نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان ضمن ابراز خشم خود از نوار صوتی پخش شده از وی، اطلاعات این فایل صوتی را تایید کرد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری النشره لبنان، دفتر اطلاع‌رسانی سعد حریری نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان در بیانیه‌ای خشم خود را از پخش اظهارات ضبط شده حریری در کمیته تحقیق بین‌المللی و در میان شاهدان دروغین ابراز داشت.

وی این اقدام را اقدامی اطلاعاتی دانست و ضمن تایید این اظهارات و نوار صوتی ضبط شده از آن گفت که این اظهارات به چند سال پیش باز می‌گردد و در زمان و شرایط سیاسی شناخته شده آن موقع بیان شده است.

حریری در این بیانیه ‌همچنین از تمام دوستان خود که در این نوار صوتی صحبت‌هایی در مورد آنها وجود داشته است، عذرخواهی کرده و مدعی شده که توزیع این نوار صوتی برای ایجاد اختلاف میان حریری با افرادی است که وی آنها را مدافعان از حقیقت و عدالت نامیده است.

شبکه تلویزیونی الجدید روز شنبه نوار صوتی را پخش کرد که در آن گفت‌وگویی بین "سعد حریری " نخست‌وزیر لبنان و یک "شاهد دروغین " در پرونده قتل "رفیق حریری " نخست وزیر پیشین این کشور صورت گرفته است.

محتوای این نوار صوتی دیدار دوستانه و محرمانه سعد الحریری با "زهیر الصدیق " اصلی‌ترین شاهد دروغین و "سام الحسن " رئیس بخش اطلاعات لبنان و "گرهارد لیمن " معاون کمیته تحقیقات بین‌المللی را بمب خبری در آستانه صدور کیفرخواست دادگاه بین‌المللی توصیف کردند.

گوینده شبکه الجدید با اشاره به سعد الحریری گفت، کسی که ادعا می‌کرد با الصدیق هماهنگ نبود به پنهان کردن واقعیت و بازی کردن با خون قربانیان چهارده فوریه (روز ترور رفیق الحریری) متهم خواهد شد.

"کرمی خیاط " معاون مدیر اخبار تلویزیون الجدید بر صحت و اعتبار این نوار صوتی تاکید و تصریح کرد، این نوار صوتی را از یک منبع معتبر به دست آوردیم و از مدتی پیش این نوار را در اختیار داشتیم و برای اطمینان پیدا کردن از درستی آن، پخش آن را به تاخیر انداختیم.16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 124061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =