ورود سامانه بارشی جدید به چهارمحال‌وبختیاری

ایرنانوشت : معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از ورود یک سامانه بارشی جدید به استان از روز جمعه خبر داد و گفت: این سامانه در بسیاری از نقاط استان بارش برف به همراه دارد.

مهرداد قطره سامانی افزود: طی ۲ روز آینده با وجود افزایش ابر و وزش باد برای بسیاری از نقاط استان جوی پایدار پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: از بعد از ظهر روز جمعه با ورود یک سامانه بارشی پربارش به استان در بسیاری از نقاط استان بارش برف را شاهد خواهیم بود.

قطره سامانی تصریح کرد: بارش ها تا اواخر وقت شنبه در استان تداوم خواهد داشت و شدت آن برای مناطق شرقی استان بیش از سایر مناطق است.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از کاهش محسوس دمای هوا برای روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده خبر داد و گفت: این وضعیت تا اواخر هفته تداوم خواهد داشت.

گفتنی است ،  بارش های سال زراعی جاری (یکم مهر تا ۱۵ اسفند) استان ۵۲۰ میلیمتر گزارش شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد ۳۳۷ درصدی و در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت از رشد ۲۵ درصدی برخوردار است.

​طی یک دهه اخیر کاهش نزولات آسمانی و تغییر شکل بارش ها از برف به باران از یک سو و افزایش دمای هوا از سوی دیگر سبب کاهش نیمی از منابع آب چهارمحال و بختیاری و افت شدید سفره های آب زیرزمینی این استان شده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1238470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =