۰ نفر
۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴
بم و یزد خواهرخوانده شدند

طی مراسمی خواهر خواندگی شهر تاریخی بم و شهر تاریخی یزد در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان کرمان،‌ مجید جوادیان زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در مراسم خواهر خواندگی این دو شهر گفت: شهر تاریخی بم و یزد مسائل مشترک فرهنگی دارند هر چند از نظر جغرافیایی و تقسیمات کشوری در یک حوزه قرار نگرفتیم این دو شهر در گذشته با هم مراودات تجاری و اقتصادی فرهنگی و هنری داشتند شهرهای یزد و شهر بم با هم یکی بودند در طول تاریخ این دو شهر در واقع یک شهر بودند معماری این دو شهر ساختار اجتماعی و اقتصادی و معیشیتی مردم این دو شهر یکی بوده است و این دو شهر دائم در هم افزایی هم بودند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان یزد گفت: سعی کردیم در قالب احیاء جغرافیایی و فرهنگی موضوع خواهر خواندگی شهر تاریخی بم و شهر تاریخی یزد را با همکاری شوراهای اسلامی این دو شهر انجام دهیم.

جوادیان زاده افزود: شهر یزد امسال پایتخت کتاب ایران شناخته شده است از این جهت روابط بین دو شهر بم و یزد با محور کتاب خواهد بود و نویسندگان یزد و بم به زودی در این دوشهر روابط زیادی خواهند داشت و کتاب‌های مشترک نویسندگان یزدی و نویسندگان بمی را چاپ خواهیم کرد.

مدیر کل اداره فرهنگ، ارشاد استان یزد افزود: تعاملات فرهنگی در این دو شهر وجود داشته است و در این دو شهر انسان‌های بزرگی بودند که بخشی از زندگی خود را در این دو شهر  زندگی کردند یکی از آن‌ها پروفسور عباس افلاطونیان متخصص ناباروری است .

 نیکزادی نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: روابط شهر تاریخی بم و یزد سابقه تاریخی دارد ،شورای اسلامی این دو شهر بم و یزد خواهر خواندگی که انجام دادن تا بتوانند از تجارب یکدیگر استفاده کنند.

نیکزادی پناه گفت: پروفسور افلاطونیان یکی از چهره‌های ماندگار شهر بم است که یزدی هستند و در بم به دنیا آمدند و در بم تحصیل کردند و از نخبگان بمی هسنتد .

ابوالقاسم یزدی یار دیرن رهبری در بم گفت: یزدی هسم و ۵۱ سال در بم زندگی میکنم این دو شهر شباهت خیلی زیادی به هم دارند از نظر تاریخی هر دو شهر تاریخی ،خشت و گلی و از نظر قنوات و کویری همانند هم هسنتد .

ابوالقاسم یزدی از یاران رهبری بودند که در تبعید حضرت آقا به ایرانشهر و جیرفت همراه و راننده ایشان بودند .

پرفسور افلاطونیان  هم از ایجاد مرکز ناباروری در بم خبر داد و گفت: به زودی مرکز ناباروری زنان در بم در بیمارستان افلاطونیان راه اندازی خواهد شد.

دراین مراسم تفاهم نامه خواهر خواندگی دو شهر تاریخی بم و یزد امضاء شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1238771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =