجبی زاده با تشریح برنامه های هفته منابع طبیعی بویژه در روز درختکاری ( ۱۵ اسفند ماه ) که با حضور مقامات بلند پایه استان در منطقه دارسینوئیه اجرا خواهد شد ، با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی ، خواهان کمک صدا و سیما در معطوف نمودن اذهان عموم جامعه به اهمیت منابع طبیعی شد . در این نشست مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارا... نیز ضمن اعلام آمادگی این نهاد در کمک به امر نهالکاری ، خبر از غرس شش هزار و پانصد اصله نهال به یاد شش هزار و پانصد شهید استان در طول هفته منابع طبیعی به یاری نیروهای مردمی بسیج داد و افزود: در کل استان نیز به مسئولین بسیج برای مشارکت در این امر خداپسندانه دستورات لازم ابلاغ گردیده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1237657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =