پیشرفت ۷۰ درصدی  فاز اول پروژه نمایشگاه اصفهان

مهر نوشت: معاون عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: فاز اول پروژه نمایشگاه اصفهان که نیمه اول سال آینده به بهره برداری می‌رسد یک سالن ۱۵ هزار مترمربعی است که تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.

ایرج مظفر ظهر سه شنبه در جمع اصحاب رسانه و مطبوعات اصفهان اظهار داشت: پروژه‌هایی که معمولاً از سوی مناطق ۱۵ گانه شهرداری پیشنهاد می‌شود با برنامه و بودجه شهرداری مطابقت داده می‌شود اما در مجموع سیاست کلی شهرداری اولویت بخشی به پروژه‌ها است.

وی با بیان اینکه تعریف عدالت در پروژه‌های شاخص شهرداری آنچنان مد نظر نیست، بیان داشت: در خصوص پروژه‌های منطقه‌ای شهر تا حدودی از عدالت دور هستیم زیرا مناطق ناچار هستند پروژه‌های خود را متناسب با بودجه تعریف کنند به این گونه که بودجه عمرانی منطقه ۶ با بودجه منطقه دو بسیار متفاوت است و همین موضوع در تعریف پروژه‌ها تأثیرگذار خواهد بود.

آغاز پروژه حلقه حفاظتی شهر از محروم‌ترین منطقه شهر

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان از اجرای پروژه حلقه حفاظتی شهر از منطقه ۱۴ که محروم‌ترین منطقه شهر به شمار می‌رود خبر داد و گفت: بودجه این پروژه را از مناطق پنج و شش شهرداری اصفهان تخصیص داده‌ایم.

وی گفت: آزادسازی خیابان‌ها برای انجام پروژه‌ها مبتنی بر توافق است و اگر این اقدام به صورت توافقی انجام نشود مراحل قانونی و حقوقی طی می‌شود؛ شاید برخی ناراضی باشند اما شهروندان اطمینان داشته باشند که آزادسازی‌ها در مسیر پیشرفت و توسعه شهر بوده است.

وی اعلام کرد: سخت‌ترین مراحل انجام یک پروژه شهری بخش آزادسازی آن است چراکه باید این اقدام با جلب رضایت شهروندان انجام شود، البته مالکان باید قیمت واقعی زمین را قبول داشته باشند هرچند در این مسیر همیشه عده‌ای ناراضی هستند.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به پروژه ساخت نمایشگاه بزرگ اصفهان گفت: این پروژه به صورت مشارکت توسط شهرداری اصفهان و شرکت نمایشگاه‌ها در حال ساخت است که شهرداری اصفهان ۶۵ درصد سهم آن را به خود اختصاص داده و مابقی سهم مربوط به اتاق بازرگانی و دیگر بخش‌ها است.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان برای ساخت پروژه شرکت نمایشگاه‌ها تاکنون بیشترین هزینه را پرداخت کرده است، گفت: فاز اول پروژه نمایشگاه اصفهان یک سالن ۱۵ هزار مترمربعی است که تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.

مظفر ادامه داد: فاز نخست این پروژه شامل سالن اصلی ساختمان پشتیبانی و محوطه اطراف است که نیمه اول سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به برنامه‌های پنج ساله شهرداری اصفهان گفت: اصفهان هر پنج سال یک بار برنامه تعریف شده دارد از جمله اصفهان به علاوه ۲۲ و اصفهان ۹۰ که بیشترین تحقق برنامه‌ها در برنامه اصفهان به علاوه ۲۲ بوده است چراکه چند پروژه شاخص آن تحقق یافته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1238171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =