استاندار همدان: اولویت اول استان، ایجاد اشتغال پایدار است

استاندار همدان گفت: دو هزار و ۳۷۱ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در سال ۹۷ جذب شده است، اما باید سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیز در حوزه اشتغال افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ سعید شاهرخی که در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان، سخن می گفت، اولویت اول استان را ایجاد اشتغال دانست و افزود: درسال ۹۷ ازمحل منابع تکلیفی، منابع داخلی و صندوق توسعه ملی مبلغ ۲۳۷۱ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال در استان پرداخت شد که نسبت به سال ۹۶ حدود ۱۵ درصد رشد داشته است.

استاندار همدان با بیان اینکه سند راهبردی و عملیاتی ۳ ساله استان بر اساس ظرفیت‌های موجود و به تفکیک شهرستان ها تهیه شده است، خاطرنشان کرد: با مشورت دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان مجلس به زودی این سند نهایی و تا نیمه فروردین ماه به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

وی گفت: در سال آینده بعضی از جلسات شورای برنامه ریزی استان در شهرستان ها با دستور کار بررسی سند راهبردی، برگزار خواهد شد.

شاهرخی با اشاره به اینکه جذب ۲۱۷۰ میلیارد تومان تسهیلات، اولویت کار دستگاههای اجرایی استان خواهد بود، تصریح کرد: همه دستگاهها موظف هستند زمینه حضور سرمایه گذاران در استان را فراهم آورند.

توصیفیان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز با اعلام اینکه سالانه ۱۹۵۰۰ شغل در همدان ایجاد می‌شود، گفت: در سند اشتغال استان در سه سال آینده به طور میانگین سالانه ۱۹ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد خواهد شد.

۴۶

کد خبر 1240760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =