تیم‌های ملی فوتبال ازبکستان و قطر راهی دور یک چهارم نهایی پانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا شدند.


یکشنبه با انجام دو دیدار همزمان پرونده گروه نخست رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در سال 2011 به میزبانی قطر بسته شد.
در این دو دیدار که به طور همزمان برگزار شد، ازبکستان و چین با تساوی 2 بر 2 امتیازهای بازی را میان خود قسمت کردند و قطر با حساب 3 بر صفر کویت را از پیش رو برداشت و همراه با ازبکستان مسافر دور یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا شد.

ازبکستان که پیش از این با پیروزی برابر قطر و کویت با 6 امتیاز حضورش در دور بعد رقابت‌ها را قطعی کرده بود، در دیدار برابر چین با تساوی 2 بر 2 به کار خود پایان داد و با 7 امتیاز به عنوان صدرنشین گروه یک راهی دور دوم شد.
های یو در( دقیقه 7) و الکساندر گینریخ در (دقیقه 46 ) برای ازبکستان و احمدف در( دقیقه 23 ) و یون مین هائو در (دقیقه 56)برای چین گلزنی کردند. تساوی 2 بر 2 نتیجه پایانی این مسابقه بود که امید چین برای حضور دور بعد رقابت‌ها از بین برد.

در دیدار قطر و کویت هم برتری از آن شاگردان برونو متسو، سرمربی تیم ملی فوتبال قطر بود. میزبان جام ملت‌ها که از دو بازی اول خود صاحب یک برد و باخت شده بود، با گل‌های بلال محمد (11)، السید محمد (17) و فابیو سزار مونتزینه (86) توانست 3 بر صفر کویت را شکست داده و با 6 امتیاز به عنوان تیم دوم گروه نخست راهی دور حذفی رقابت‌ها شود.

به این ترتیب در پایان رقابت‌های گروه نخست، ازبکستان و قطر راهی دور دوم شدند. چین و کویت هم با 4 و بدون امتیاز از پانزدهمین دوره رقابت‌ها کنار رفتند.

این دو تیم در دور یک چهارم نهایی با تیم‌های اول و دوم گروه دوم بازی خواهند داشت.
دوشنبه در ادامه رقابت‌ها دو دیدار همزمان از گروه دوم برگزار می‌شود که در آن اردن با سوریه و عربستان با ژاپن با هم پیکار می‌کنند. در این گروه ژاپن و اردن 4 امتیازی هستند و سوریه هم با 3 امتیاز در مکان سوم ایستاده و چشم به صعود دارد. عربستان هم پس از دو شکست امیدی به ماندن در رقابت‌ها نخواهد داشت.

151 40

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 123908

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =