کویر اشتهارد، منبع بی‌پایان انرژی خورشیدی

ایسنا نوشت: مدیرکل منابع طبیعی البرز از فعالیت 25 هزار همیار طبیعت برای حفاظت از اراضی ملی استان خبر داد.

حامد فرضی  امروز دوشنبه 13 اسفند در دیدار با استاندار البرز با اشاره به ضروت اجرای پروژه‌های بیابانزدایی در استان اظهار کرد: امسال 20 میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های بیابانزدایی در نظرآباد و اشتهارد تخصیص داده شده است.

وی ادامه داد: پروژه‌های بیابانزدایی باید به طور مستمر اجرایی شود و اعتبار مناسبی برای آن تخصیص یابد وگرنه به اهداف خود در این حوزه نخواهیم رسید.

وی توضیح داد: عرصه‌های طبیعی بستر حیات و توسعه پایدار است به همین باید نسبت به   احیاء و بهره داری صحیح از آن حساس باشیم.

وی افزود: بدون شک اگر از این سرمایه به درستی استفاده نشود، در سال‌های بعد با چالش‌های جدی مواجه خواهیم بود.

وی توضیح داد: منابع طبیعی برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی استان امسال برنامه ویژه‌ای داشته که بر مبنای بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی استوار بوده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: به واسطه محدودیت‌های موجود، دولت برای حفاظت از اراضی ملی به تنهایی کاری از پیش نمی‌برد و در این حوزه دست یاری به سوی مردم و جوامع ملی دراز کرده است.

وی با اشاره به تعداد همیاران طبیعیت استان گفت: وجود 25 هزار همیار طبیعت در استان ظرفیت بزرگی برای کمک در اجرای اقدامات و پروژه‌های این بخش است.

فرضی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به استفاده از ظرفیت بیابان‌های اشتهارد برای تولید انرژی گفت: با در اختیار گذاشتن دو هزار و800 هکتار از عرصه‌های بیابانی   اشتهارد ظرفیت خوبی برای استفاده از انرژی خورشیدی فراهم شده است.

فرضی در بخش دیگری از صحبت ‎ های خود به ردیف استان در جذب اعتبار صندوق   توسعه ملی اشاره کرد و افزود: با تخصص 18 میلیارد تومان از این صندوق، البرز در ردیف پنج استان اول کشور در این حوزه قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: با این جود برای یک دستگاه حاکمیتی با این ظرفیت و پتانسیل و اقدامات صورت گرفته و وجود دو سد بزرگ طالقان و کرج که نقش استراتژیکی منبع آب برای سه استان البرز، تهران و قزوین را دارد، اختصاص این میزان اعتبار استانی نمی‌تواند اثربخشی لازم را داشته باشد.

فرضی به اقدامات حفاظتی نیز اشاره کرد و گفت: امسال   هزار و 150 هکتار زمین تصرف شده در ساوجبلاغ و نظرآباد شناسایی شد که بر اساس احکام قضایی 150 هکتار از آن   رفع تصرف شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1237748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =