سی.نت برترین محصولات الکترونیکی سال 2011 را که در نمایشگاه کالاهای الکترونیکی مصرفی لاس‌وگاس، سی.ای.اس 2011 شرکت کرده‌اند، معرفی و موتورولا اتریکس نسل4 را بهترین گوشی هوشمند سال انتخاب کرد.

موتورولا Atix 4G دارای پردازنده دوهسته‌ای Tegra 2 ساخت Nvidia است و از شبکه‌های ارتباطی نسل چهارم (4G) که پهنای باند 20 مگابیت بر ثانیه را برای کاربران خود فراهم می‌کنند، پشتیبانی می‌کند.

صفحه نمایش 4 اینچی آتریکس لمسی است و از کیفیت qHD با وضوح540 در960 پیکسل بهره می‌برد. ابعاد گوشی نیز 11.7 سانتی‌متر طول، 6.3 عرض و نزدیک به 1.1 سانتی‌متر ضخامت است و اگرچه این ابعاد برای این گوشی که درست مانند یک قالب شکلات است، اندکی زیاد به نظر می‌رسد, اما شاید برای قابلیت‌های فوق‌العاده و قدرتمند آن لازم باشد.

سیستم عامل اتریکس، آندروید2.2 است که البته قابلیت ارتقا به نسخه 2.3 را هم دارد. این گوشی هیچ صفحه‌کلیدی ندارد و به همین دلیل شما برای تایپ کردن ای‌میل‌ها و پیام‌های خود باید از صفحه‌کلید مجازی که روی نمایشگر لمسی ظاهر می‌شود، استفاده کنید.

این گوشی دو پردازنده 1 گیگاهرتزی دارد که البته به نظر می‌رسد روی طول عمر باتری یون لیتیوم آن که 1930 میلی‌آمپرساعت ظرفیت دارد، تاثیرگذار باشد. حافظه داخلی آتریکس 16 گیگابایت و رم آن نیز 1 گیگابایت است. کاربران نیز می‌توانند یک کارت میکرواس‌دی‌ با حداکثر ظرفیت 32 گیگابیت نیز روی آن نصب کنند.

قابلیت‌های تصویربرداری آتریکس نیز جالب‌توجه است. دوربین اصلی قابلیت عکس‌برداری به کیفیت 5 مگاپیکسل و فیلم‌برداری اچ.دی به کیفیت720 پیکسل دارد. فلش ال‌ای‌دی و یک دوربین VGA مجزا بالای نمایشگر (برای عکس‌برداری از چهره خود شخص و امکان برقراری تماس ویدیویی) از دیگر ویژگی‌های این گوشی است.

مرورگر WebKit با آدوبی فلش، وای‌فای، بلوتوث، پخش‌کننده صوتی دیجیتال، پورت خروجی اچ.دی برای اتصال به تلویزیون، جی‌پی‌اس و مجموعه‌ای از برنامه‌های گوگل هم در این گوشی به کار رفته است.

طبق آخرین خبرها آتریکس در اوایل مارس / اواسط اسفند سال جاری روانه بازار می‌شود، البته قیمت آن هنوز مشخص نشده است.
50132

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 123828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نجومی IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
    0 1
    از پایین سطر هشتم به اشتباه تایپ شده 32 گیگا بیت لطفا به 32 گیگا بایت اصلاح کنید
  • kia IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    0 1
    سلام .حالا گوشی اتریکس تو بازار هست یا نه؟ میخوام بدونم اگه هست قیمت چنده؟ مرسی