پورت میکرویو.اس.بی به عنوان استاندارد جهانی شارژ دسته گسترده‌ای از تلفن‌های هوشمند انتخاب شد. به این ترتیب تمام تلفن‌های همراه در آینده از یک نوع شارژر استفاده خواهند کرد.

ابوالفضل کریمی: کمیسیون اروپا جزئیات لازم در مورد استاندارد اتصال جدید گوشی‌های همراه را به 14 تولیدکننده پیشتاز تلفن همراه در جهان ارسال کرد. تمام این شرکت‌ها در ژوئن 2009 / خرداد 1388 برای استفاده از استاندارد میکرو-یو.اس.بی در گوشی‌های همراه هوشمند به توافق رسیده بودند.

به گزارش تلگراف، خصوصیات تکنیکی این شارژرها بر اساس اتصال میکرو-یو.اس.بی طراحی شده که قبلا تعدادی از شرکت‌های کامپیوتری استفاده از آن را آغاز کرده‌اند. سامسونگ، اپل، نوکیا و آر.آی.ام (تولیدکننده بلک‌بری) از جمله شرکت‌هایی هستند که برای استفاده از این استاندارد به توافق رسیده بودند.

البته علاوه بر این 14 شرکت، بسیاری از سازندگان دیگر نیز استفاده از این پورت را در وسایل خود آغاز کرده و در حقیقت این استاندارد در حال فراگیر شدن در تلفن‌های همرها است.

کمیسیون اروپا امیدوار است اولین وسایل که شارژرهای آن‌ها با استاندارد جدید مطابقت دارد، اوایل سال آینده به بازار عرضه شوند. آنتونیو تاجانی، نایب‌رئیس کمیسیون اروپا از سازندگان تلفن همراه خواست تا از این استاندارد حمایت کنند و در این باره گفت: «اکنون زمان آن رسیده تا صنایع تعهد خود را نسبت به فروش تلفن‌های همراه با استاندارد جدید نشان دهند. شارژرهای مشترک زندگی را برای مصرف‌کنندگان ساده‌تر می‌کند، سود صنایع را افزایش می‌دهد و میزان ضایعات را کاهش خواهد داد.»

به گفته کمیسیون اروپا ناسازگاری شارژرهای تلفن همراه نه تنها مشکلات زیادی را برای تلفن‌های همراه به وجود می‌آورد، بلکه یک مشکل زیست‌محیطی مهم هم محسوب می‌شود. کاربران این وسیله زمانی که تصمیم به تعویض تلفن همراه خود می‌گیرند، مجبورند شارژر جدیدی بخرند و شارژر قدیمی خود را به دور بیاندازند.

جاناتان لگت، مدیر سایت مقایسه‌ای تلفن همراه با نام Top10.com در این باره گفت: «این حرکت باید مدت‌ها قبل شروع می‌شد. استفاده از شارژر جهانی نه تنها توسط بسیاری از شرکت‌ها حمایت شده، بلکه قدم مثبتی نیز برای مصرف‌کنندگان و محیط زیست محسوب می‌شود. من فکر می‌کنم امروزه بسیاری از مردم در خانه خود شارژرهای بلا استفاده زیادی دارند؛اما به زودی تمام این شارژرها به تاریخ خواهند پیوست».
50132

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 119975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
    0 0
    با تشکر از تمامی تحریه سایت خبر آنلاین به خصوص بخش غیر سیاسی آن! امیدوارم که به زودی شما رو در جمع 5 سایت پر بیننده ایران ببینیم. ضمن اینکه بی صبرانه منتظر پوشش کامل از نمایشگاه سی اس ای 2011 از سوی بخش دانش سایت هستیم. با تشکر
  • راهنما IR ۰۲:۱۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۵
    0 0
    چه فکر خوبی برای حل مشکل شارژرها شده است.