شایسته: آقایان و بانوان برای ما برابر هستند/ در وزارت ورزش مخالف دارم اما کارمان را انجام می‌دهیم

سرپرست فدراسیون تنیس با اشاره به انتخابات پیش‌رو از عملکرد همکارانش گزارش داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ نشست خبری فدراسیون تنیس با حضور مجید شایسته برگزار شد. سرپرست فدراسیون تنیس با اشاره به اهمیت ورزش همگانی گفت: «خوشبختانه ما فدراسیونی هستیم که برنامه و استراتژی ۵ ساله داریم. ابتدا به اصول کمّی اهمیت دادیم و در نظر داریم در دوره دوم به سراغ امور کیفی حرکت کنیم. در فدراسیون ما برابری جنسیتی ایجاد شده است. آقایان و بانوان برای ما تفاوتی ندارند. در فدراسیون ورزشکاران و افراد را براساس جنسیت آنان گروه‌بندی نمی کنیم. از دیگر اتفاقات خوب در فدراسیون تنیس برگزاری مسابقات توسط سازمان لیگ است و فدراسیون فقط در کنار سازمان لیگ است. مسابقات هم با همکاری بخش خصوصی برگزار می‌شود. خوشحالیم که اعلام کنیم هیچ هزینه ای برای برگزاری مسابقات لیگ از جانب فدراسیون پرداخت نمی شود.»
شایسته با اشاره به عملکرد فدراسیون در سال های اخیر گفت: «در ۸ سال گذشته بالغ بر ۱۰۰ مسابقه بین المللی برگزار شده و میزبان مسابقات دیویس کاپ و مسابقات زیر ۱۴ و ۱۸ سال بوده‌ایم. ۳۴ دوره مسابقات فیوچرز را میزبانی کردیم. در بحث مسابقات می‌توانم بگویم یکی از فدراسیون‌های پیش رو هستیم و تمام مسابقات با همکاری بخش خصوصی است. آخرین مسابقاتی که برگزار کردیم جام حذفی کیش بود که ۱۰۷ نفر در مردان و ۵۲ نفر در بانوان شرکت کردند.»

شایسته درباره توسعه تنیس در دانشگاه‌ها گفت: «یکی از فعالیت‌های جدی ما این است که تنیس در دانشگاه فعال شود و توسعه جدی تری را آنجا داشته باشیم و همکاری با وزارت علوم داشته باشیم. امکانات آن فراهم است و امیدوارم از این ظرفیت استفاده کنیم. شاید این فعالیت ها در قهرمانی کمک زیادی نکند اما در ورزش های همگانی می‌تواند تاثیرگذار باشد. در ورزش روستایی و عشایری هم تنیس را فعال خواهیم کرد. امکاناتی که برای عشایر تدارک دیده ایم داریم قابلیت حمل و نقل دارند.»
او به نقش معلولین در تنیس هم اشاره کرد: «از سال آینده کلیه فعالیت‌های تنیس جانبازان معلولان به ما واگذار می‌شود و امیدوارم بتوانیم کار جدی را هم در این بخش داشته باشیم و می‌توان اتفاقات خوبی را در آن رقم زد.»
شایسته با اشاره به کلاس های بازآموزی فدراسیون در سال ۹۸ گفت: «سال آینده برنامه‌هایی جدی برای بازآموزی مربیان داریم. از سال ۹۹ فقط مربیانی می‌توانند فعالیت رسمی کنند که در این دوره‌ها شرکت کرده باشند. تمرکز و تلاش ما بر این است که تنیس با قدرت به کار خود ادامه دهد.»
شایسته درباره حکم سرپرستی اش گفت: «اگر حکم سرپرستی‌ را نداشتم که حضورم پشت میز تنیس بی معنی بود. شاید برخی دوستان علاقه ای که من به حضور در فدراسیون را دارم، نداشته باشند. اما رابطه ما با وزارت ورزش خوب و منطقی است. همه هستیم و داریم کارمان را انجام می‌دهیم. اگر من حس کنم حضورم کوچک‌ترین خدشه‌ای به تنیس وارد می‌کند کنار می‌ روم. حضور من برای کمک به ورزش تنیس است و اگر حس کنم حضورم باعث آسیب می‌ شود، می‌ روم و پشت میز تنیس نخواهم بود.»

43255

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1239271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =