چرا صداوسیما درباره روبیکا تن به شفافیت نمی‌دهد؟

در حالی که حدود یکسال از حکمفرمایی توسکا و روبیکا بر تبلیغات صدا و سیما می‌گذرد، صدا و سیما حاضر نیست درباره سازوکار درآمد و جزئیات فعالیت آن‌ها شفاف‌سازی کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از انعقاد قرارداد میان توسکا و صداوسیما، این شرکت، اپلیکیشن روبیکا را با عنوان رسانه اول معرفی کرد و از ایام نوروز ۹۷ مهمترین باکس‌های تبلیغاتی فضای دیجیتال خود را به آن اختصاص داد.

در حالی که به یکمین سالگرد حکومت فراگیر توسکا و روبیکا بر تبلیغات صداوسیما نزدیک می‌شویم و در این مدت صدها میلیارد تومان پول از برنامه‌های پُربیننده تلویزیون به جیب این شرکت ریخته شده است، وقت آن رسیده تا مسئولان صداوسیما و مدیران توسکا، تن به شفافیت بدهند و در این زمینه اطلاع‌رسانی کنند. در چند ماه گذشته، خبرآنلاین چندین بار با روابط عمومی و اداره‌کل بازرگانی صداوسیما تماس گرفته تا در این زمینه اطلاعاتی را کسب کند که همیشه با درهای بسته روبه‌رو شده و پاسخی جز سکوت دریافت نکرده است. 

متاسفانه هیچ‌یک از زیرمجموعه‌های سازمان صداوسیما به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات نپیوسته‌اند و پاسخ‌گوی مردم هم نیستند. در صفحه نخست این سامانه خطاب به مردم آمده است: «شما حق دارید از هر موسسه عمومی و خصوصی ارائه دهنده خدمات عمومی (موسسات مشمول بند چ و ح و خ ماده ۱ آیین نامه اجرایی قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات) درخواست اطلاعات نموده و پاسخ را دریافت کنید.» که با استنکاف صداوسیما از پیوستن به این سامانه، چنین حق مسلمی از مردم سلب شده است. 

اطلاعات بیشتر در این باره را اینجا مطالعه کنید. 

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1238799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
    3 0
    تقصیر خود مردمه .... تنها راه حلش اینه که مردم اصلا برنامه های صدا و سیما را نبینند ....