سعید جلیلی هشدار داد: برخی به‌دنبال تحریف تاریخ کشور هستند

فارس نوشت: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: روند پیشرفت ملت به واسطه یک تجربه تلخ متوقف می‌شود.

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عصر امروز (سه شنبه ۲۱ اسفند) در همایش «صیانت» که به مناسبت سی امین سالگرد تاسیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در فرهنگسرای امام (ره) برگزار شد، گفت: روند پیشرفت یک ملت ممکن است به واسطه یک تجربه تلخ متوقف شود.

وی افزود: بدون حفظ حافظه ملی نمی‌توان تجربه ملی را حفظ کرد، لذا یکی از حرکتهای جدی دشمن علاوه بر جنگ سخت، ممانعت از فعال بودن حافظه ملت است و مرکز اسناد انقلاب کمک به ثبت حافظه ملی می‌کند. امروز شاهد حرکتهایی برای پوشاندن موفقیت های ملت و تحریف و تقطیع تاریخ کشور هستیم. البته لزوما به صورت عریان دست به تحریف نمی‌زنند، از جمله در عرصه هایی چون فیلم، رمان، ... که می توان در آنها یک مقطعی از تاریخ را نادیده بگیرند یا به محاق ببرند. بسیاری از تجارب ما در انقلاب اسلامی، صرف یک روایت نیست، بلکه بهره گیری صحیح از این روایتهاست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما در انقلاب، روایتهایی داریم که اگر درست، به کار گرفته شود به نظریه پردازی کمک می‌کند. روایتها اگر در زمان خودش صورت نگیرد، دیگر آن آثار خود را نخواهد داشت. باور غالب جامعه را همین روایتها تعریف می‌کند و اگر به موقع نقل نشوند، ممکن است باورهای ملت را تغییر دهند. انشالله در آستانه گام دوم انقلاب، جهش ما مبتنی بر پندآموزی از سالهای گذشته باشد.

انتهای پیام/

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1240357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =