طرح خرید مطبوعات توسط ادارات کمک موثری به مطبوعات استان است

اجرای این طرح در افزایش مخاطب و تیراژ نشریات موثر است و از سویی هم سبب افزایش جذب آگهی و رپرتاژ خواهد شد، باید توجه داشت که اگر حمایت های لازم از مطبوعات و رسانه های داخلی به عنوان یک کالای تولید داخل و به خصوص در شرایط فعلی انجام نشود، رسانه های خارجی جایگزین خواهد شد و مشکلات جدی را در همه زمینه ها برای کشور به همراه دارد.

مدیر خانه مطبوعات استان در نشست هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی ها و خانه مطبوعات استان مرکزی ، نبود نیروی متخصص در حوزه خبر در روابط عمومی ها را یکی از مشکلات موجود عنوان کرد که باعث شده اخبار ارسالی ضمن اینکه فاقد اصول و ارزش خبری و کیفیت مناسب هستند، به روز هم نباشند و به موقع در اختیار رسانه ها قرار نگیرند، و در ادامه گفت : خانه مطبوعات استان در این زمینه آمادگی همکاری با روابط عمومی ها برای برگزاری دوره های آموزشی به منظور افزایش سطح کیفی اطلاع رسانی توسط روابط عمومی ها و به تبع آن رسانه ها است.

مجید نیک عهد ارتباط دائمی و مستمر روابط عمومی دستگاه های اجرایی با رسانه ها را ضروری دانست و بیان کرد : در حال حاضر ارتباط بسیاری از روابط عمومی ها با رسانه ها به برهه های خاص و به شکل موردی و حسب نیاز و به طور مثال برگزاری نشست های خبری سالانه یا فصلی محدود شده است.

او با اشاره به افزایش قابل توجه هزینه های چاپ و انتشار نشریات در سال جاری با توجه به افزایش چندین برابری قیمت کاغذ، زینگ و ... افزود : پرداخت به موقع فاکتورهای مطبوعات، جلوگیری از دستکاری و کم کردن مبالغ فاکتور نشریات و نگاه عادلانه در همکاری و حمایت از رسانه ها از مواردی است که می تواند در رفع بخشی از مشکلات امروز، راهگشا باشد.

نیک عهد بر لزوم فعال شدن مجدد کمیته رسانه در استان تاکید کرد و گفت : خوشبختانه امسال با نظر مساعد استاندار و پیگیری معاونت سابق سیاسی، این کمیته تشکیل و چند نشست هم برگزار شد، که انتظار داریم با توجه به نگاه مثبت معاون سیاسی جدید به جایگاه و اهمیت رسانه ها و مطبوعات، این جلسات ادامه داشته و با خروجی مناسبی هم همراه باشد.

مدیر خانه مطبوعات استان بر لزوم توجه و جدی گرفتن طرح خرید نشریات توسط ادارات تاکید کرد و گفت : اجرای این طرح در افزایش مخاطب و تیراژ نشریات موثر است و از سویی هم سبب افزایش جذب آگهی و رپرتاژ خواهد شد، باید توجه داشت که اگر حمایت های لازم از مطبوعات و رسانه های داخلی به عنوان یک کالای تولید داخل و به خصوص در شرایط فعلی انجام نشود، رسانه های خارجی جایگزین خواهد شد و مشکلات جدی را در همه زمینه ها برای کشور به همراه دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1239882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =