افزایش ۳۰ درصدی مددجویان کمیته امداد اصفهان در سال جاری/ عیدی به خانواده‌های تحت پوشش

مدیرکل کمیته امداد خمینی (ره) گفت: در سال ۹۷ به دلیل شرایط اقتصادی ۲۱ هزار خانواده و ۳۰ درصد به خانواده های تحت پوشش استان اضافه شدند.

به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان، محمدرضا متین پور در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اولویت مهم ما در کمیته امداد توانمندسازی مددجویان و ایجاد  اشتغال برای آنهاست اما جامعه هنوز با این دیدگاه بر ما نمی نگرد.

وی با بیان اینکه اولین دستور تشکیل سازمانی امام پس از انقلاب در ارتباط با تاسیس کمیته امداد بوده است، ابراز داشت: حمایت از اقشار ضعیف جامعه از اهداف اولیه انقلاب بوده است و امام خمینی با دستور به تشکیل این نهاد این امر را خواستار بودند.

مدیرکل کمیته امداد خمینی (ره) با بیان اینکه در آستانه ۴۰ سالگی کمیته امداد مردمی بودن را مدنظر قرار داده‌ایم هر چند خدمات خود را نمی توانیم چندان عیان کنیم، بیان داشت: ۱۰۵ هزار خانواده نیازمند را در استان تحت پوشش داریم و ماهیانه از ۲۰۸ تا ۷۵۰ هزار تومان در خانواده های یک تا پنج نفره مقری دریافت می‌کنند، بدین ترتیب به طور متوسط می‌توان گفت که هر خانواده ماهیانه ۲۵۰ هزار تومان دریافت می کند.

وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار به اندازه یک ماه مستمری به عنوان عیدی به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد اصفهان پرداخت می شود و افزایش ۲۰ درصدی مستمری را در سال جدید نیز در دستور کار داریم.

متین پور با بیان اینکه زمینه فراهم کردن زمینه‌های لازم برای جلب مشارکتهای مردمی و ارائه خدمات که موجب توانمندسازی مخاطبان شود را مدنظر داریم، ابراز داشت: در ۱۰ ماه گذشته ۹ میلیارد تومان برای ۲۶۰۰ خانواده تحت پوشش و برای خرید و ساخت منازل شهری و تعمیرات هزینه کردیک.

وی اضافه کرد: حدود ۱۰۵ هزار خانواده مستمری بگیر مددجوی تک خدمتی نیز تحت پوشش کمیته امداد اصفهان داریم بدین معنا که مستمری بگیر از جای دیگری هستند اما  در بحث اشتغال یا درمان از ما خدماتی دریافت می کند.

مدیرکل کمیته امداد خمینی (ره) با اشاره به برنامه‌های کمیته امداد برای کمک به ازدواج فرزندان مددجویان و کمک هزینه ازدواج به زوج های جوان ابراز داشت: ۱۵ هزار دانش آموز و سه هزار دانشجوی تحت پوشش کمیته امداد کمک هزینه تحصیلی و معیشتی  دریافت می کنند.

۱۱ هزار خانم سرپرست خانوار  تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند

وی با بیان اینکه ۴۳ نوع خدمت به مددجویان تحت پوشش ارائه می شود، ابراز داشت: ۱۱ هزار خانم سرپرست خانوار را بیمه تامین اجتماعی کردیم تا بتوانند در آینده مستمری دریافت کنند.

متین پور تاکید کرد: هم اکنون هر مددجویی به کمیته  امداد برای اشتغال مراجعه کند با کمک یک مددکار آماده اشتغال‌پذیری می‌شود، مددجو استعدادسنجی شده و برای شغلی کاندید و برای مهارت آموزی به فنی حرفه ای و یا بخش خصوصی معرفی  می‌شود.

وی ادامه داد: پس از دریافت مدرک فنی حرفه‌ای اقدام برای دریافت مجوزهای قانونی برای اشتغال مددجو انجام و دریافت وام در چند مرحله پرداخت می شود و تا سه سال پس از اشتغال از آنها حمایت و بر کار آنها نظارت می‌کنیم.

مدیرکل کمیته امداد خمینی (ره)  با بیان اینکه در سال ۹۶ و ۹۷ هر سال ۱۰ درصد افراد تحت پوشش کمیته امداد اصفهان خودکفا شدند، اضافه کرد: در سال ۹۷ به دلیل شرایط اقتصادی ۲۱ هزار خانواده و ۳۰ درصد به خانواده های تحت پوشش استان اضافه شدند.

وی با بیان اینکه کل کمک های مردمی یک منطقه و شهر به همان منطقه اختصاص دارد، تصریح کرد: حقوق کمیته امداد از صنوف صدقات نیست و ریالی از کمکهای مردم در جای دیگر هزینه نمی شود.

متین پور با بیان اینکه فردا زنگ احسان و نیکوکاری در یکی از مدارس استان نواخته می شود، گفت:۵۰۰ هزار پاکت به آموزش و پرورش داده شده تا والدین کمکهای خود برای دانش آموزان نیازمند را در آن قرار دهند که کل این مبالغ در آموزش و پرورش صرف می شود.

وی اضافه کرد: اصفهانی ها واقعا خیر هستند و در زمینه صدقه در کل کشور استان دوم هستیم.

راه اندازی صندوق قرض الحسنه ولایت

مدیرکل کمیته امداد خمینی (ره)  راه اندازی صندوق قرض الحسنه ولایت را از دستاوردهای این کمیته برشمرد و ابراز داشت: در این صندوق قرض الحسنه  به پولی که در صندوق وارد می شود و به وامهای اعطا شده سودی تعلق نمی‌گیرد.

وی با اشاره به روشهای دائمی پرداخت صدقه و یا کمک به نیازمندان ابراز داشت: هم استانی های عزیز برای انجام نیت خیر خود می تواند کد  شامل *۸۸۷۷*۱*۰۳۱# را شماره گیری  یا به شماره ۸۸۷۷ پیامک داده و یا با شماره ثابت ۰۹۶۸۸۷۷ تماس بگیرند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1238161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =