۸ موزه معروف زوریخ که در تور سوئیس باید ببینیم

سوئیس یک کشور مهم برای  گردشگران علاقه مند به تاریخ به شمار می رود و موزه گردی هم یکی از بخش های مهم تور سوئیس است ولی این را هم بدانید که بیش از ۵۰ موزه فقط در شهر زوریخ وجود دارد.

طبعا تعدد موزه ها، انتخاب بین بهترین‌ها برای بازدید را سخت می‌کند اما اگر با آژانس مسافرتی "رز سفید جهان" همراه شوید و از موزه‌هایی که در ادامه آنها را معرفی می‌کنیم، بازدید کنید، بهترین موزه های این شهر را تماشا کرده اید.

موزه ملی سوئیس

موزه ملی سوئیس یکی از بهترین مرجع‌های موجود برای شناخت و درک تاریخچه سوئیس و مردم آن است. این موزه همچون نمایشگاهی است که زندگی مردم سوئیس، ازجمله صنایع دستی و هنری آنها را از دوران ماقبل تاریخ تا زمان حال به تصویر می‌کشد. موزه ملی سوئیس پربازدیدترین موزه فرهنگی در کل این کشور است و در بازسازی‌های که اخیرا صورت گرفت، فضای آن گسترش یافته است. بنا به گفته مسئولین، اکنون آنها آماده میزبانی از مهمانان بیشتری هستند.

موزه پول

مسلما بهترین مکان برای شناخت آنچه از گذشته تا به حال بر سر "پول" آمده، یکی از بزرگترین قطب‌های بانکداری در جهان است. در موزه پول زوریخ کلکسیون‌های ارزشمندی ازجمله از نشانه‌شناس معروف سوئیسی و موسس موزه پول، جورگ کونزت را می‌توان دید. داستان پرفرازونشیب پول، از زمان پیدایش آن تا تبدیل آن به ارزهای مدرن امروزی (همچون بیتکوین) در این موزه نمایش داده شده است.

موزه ریتبرگ

موزه ریتبرگ شهرت خاصی در میان موزه‌های مختلف زوریخ دارد؛ چراکه تنها موزه موجود در سراسر کشور است که به هنرهای غیراروپایی پرداخته است. در این موزه بزرگ انواع آثار هنری از قاره‌های آمریکا، آسیا، آفریقا و اقیانوسیه به نمایش گذاشته شده است. شاید بتوان گفت که جذاب‌ترین شاهکارهای هنری موجود در موزه ریتبرگ، مجسمه‌های بودا از چین هستند که به قرن ششم میلادی تعلق دارند.

موزه کونستهاوس زوریخ

کونستهاوس زوریخ جایی است که در آن برجسته‌ ‌ترین آثار هنری مربوط به مشهورترین هنرمندان بین‌المللی گرد هم آمده‌اند. در این موزه آثاری دیده می‌شوند که قدمت آنها به قرون‌وسطا بازمی‌گردد. نام هنرمندان برجسته ‌ای مانند مونه، لیپشیتز و پیکاسو در کنار هنرمندان بزرگ سوئیس همچون هولدر، جیاکومتی و ریست در این موزه می‌درخشند. به جرات می‌توان گفت که هیچ موزه دیگری در زوریخ توان رقابت با سطح بالای هنرهای زیبای این موزه را ندارد.

موزه طراحی

تجربیات گذشته ما نشان داده است که موزه طراحی زوریخ موفقیت زیادی در جلب توجه همسفران "رز سفید جهان" در سفر به زوریخ داشته است. این موزه در پردیس دانشگاه زوریخ واقع شده است و در نوع خود یکی از بهترین‌های جهان محسوب می‌شود. مجموعه‌های موجود در این موزه را می‌توان به چهار دسته اصلی طراحی، هنرهای کاربردی، گرافیک و پوستر تقسیم کرد. بیش از ۵۰۰ هزار اثر، از سال ۱۸۷۵ تا دوران مدرن سده بیستم در این موزه حضور دارند که در یکی از چهار دسته عنوان‌شده قرار می‌گیرد.

موزه تراموای زوریخ

روش‌های مختلفی برای حمل‌ونقل در زوریخ وجود دارد، ولی محبوب‌ترین وسیله نقلیه در این شهر "تراموا" است. در موزه تراموای زوریخ می‌توانید با داستان انواع ترامواهای زوریخ از گاری‌های سال ۱۸۹۷ تا ترامواهای مدرن امروزی، بدون هیچ کاستی آشنا شوید. سفر به ایستگاه راه‌آهن قدیمی "بوروهای"، درست مانند سفر در تونل زمان است. قدیمی‌ترین تراموای شهر که همچنان هم در حال فعالیت است، امروزه در خط ویژه این موزه حرکت می‌کند.

موزه فوتبال جهانی فیفا

زوریخ حتی برای طرفداران فوتبال نیز یک موزه جداگانه در سال ۲۰۱۶ تاسیس کرده است. بیش از ۱۰۰۰ نمایشگاه در این موزه حضور دارند که نخستین مسابقات جام جهانی در اروگوئه در سال ۱۹۳۰ را به یاد می‌آورند. در این موزه تمامی ۲۱۱ عضو فیفا به شیوه‌ای خاص به نمایش گذاشته شده‌اند.

موزه ساعت بایر

در زوریخ یک خیابان معروف برای به نام "بانهافستراسه" برای خرید وجود دارد که بهترین مجموعه‌های گاه‌سنجی دنیا نیز در آن قرار گرفته‌اند. در موزه ساعت بایر بیش از ۳۰۰ نمایشگاه وجود دارند که برخی از آنها قادر به ردیابی ۱۴۰۰ سال پیش از میلاد مسیح هستند. در این موزه نمایشگاه‌های دائمی رو به گسترشی حضور دارند که در آنها انواع ساعت‌های دیواری و مچی به نمایش گذاشته شده‌اند.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1240219