حال جنگل‌های مازندران خوب نیست

احمد حسین زادگان در گردهمایی شهرداران مازندران که در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد با تأکید بر اینکه در حوزه درختکاری و جنگل کاری نیاز به کار نمادین نداریم و باید همه برای حفظ طبیعت مازندران تلاش و کوشش کنیم اظهار کرد: باید بدانیم که زباله و پسماند درحال تخریب طبیعت مازندران است و حال جنگل‌ها و مازندران خوب نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از ساری ،وی به اجرای طرح میراث ماندگار و مازندران پاک در استان اشاره کرد و گفت: دو میلیون اصله نهال توسط منابع طبیعی مازندران – ساری غرس می‌شود و ۴۰۰ هزار نهال نیز توسط بخش خصوصی کشت شده است و این امر با کمک سمن‌ها، دانش آموزان و شهرداران در استان غرس می‌شود.

استاندار مازندران  با تاکید بر توسعه پایدار در استان عنوان کرد: طبیعت و منابع خدادادی به عنوان یک سرمایه و میراث باید حفظ شود و ضمن حفظ میراث و مواهب طبیعی باید از آن برای توسعه کشور بهره ببریم.

حسین زادگان با اشاره به بیماری‌ها و آفات نظیر بیماری شمشادها در جنگل‌های استان گفت: اگر به کشت گونه‌های جدید مبادرت نکنیم مطمئناً چند سال آینده چیزی از جنگل باقی نخواهد ماند.

وی با اشاره به اهمیت پدیده گردشگری انبوه در مازندران از شهرداران خواست با برگزاری جشنواره‌های فرهنگی نوروزی علاوه بر تأمین درآمد، فضای خوب و بانشاطی را برای مردم و مسافران در شهرها ایجادکرده و نگاه ما باید هم افزایی و همکاری‌های بین بخشی و بین دستگاهی باشد.

استاندار مازندارن از تهیه و تنظیم طرح معین سرمایه گذاری در روستاها خبر داد و گفت: در قالب این طرح، شهرداری‌ها و سرمایه گذاران به عنوان معین سرمایه گذاری در روستا معرفی می‌شوند و با  فعالیت ۳۵ هزار نفر در قالب سازمان نظام مهندسی  بهره گیری از ظرفیت‌های این سازمان در بخش‌های مختلف باید انجام شود.

علی نبیان سرپرست ملی سازمان ملی زمین و مسکن
  در گردهمایی شهرداران مازندران با اشاره به طرح جامع شهری اظهار کرد:  دبیرخانه این طرح در ادارات راه و شهرسازی تشکیل می‌شود و طی آن زمین‌هایی برای دولت تهیه شده و می توان به عنوان بانک زمین در کشور از این ظرفیت برای امورات مورد نیاز استان‌ها بهره گرفت.

وی گفت:  سازمان سازمان ملی زمین و مسکن وظیفه تامین زمین مورد نیاز برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را بر عهده گرفته  و در این راستا از اراضی دولتی که در شهرها زیر نظر سازمان ملی زمین و مسکن وجود دارد برای ساخت این واحدهای مسکونی استفاده می کنیم.

سرپرست ملی سازمان ملی زمین و مسکن در مورد پاکسازی محورها  گفت:  پاکسازی ورودی شهرها و استان‌ها ناشی از پسماند از جمله تلاش‌های صورت گرفته در مازندران است  و در زمینه پسماند در بهشهر و تنکابن و بابل اتفاقات خوبی رخ داده  و در قائمشهر شیرابه به رودخانه تلار سرریز می‌شد و با تلاش‌های صورت گرفته تصفیه این شیرابه در حال انجام است.

نبیان یادآور شد: دولت منابع خوبی برای بازآفرینی شهری درنظرگرفته است و باید در شهرستان‌ها، زمین مورد نیاز برای اجرای طرح تهیه شود..

مهدی رازجویان نیز در این گردهمایی با اشاره به چهارشنبه آخر سال و  خطراتی که در سال‌های گذشته پیش آمده است، اظهارکرد:  مراسم‌های آئینی و سنتی باید بدون بازتاب و خطرات منفی برگزار شده و  برگزاری جشن‌های مذهبی و سنتی در ایام نوروز و اماکن فرهنگی و مذهبی در استان با همکاری دستگاه‌ها اجرایی شود.

وی با عنوان اینکه دولت در سال ۹۸ در فشار اقتصادی قرار دارد تصریح کرد: هر اقدامی که توسط بخش‌های مختلف از جمله شهرداران انجام شود، بارقه امید در دل مردم ایجاد می‌شود زیرا مردم همیشه پای کار هستند و به نظام و انقلاب دل بسته‌اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران، با بیان اینکه نگهداری رودخانه‌ها در محدوده شهر به شهرداری ها واگذار می‌شود گفت: دیواره سازی رودخانه‌ها نیز به شهرداری‌ها واگذار می‌شود و در این راستا چند رودخانه به عنوان پایلوت درنظر گرفته شده است.

رازجویان ادامه داد: در برخی از شهرها بازارچه‌هایی با داربست در حال ایجاد است که علاوه بر مشکلات ترافیکی، امکان بروز حادثه وجود دارد و شهرداران باید در انتخاب مکان برای احداث بازارچه‌های موقت دقت بیشتری داشته باشند تا در آرامش کامل مردم به بازارچه ها مراجعه کنند.

همچنین در این همایش آیین تکریم و   معارفه  رازجویان معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری مازندران نیز انجام شد و در ادامه جواد طالبی به عنوان مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های مازندران منصوب شد وی پیش از این مدیر عامل سازمان عمران شهرداری ساری و شهردار منطقه یک مرکز استان را عهده دار بود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1239267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =