تصاویر | کارناوال آلمان با ترامپ، پوتین و می رنگ‌وبوی سیاسی به خود گرفت

ایسنا نوشت: امسال اصلی‌ترین نمایش‌های کارناوال سنتی سالانه آلمان رنگ و بوی سیاسی‌تری به خود گرفته بود و با صحنه‌های تمسخرآمیزی از رئیس‌جمهوری آمریکا و نخست‌وزیر بریتانیا همراه شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اگرچه برگزارکنندگان کارناوال‌های سنتی سالانه آلمان روز دوشنبه به علت شرایط آب و هوایی و وزش باد در سراسر آلمان غربی مجبور شدند تعدادی از جزئیات این رژه سالانه را محدود کنند، اما ماکت‌های برخی رهبران جهان چون دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، پوتین، رهبر روسیه و حتی ملکه انگلیس حامل پیام‌های بسیار جدی و مهمی بودند.

رژه اسب‌ها در کارناوال‌های ماینتس، کلن و دوسلدورف که پایگاه‌های سنتی کارناوال‌ها به شمار می‌روند در روز دوشنبه لغو شد. برگزارکنندگان کارناول‌ها در کلن هم تصمیم گرفتند تا بدون پرچم و نماد به خیابان‌ها بروند و رژه‌ها در دوسلدورف و مونستر با دو ساعت تاخیر آغاز شد.

تعدادی از کارناوال‌های کوچکتر از جمله در بوتروپ و فولدا کلاً لغو شد. با این حال شرکت‌کنندگان در اکثر این کارناوال‌ها اجازه ندادند تا آب و هوای نامناسب برنامه‌های آنها را تغییر دهد.

در دوسلدورف آلمان، هنرمندان معترض ماکت‌های جالب در ابعاد بسیار بزرگ به همراه داشتند. در یکی از این رژه‌ها، چهره‌ای برهنه از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در قالب فرشته نگهبان محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دیده می‌شود که اره‌ای خونین به دست دارد.

این ماکت به قتل جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار سعودی منتقد در کنسولگری عربستان در استانبول اشاره دارد. عربستان مدعی است که محمد بن سلمان از توطئه برای قتل خاشقچی بی‌اطلاع بوده است.

در ماکت دیگری، تصویر ترامپ و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دیده می‌شود که در حال پاره کردن پیمان نیروهای هسته‌ای میان برد (آی‌ان‌اف) هستند. این یک پیمان تسلیحات هسته‌ای است که طرفین روند خروج از آن را آغاز کردند.

همچنین در آستانه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، ماکتی هنرمندانه از ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا دیده می‌شود که بینی دراز او از بدن مردی گذشته است که کلاهی به رنگ پرچم این کشور به سر دارد و کیف‌هایی با نوشته "اقتصاد" در دستان اوست. روی بینی ترزا می واژه "بریگزیت" به چشم می‌خورد.

ترزا می با بحران جلب حمایت اعضای حزب محافظه‌کارش برای توافق بریگزیت با اتحادیه اروپا روبروست و اخیراً حامیان سرسخت بریگزیت شروطی برای اصلاح این توافق و حمایت از آن اعلام کردند.

این کارناوال‌ها که صدها هزار تماشاگر دارد، همچنین بحران سوخت برای رانندگان خودروی آلمان را که پیش از این رژه‌ها بود در دوسلدورف به تصویر کشید.

الیزابت دوم، ملکه بریتانیا هم از شوخی‌های کارناوال ماینتس آلمان در امان نماند و ماکتی از او با کیف دستی و کلاه به نمایش درآمد. درون کیف او برگه درخواست پناهندگی به چشم می‌خورد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1238107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =