۱ نفر
۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
چرایی حساسیت مجلس به قرارداد صداوسیما با استارتاپ‌ها

واقعیت آن است که سیاست مجلس حمایت از استارتاپ ها است و با توجه به اینکه صدا و سیما مجموعه ای ملی و عمومی است باید در انعقاد قراردادها به گونه ای رفتار کند که شائبه حمایت جهت‌دار از مجموعه‌ای خاص به وجود نیاید به طوری‌که سایر مجموعه ها بدون حمایت باقی بمانند.

امروز مهمترین موضوع در فضای اقتصادی کشور اشتغالزایی است، با توجه به اینکه استارتاپ‌ها نقش بسیار موثری در اشتغالزایی به خصوص در حوزه خدمات دارند بنابراین همه دستگاه ها باید به گونه ای رفتار کنند که در حوزه اشتغال از استارتاپ ها حمایت شود که تلاش نمایندگان هم در همین راستا است.

با توجه به اینکه صدا وسیما از بودجه عمومی ارتزاق می‌کند بنابراین در حمایت از استارتاپ‌ها به ویژه در بحث تبلیغات باید طوری حرکت کند که منافع عمومی تامین شود به عبارتی طوری نباشد که به صورت جهت دار از برخی مجموعه ها حمایت کند؛ ظاهرا در قرارداد مذکور حمایت‌هایی صورت گرفته که مقداری شائبه حمایت جهت دار را ایجاد کرده، در همین راستا با ارسال نامه ای به هیات رئیسه مجلس خواستیم صدا و سیما با ارائه توضیحاتی از این موضوع اعلام برائت کند.

حال سئوال پیش می آید که آیا این شائبه وجود دارد که صدا و سیما با مجموعه ای که مناسبات خاصی دارد قرارداد منعقد کرده است؟ در جواب می گویم بحث مناسبات یک طرف قضیه است اما بحث شفاف بودن قرارداد با رعایت تشریفات قانونی برای ما از اهمیت بیشتری برخوردار است.

در ماده ۴۵ آیین نامه مجلس موضوع نظارت بر تمام ارکان کشور وجود دارد به این معنی که هرجا احساس شود تخلفی در مجموعه ای رخ داده کمیسیون های تخصصی مجلس قادر خواهند بود ورود کرده و بررسی های لازم را انجام دهند؛ در نهایت اگر از سوی مسئولان مربوطه پاسخ قانع کننده ای داده نشود موضوع می تواند در صحن مجلس مطرح شود.

*نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی

۲۱۴۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1240334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =