طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه دمای هوا در تهران کاهش یافته و بیشترین کاهش دما در روز سه‌شنبه خواهد بود که به 4- درجه سانتیگراد نیز می‌رسد.

همانطور که پیش‌بینی شده بود که هوا رو به سردی برود و بعد از یک انتظار طولانی، شهروندان را غافلگیر کند، این اتفاق افتاد و بارش برف و سرمای هوا حتی مدارس برخی شهرها ازجمله تهران را تعطیل کرد. امروز یکشنبه بارش سنگین برف و لغزندگی خیابانها و معابر سبب شد تمامی مقاطع تحصیلی و پیش دانشگاهی آموزش و پرورش مناطق 19 گانه تهران تعطیل شود و بعید نیست که تعطیلیهای دیگری هم در پیش باشد چرا که پیش بینیها از روزهای سرد و سردتر حکایت میکنند به طوری که مدیرکل هواشناسی استان تهران با اشاره به این که بارش متناوب برف در تهران تا بعد از ظهر یکشنبه ادامه دارد گفت: یخبندان و کاهش دما تا پایان هفته در پایتخت ادامه داشته و بیشترین کاهش دما در روز سه‌شنبه خواهد بود که دمای تهران به 4- درجه سانیتگراد می‌رسد.

مهندس محسن جباری افزود: نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد از روز دوشنبه هوا در تهران رو به صاف شدن رفته، اما احتمال بارش پراکنده در این روز همچنان ادامه دارد. مدیر کل هواشناسی استان تهران گفت: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه دمای هوا در تهران کاهش یافته و بیشترین کاهش دما در روز سه‌شنبه خواهد بود که به 4- درجه سانتیگراد نیز می‌رسد.

وی با اشاره به این که دمای هوا تا پایان هفته زیر صفر خواهد بود و یخبندان را در پایتخت خواهیم داشت، افزود: بر این اساس در روز دوشنبه آسمان تهران کمی ابری گاهی با وزش باد خواهد بود و در روز سه‌شنبه آسمان پایتخت کمی ابری در اواخر وقت با افزایش ابر گاهی با وزش باد پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی کشور نیز اعلام کرد: آخرین نقشه‌های پیش‌یابی بیانگر ادامه فعالیت سامانه بارشی بر روی غالب نقاط کشور است و بتدریج از میزان بارش‌ها در نیمه غربی کاسته شده بطوریکه در اواخر وقت یکشنبه بارش‌ها تنها در سواحل جنوبی دریای خزر و برخی مناطق نیمه شرقی کشور بطور پراکنده ادامه خواهد داشت.

روز دوشنبه بتدریج این سامانه از شمال شرق کشور خارج خواهد شد. از سوی دیگر سواحل خلیج‌فارس در دو روز آینده مواج پیش‌بینی می‌شود. در روز دوشنبه برای برخی مناطق از گذرگاه‌های نیمه شمالی کشور کولاک برف دور از انتظار نیست. از چهارشنبه سامانه بارشی دیگری از جنوب غرب وارد کشور خواهد شد و بیشتر بارش‌های این سامانه در نیمه جنوبی کشور پیش‌بینی می‌شود.

با این اوصاف، باید دید سرما و بارش برف و باران تا چه زمانی ادامه خواهند داشت و آیا زمستان میتواند تاخیری را که داشته جبران کند یا نه. اما در همین حال و از آنجا که دانش‌آموزان و دانشجویان منتظرند ببینند اوضاع تعطیلی روزهای آینده چطور است، اما تا کنون هنوز تصمیمی برای تعطیلی مدارس تهران در روز آینده گرفته نشده است.

علی اکبر حامدی قائم مقام اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران درباره احتمال تعطیلی مدارس شهر تهران در روز دوشنبه 27 دی‌ماه اظهار داشت: تاکنون هیچ تصمیمی برای تعطیلی مدارس در مناطق 19گانه شهر تهران در روز دوشنبه، گرفته نشده است. وی افزود: البته ستاد مربوطه در این رابطه فعال است و باید منتظر تصمیم و دستور استاندار تهران باشیم.

44

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 123872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۵:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
    0 0
    دانشگاه های اطراف تهران چی؟
  • بدون نام US ۱۵:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
    0 0
    دانشگاه های تهران چی؟
  • بدون نام IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
    0 0
    من نمی دانم چرا در اقلیم بندی مربوط به قبوض گاز، تهران با شهرهای سردی همچون اصفهان، در یک اقلیم قرار گرفته اند؟ امیدوارم برای قبوض برق هم در یک اقلیم باشند تا اگر در زمستان گاز زیادی مصرف می کنیم، در تابستان برق کمتری مصرف کنیم و عدالت رعایت شود.
  • احمد US ۲۲:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
    0 0
    از کی تا حالا اصفهان شده شهر سرد؟؟؟؟؟!!!!!!!! من اصفهان دانشجو بودمو اول بگو اصفهان هر چند سال برف میاد بعد .....!