طرح برخورد با فروشندگان پوشاک قاچاق نتیجه داد/ افزایش ۵۰ درصدی تولیدات

یک تولیدکننده پوشاک با اشاره به برخورد با برندفروشان پوشاک قاچاق گفت: پس از این اتفاقات، شرکت تولیدی ما توانست تولیدات خود را بیش از ۵۰درصد افزایش دهد و تنها در بخش دوخت هم ۷۰کارگر به خط تولید اضافه شدند.

عمادالدین کبیری، یکی از تولیدکنندگان پوشاک با اشاره به طرح برخورد با پوشاک قاچاق گفت: انجام این کار از دو جهت بسیار مؤثر است؛ نخست آنکه با ورود کالاهای قاچاق به کشور برخورد می‌شود و دوم هم برندهایی که در ایران کار می‌کنند، مجاب به قانونی کار کردن می‌شوند.

وی به دستورالعمل نحوه صدور گواهی فعالیت نمایندگان و شعب شرکت‌های خارجی عرضه‌کننده پوشاک در ایران اشاره کرد و گفت: طبق این دستورالعمل، شرکت‌های خارجی و یا نمایندگان آنها مکلف به سفارش‌گذاری بخشی از واردات طی زمان‌بندی مشخص به تولیدکنندگان داخلی و صادرات بخشی از کالاهای تولیدشده در ایران هستند به طوری که طی ۲سال اول، حداقل معادل ۲۰درصد ارزش وارداتی در داخل تولید و حداقل ۵۰درصد آن صادر شود؛ از سال سوم نیز سالانه حداقل ۵درصد به سهم تولید داخلی باید اضافه شود.

این تولیدکننده ادامه داد: اجرای این دستورالعمل، به نوبه خود موجب انتقال تجربه و دانش این برندها به تولیدکنندگان ایرانی خواهد شد.

کبیری یکی دیگر از مزیت‌های مبارزه با فروشندگان پوشاک قاچاق را افزایش میزان تولیدات داخلی دانست و گفت: به عنوان مثال، پس از اجرای این فرآیند، شرکت ما با چندین برند خارجی قراردادهایی را منعقد کرده است در حالیکه این شرکت‌ها تا پیش از این، اصلاً تمایلی به همکاری با تولیدکنندگان ایرانی نداشتند.

پوشاک

وی به رقابتی شدن بازار پوشاک در کشور اشاره کرد و گفت: ما تولیدکنندگان، نه تنها مخالفتی با ورود البسه خارجی به ایران نداریم بلکه حتی موافق ورودشان به ایران هستیم چراکه موجب رقابتی شدن فضا خواهد شد؛ استمرار ورود پوشاک وارداتی حتی برای تولیدکنندگان داخلی هم این امکانات را فراهم خواهد کرد تا بتوانند با برندهای خارجی رقابت کرده و به تبع کیفیت، تولید و سهم خود را در بازار افزایش دهند.

این تولیدکننده پوشاک اظهار داشت: پس از برخورد با فروشندگان پوشاک قاچاق، هم بازار ما گسترده‌تر شده و هم شرکت ما، افزایش تولید را در پیش گرفته‌ است که منجر به انعقاد قرارداد با شرکت‌های خارجی شد که تا پیش از این تمایلی به ایجاد مبادلات با شرکت‌های پوشاک ایرانی‌ نداشتند.

وی گفت: در این باره ما مجبور شدیم هم راندمان کار را افزایش دهیم و هم آنکه اشتغال را ارتقا دهیم؛ به عبارت دیگر برای آنکه سفارشات بیشتری داشته باشیم، باید اشتغالزایی بیشتری هم متناسب با آن سرمایه در پیش بگیریم.

کبیری در پایان به اتفاقات مثبت تولیدی پوشاک خود پس از برخورد با فروشندگان پوشاک قاچاق اشاره کرد و گفت: پس این اتفاقات، تعداد افراد شاغل در واحد دوخت تولیدی ما، از ۲۰۰نفر به ۲۷۰نفر رسیده است؛ همچنین به طور تقریبی، میزان تولیدات بیش از ۵۰درصد رشد پیدا کرد.

به گزارش خبرآنلاین، از ابتدای دی‌ماه امسال، مبارزه علیه برندفروشان پوشاک قاچاق آغاز شده است و بنابر اعلام سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، این طرح همچنان ادامه دارد به گونه‌ای که علاوه بر برخوردهایی که در فاز اول صورت گرفت، در ابتدای اسفندماه نیز طی یک اقدام ضربتی، ۱۱۰واحد ارائه کننده پوشاک محرز قاچاق پاکسازی شد؛ همچنین توسعه این طرح به سایر استان‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1239576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =