۰ نفر
۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
رونق اقتصادی البرز در گرو توسعه گردشگری

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری البرز گفت: توسعه گردشگری زمینه ساز رونق اقتصادی است از این رو استان البرز با چنین قابلیت هایی می تواند نبض تپنده گردشگری و بستر قابل اعتماد و اتکایی برای بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری باشد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، مهندس علی درویش پور طی نشستی با مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه البرز را به زیبایی های کم نظیر، شرایط اقلیمی ممتاز، منابع آبی منحصر بفرد، رونق صنعت و خاک حاصلخیزش می شناسند، افزود: این استان ظرفیت های ارزشمندی در حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی دارد. 
وی ادامه داد: البرز با طالقان زیبا با طبیعت بکر و رودخانه های پرآب، ساوجبلاغ از شهر تا تک تک روستا ها و تپه های تاریخی که بیش از ۷ هزار سال قدمت دارد، اشتهارد با دشت های بی نظیر که بهترین موقعیت را برای رصد ستارگان، نظر آباد سرشار از ذوق وهنر با محوطه ۹ هزار ساله ازبکی که خشتی از آن در مقر سازمان ملل نگهداری می شود، فردیس که بیش از مساحتش آثار و ابنیه تاریخی دارد و کرج که از گذشته به نگین سبز شهرت دارد، در کشور شهره است.
درویش پور گفت:  وجود تمامی این ظرفیت های طبیعی بیانگر این است که ما می توانیم منطقه را به عنوان یک فرصت و قطب گردشگری با جاذبه های کم نظیر معرفی کنیم.  
وی با اشاره به اینکه نوروز در طول ۳ هزار سال کمرنگ نشده واین نشان دهنده درون مایه آن است، افزود: نوروز در میان قرون و اعصار کمرنگ نشده و به دلیل ریشه، غنا و درون مایه خود از محبوب ترین آیین بین المللی محسوب می شود که مرزها را درنوردیده و پیشگام طراوت، شادکامی و زندگی است، از دل این بخش ها مانیفست نانوشته ای ارائه می شود که حاصلش صلح و دوستی ملت ها است.
معاون استاندار البرز اضافه کرد: زمانی که نوروز می تواند بهانه ای برای همدلی و زمینه ساز صلح، آشتی، امنیت و دوستی و بستر گردهمایی اقوام و ملت ها شود، باید آن را ارج نهاد.
وی با تاکید بر اینکه بخش مهم گردشگری زیر ساخت آن است، گفت: جریان سازی و هدایت ظرفیت ها برای بهره برداری مطلوب در جهت ایجاد اشتغال بسیار حائز اهمیت است که باید این اقدام را با برنامه ریزی دقیق دنبال کنیم.
درویش پور افزود: هرساله حدود ۳۰میلیون گردشگر از استان البرز گذر می کنند باید به نوعی برنامه ریزی کنیم که گردشگران البرز را مقصد سفر خود بدانند و تنها به گذر از این استان زیبا و جاذب بسنده نکنند.
وی با اشاره به اینکه هر شهرستان فراخور شرایط خود باید برنامه ویژه ای در حوزه گردشگری داشته باشد تا بتوان اقدامی اثر گذار انجام داد، عنوان کرد: برای رونق صنعت گردشگری و نشاط اجتماعی لازم است شهرداری، ادارات کل میراث فرهنگی و ارشاد اسلامی پای کارباشند تا بتوانیم این ظرفیت بالقوه را بالفعل کرده و جریان سازی مناسب داشته باشیم.
معاون استاندار البرز گفت: توسعه گردشگری زمینه ساز رونق اقتصادی است از این رو استان البرز با چنین قابلیت هایی می تواند نبض تپنده گردشگری و بستر قابل اعتماد و اتکایی برای بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری باشد.
وی در پایان برگزاری کارگروه گردشگری و ارتقا سطح خدمات گردشگری را مورد تاکید قرار داد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1240232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =